Tamat Sekolah

2.6K 31 4
                                    

BAB 16

     Cikgu sucita minta diri keluar di kelas harimau,sebabnya,hana dan mila hina cikgu sucita.Semua pelajar kelas hana bangun dan beri salam cikgu sucita dengan muka sedih dan tak berkata apa-apa keluar kelas mengajarnya.

Bilik Guru

    Cikgu sucita jalan arah pergi bilik guru di tempat duduknya,cikgu lain tengok pelik kenapa?cikgu sucita menangis.Cikgu amir pergi jalan arah tempat duduknya cikgu sucita basah pipi.

     Cikgu amir"cikgu kenapa ni?,cikgu menangis,siapa?cikgu buat sampai basah pipi,cakaplah,mana tahu saya boleh bantu cikgu"cikgu amir tanya dan risau pada cikgu sucita.

     Cikgu sucita"awak cikgu amir,saya ingat siapa tadi?.Sebabnya,hana dan mila tak buat kerja sekolah.Selepas Itu"cikgu sucita sedih nada dan beritahu ceritakan jelas satu bersatu ambil tisu dalam bag tangannya sapu air mata.

    Cikgu amir"biasalah tu pelajar tak buat kerja sekolah,apa masalahnya cikgu"cikgu amir tanya dengan muka tak faham ceritanya.

     Cikgu sucita"masalah hana dan mila katanya:-

"kita buat kerja sekolah tak dapat gaji,cikgu cakap tak apa"

"cikgu mengajar di sekolah dapat kerja dan dapat duit gaji.Lebih baik kita kahwin doctor dan anak datuk cepat kaya daripada kita buat kerja sekolah tak ada gunanya dan tak dapat duit"cikgu sucita sedih dan beritahu cerita jelas pada cikgu amir.

😭😭😭😭😭

    Cikgu amir"sorry cikgu sucita,saya baru faham,cikgu sucita dah jumpa pengetua belum,hana dan mila berani lawan cakap cikgu,hana dan mila pandai sangat.Orang tua tak ajar sopan santun cakap orang lain"cikgu amir marah dan geram sikap hana dan mila rosak nama sekolah.

     Cikgu amir tinggal di tempat duduk meja cikgu sucita,cikgu amir ajak dan tarik tangan cikgu sucita jalan arah  bilik pengetua.Cikgu amir tak biarkan di sekolah ni pelajar lain ikut sikap hana dan mila.

dalam di bilik pengetua
tok,tok..

      Aiman"sila masuk cikgu,pintu tak kunci,saya banyak kerja ni,ada apa? cikgu amir dan cikgu sucita datang jumpa saya.Apa?masalahnya dan cakaplah"pengetua marah dan tanya kepada cikgu amir dan cikgu sucit

    Pengetua letak tepi pen dengan file semua maklumat

    Cikgu amir"cikgu,saya ada orang pelajar perempuan hina cikgu sucita sampai menangis"cikgu amir cakap berani dan diri bertahankan pada cikgu sucita.

      Aiman"masalah apa sampai cikgu sucita menangis,pelajar perempuan buat apa"pengetua cakap dan tanya pada cikgu amir.

    Cikgu amir cakap di depan meja pengetua.

     Cikgu amir"hana dan mila buat kerja sekolah tak dapat kerja sedang cikgu sucita kerja dapat gaji tak apa.Hana dan mila kahwin doctor boleh kaya daripada belajar tak ada duit"cikgu amir marah dan beritahu cerita satu bersatu pada pengetua.

      Aiman"yeah cikgu amir,cikgu amir buat surat berhenti sekolah mila dan hana,berapa kali mila dan hana buat salah semua cikgu,saya call orang tua mila dan orang tua hana berjumpa pengetua.Saya bagi surat beritahu pun bukan sampai dua orang pelajar perempuan kaki tipu"pengetua beritahu dengan muka serious pada cikgu amir.

     Pengetua suruh cikgu amir,kalau cikgu sucita sikap kasihan.

Surat berhenti dah siap
Orang tua mila dan orang tua hana
Tok,tok...

     Aiman"sila masuk mak cik dan pak cik mila dan hana sudah lama tunggu mak cik dan pak cik,sila duduk saya panggil orang tua mila dan orang tua hana.Sebabnya anak mak cik dan pak cik hina cikgu sucita"pengetua cakap berbincang cara baik kepada orang tua hana dan orang tua mila

Doctor Ego Suka Gadis BiasaWhere stories live. Discover now