Tak Mengaku Suka

303 9 0
                                    

BAB 14

Di Hospital...

    Orang tua anis"kami pergi doctor faris wulan,anis mari  pulang.Esok anis sekolah"orang tua anis cakap dan senyum pada wulan dan doctor faris.

"Bye,bye,bye"
👋👋👋👋👋

   Anis"Lain kali,saya pergi rumah wulan,kita bermain.Wulan jaga diri dan doctor faris"anis dalam hati terlalu gembira peluk wulan,anis tak sengaja peluk doctor faris dosa.

      Wulan"kenapa anis tak peluk bapa faris"wulan muka masam dan budak tak tahu dosa atau tak peluk.

    Doctor Faris"dosa,bapa belum kahwin mama,mana boleh anis peluk bapa.Wulan faham tak"doctor faris beritahu dan nasihat pada wulan.

    Wulan"tak apa.Bapa tak sayang wulan ni"wulan marah dan sedih jerit semua orang sakit telinga kalau baby menangis.

Esok
berlaku pada wulan..

     Mila dan hana jalan dan sepak kereta mainan wulan.

     Mila"bising budak ni,ganggu lalu jalan aku,kalau budak main kereta pun di tepi jalan.Anak siapa orang tua tak tanggungjawap"mila geram dan marah ganggu lalu sepak kaki wulan.

     Wulan"sakit kaki wulan"wulan cakap dan sedih jerit sampai di bilik doctor faris,doctor faris dengan anis bual-bual biasa sampai doctor faris dengar wulan menangis jerit pada mila.

   Hana"padam kau muka budak,aku jumpa doctor faris bukan budak kecil ni.Bising budak ni menangis je"hana cakap dan ketawa pada wulan.

    Julia di depan sibuk buat kerja dengar suara wulan menangis cepat tempat wulan.

      Julia"saya beritahu pada doctor faris,anak doctor,dua orang tino gila sepak kaki wulan anak dactor sampai wulan menangis.Doctor faris pergi cepat selamat wulan"julia cakap dan risau pada doctor faris dalam bilik doctor faris.

    Doctor faris"kau berdua ni buat pada anak aku.Kau sepak kaki anak aku kenapa"doctor faris marah dan tanya pada mila dan hana.

    Anis"ni ke.Mila dan hana lawan cakap cikgu ni ke"anis terkejut dan melihat kenal hana dan mila sekolah sama.

      Mila"kau anis apa di sini dengan  doctor faris,doctor faris milik aku,aku calon isterinya.Budak ni ganggu aku jalan di depan"mila cakap dan marah wulan main kereta tengah jalan pada anis.

     Anis"budak ni anak doctor faris ke"anis beritahu dan cakap pada mila.

    Hana"betul ke anis,budak ni anak doctor,sudahlah mati kita.Mari kita lari mila"hana terkejut dan dengar cakap anis,lalu hana tarik tangan mila lari dan takut masuk dalam penjara.

    Doctor faris"kau lari mana,siap kau berdua,nanti aku masuk kau berdua ni dalam penjara baru tahu,aku tak akan bagi kau berdua ni lepas.Kau berdua ni berani luka kaki anak aku wulan"doctor faris cakap dan geram sikap hana dan mila.

(Rancangan gagal mila dan hana sama kalah dan tak berjaya pakat hati doctor faris)

    Anis"doctor faris tak perlu di kejar mila dan hana,jangan doctor faris marah cepat tua nanti,biarlah mila dan hana pergilah,asalkan wulan selamat.Mari kita bawa wulan masuk di bilik ubat luka kaki wulan"anis nasihat lalu angkat wulan sampai menangis kaki wulan sakit sebabkan mila sepak kaki wulan.

    Wulan"kaki sakit wulan"wulan cakap dan menangis lalu peluk pada anis.

    Doctor faris"anis letak wulan kerusi tu,wulan tahan sikit,jangan wulan sedih,anis pegang wulan kejap.Saya ubat kaki wulan"doctor faris beritahu dan senyum anis pegang wulan badan gerak,susah letak ubat kaki wulan

    Masa doctor faris berhati-hati ubat kaki wulan,anis tak sengaja pegang tangan doctor faris.Wulan dalam hati gembira anis jadi mama wulan.

   Wulan tak boleh bergerak jalan mana,wulan turun kerusi slow,wulan jalan slow doctor faris ubat luka kaki wulan.Luka kaki wulan tak serious.

     Anis"wulan tahan sikit"anis cakap dan senyum pada wulan.

suara hatinya
tampannya doctor faris suka saya tak
senyum goda dalam hatiku

    Doctor faris"jangan wulan sedih nanti sembuh sakit kaki wulan"doctor faris cakap dan risau pada wulan

suara hatinya
anis suka saya tak
anis terima saya duda ada anak atau tak.

😣😣😣😣😣😣

*Anis dan doctor faris sama cintai tetapi takut cinta tak terima,luah perasaan kita pada seorang kita cintai*

-----------------------------------------------------------

Doctor Ego Suka Gadis BiasaWhere stories live. Discover now