Akhirnya cerita

944 12 2
                                    

Bab 30(buku novel Doctor ego suka gadis biasa)

     Kisahkan doctor ego nama doctor faris ialah lelaki paling tampan di tempat kerjanya di hospital,doctor faris sikap pelik dan selfish.Umur 28 tahun.

   Cinta pertama doctor faris ialah isterinya nama fatin,sikap baik hati dan sopan santun.Sejak mati orang tua fatin.

    Fatin tak ada sebabnya orang tua fatin kemalangan motor hantar bekal makan untuk fatin.Sebabkan,motor dan hantar bekal makanan untuk fatin.

     Fatin ada penyakit umur tak panjang.Sebabkan,fatin tiba hidung keluar darah dan kurang darah putih.

    Berjuangan fatin melahirkan anak nama wulan.Sebabkan,fatin penting anaknya selamat dan fatin tak berduli dirinya.

    Fatin bagi suami kahwin lagi,fatin terima mati dulu.Wulan kurang kasih sayang seorang ibu.

   Fatin tahu hati anaknya wulan hati sunyi.Wulan sikap budak nakal dalam hati menangis sendiri.

    Doctor faris sibuk kerja dan tak ada masa bersama dengan wulan.Doctor faris cari siapa sanggup terima doctor faris gelar duda jaga wulan.

     Tiba,pesakit gadis demam datang pergi di hospital,pesakit demam ialah nama anis pelajar pandai di sekolah anis.Anis masih bersekolah umurnya 13 tahun.

    Cinta ke-2 doctor faris jatuh cinta anis pandang pertama dan berjumpa tak sengaja.doctor faris dan orang tua anis terkejut dan melihat wulan lalu peluk anis sebut"mama"hati wulan sunyi tanpa ibu.

   Tak mengaku suka,dua sama suka dan dua sama tak nak mengaku anis dan doctor faris cinta tu buta.Masing-masing fikir dah ada teman hidup.

    Hana dan mila berangan jadi orang kaya'tetapi,bukan nyata.Hana dan mila suka buli anis sampai tak puas hati cantik muka anis.

     Hana dan mila dengki dan benci muka anis,mula anis mari di sekolah ni.Sebabkan,anis popular di sekolah.

    Pelajar lelaki kelas lain pakat hati anis,anis tak berduli pelajar lelaki kelas lain cakap.Anis suka baca buku dan fokus belajar bukan cari lelaki mari sekolah.

     Anis bukan perempuan murah dan jaga maruah,orang tua anis cikgu mengajar di sekolah ni.Orang tua anis nama hadi dan ain cakap tegas dan baik hati.

    Sakit hati cikgu ialah sucita sakit hati sikap hana dan mila hina cikgu sucita di depan semua rakan kelasnya melihat dan tak berkata apa-apa.

    Hana dan mila lawan cakap cikgu sucita.Sebabkan,mila dan hana sikap benci dan dengki semua cikgu lain mengajarnya dapat gaji.

     Cikgu sucita imej cikgu jatuh,cikgu sucita sikap tabah hati semua pelajar lain.Cikgu lain sedih bukan cikgu lain manja tanda maaf.

    Sedih gunakan baby hidup atau tak menangis.

   Jangan ikut emosi dan berbincang cikgu lelaki geram pelajar perempuan hina cikgu sucita.Cikgu sucita tak simpan demdam pada hana dan mila.

    Cikgu sucita berhenti mengajar di sekolah sebabkan mila dan hana tak minat cikgu sucita di sekolah.Jangan cikgu sucita dengar cakap hana dan mila dengki.

    Pengetua nama aiman terkejut dan dengar cikgu sucita minta tukar tempat mengajar di sekolah lain.Cikgu sucita fikiran mantan buang fikiran budak.

   Pengetua dengan muka serious dan berbincang orang tua mila dan orang tua hana masalah bertahankan anaknya masing-masing nama mila dan hana.

   Orang tua mila bertahankan dan percaya cakap anaknya mila.Orang tua mila tak nampak berbuatan anaknya mila di belakangnya orang tua.

   Orang tua hana percaya anaknya  hana tukar cerita sebenarnya.Orang tua sendiri percaya hana tak akan tipu orang tua sendiri.

    Hana tukar cerita sebenarnya orang lain jahat bukan hana jahat.

     Hana dan mila berhenti di sekolah ni.Sebabnya,mila dan hana lawan cakap cikgu lain.

    Hana dan mila hina dan dengki cikgu lain,pengetua panggil orang tua mila dan orang tua hana.Sebabnya anaknya mila dan hana cakap kasar cikgu.

    Hana dan mila berbuatan jatuh imej nama baik sekolah ni.

    Sebabkan,pengetua aiman terpaksa keluar kertas surat berhenti sekolah mila dan hana kena tandatangan surat berhenti di sekolah ni.

    Mila sepak kaki sampai luka kaki wulan.Sebabkan,wulan main kereta tengah jalan dan ganggu jalannya.

     Mila sepak kaki wulan.Kaki luka wulan tak serious.

    Kenangan terindah dalam di bilik doctor faris.Masa tu anis peluk wulan doctor faris ubat kaki wulan.

   Tak sengaja anis pandang tepat mata doctor faris ubat kaki wulan luka.

    Anis terkejut apabila mendapat keputusan yang cemerlang dalam semua mata pelajaran dengan pencapaian 10A+.

    Anis luah perasaannya pada doctor faris di depan orang tua anis dan wulan.

Anis

"Saya tahu awak cemburu saya dekat lelaki lain,mata awak tak boleh tipu saya.Soal perasaan mana boleh di tipu"

"Kali pertama saya jumpa awak,tiba hati saya berdebar dekat awak,saya jatuh cinta awak doctor faris sedar saya tak sempurna"

"saya terima kekurangan awak dan anak awak'kalaupun,awak duda dan ada anak,saya tak peduli orang kata pada saya,awak lelaki sempurna di depan mata saya"

"saya cinta awak tulus bukan disebabkan harta dan duit,harta dan duit tak boleh beli cinta tulus"

      Hana dan mila cemburu terhadap anis dapat surat tawaran sambung belajar di universiti(IPTN),hana dan mila berhenti sekolah awal dan tak tamat habis sekolah.

    Orang tua anis sibuk kerja,doctor faris teman anis daftar di tempat belajar anis,tiba anis terjatuh doctor faris peluk anis di depan semua orang melihat doctor faris peluk anis.

    Musa bertanya anis dengan doctor faris ada apa hubungan budak ni,doctor faris cemburu dan mengaku anis calon isterinya,musa tak berkata apa-apa dengan melihat anis dan doctor faris.

     Anis terkejut cikgu musa mengajar kelas anis.Cikgu musa simpan rahsia dan tak suka campur orang lain.Cikgu musa rajin buat kerja dan tak curi tulang.

     Hidup bahagia anis dengan doctor faris dan wulan tambah ahli baru anaknya nama maya.Hati doctor faris gembira anis selamat melahirkan sebabnya dua selamat anis dengan anaknya nama maya.

😉😉😉😉

Sekian

Terima kasih

Selamat baca buku
✌✌✌

-----------------------------------------------------------

   

     
      

    

      

     

     

Doctor Ego Suka Gadis BiasaWhere stories live. Discover now