BAB 18
Di rumah orang tua doctor faris..
Tok,tokOrang tua doctor faris cakap duduk di sofa,bapa faris dengar suara dan jalan arah pintu depan,orang tua anis datang rumah orang tua doctor faris.
Rina"awak siapa"ibu faris tanya dan senyum pada ibu anis.
Ain"saya ibu anis"ibu anis jawap tanya dan takut pada ibu faris.
Rina"nama saya ibu faris,awak berdua ni datang orang tua anis.Ada apa sebenarnya"ibu faris tanya dan senyum pada ibu anis.
Ain"masalah anak awak dan anak saya"ibu anis takut nak cakap orang tua doctor faris kepada orang tua anis.
Zahar"oh,masalah apa,saya tak faham.Apa dengan anak saya nama faris"ayah faris bertanya dan senyum pelik pada bapa anis.
Hadi"anak saya tak sengaja kiss anak awak nama faria.Apa kata kita bercepat bertunang anis dengan doctor faris"bapa anis bertanya dan berbincang orang tua doctor faris pada orang tua doctor faris.
Rina"kami berdua ni setuju,bila bertunang,kita tunggu mari sini,baru sambung berbincang pasal bertunang faris dengan anis,anak awak anis belajar atau kerja"ibu faris bertanya dan senyum pada orang tua anis.
Ain"anak saya masih belajar,anak saya faris suka anak awak anis"ibu anis cakap dan jawap bertanya pada orang tua doctor faris.
Zahar"nanti anak awak dan anak saya ada di sini,macam mana orang tua anis,setuju tak"ayah faris tanya dan senyum pelik kepada orang tua anis.
Orang tua anis"ok,saya setuju,nanti cuti belajar anis,saya ajak anis mari sini dan cepat bertunang ni"orang tua anis bersalam dan pelukkan dengan minat diri pulang rumah.
Rina"sila awak berdua orang tua anis makan dan minum dulu.Awak berdua baru boleh pulang"ibu faris cakap dan senyum pada orang tua anis.
Ibu faris bawa makan dan minum untuk temu seperti orang tua anis.
Orang tua anis"ok,sedapnya air teh ni,terima kasih air teh,ibu faris buat air teh,ibu faris buat susah bawa makan dan minum ni"orang tua anis nada puji dan senyum
Orang tua anis minum air cawan letak atas meja di ruang depan orang tua doctor faris dan lalu bangun dari tempat duduk di kerusi sofa.Orang tua anis jalan arah pintu keluar.
Rina"tak apa,kami gembira sangat berjumpa awak berdua ni,kami janji anak saya tak akan cari wanita lain ganti tempat anis.Kami tak tahu anak saya suka anak awak"ibu anis cakap dan senyum dalam hati gembira.
Orang tua anis"yeah.Asalkan anak saya hidup bahagia bersama dengan faris"orang tua anis senyum dan fikir kuat berangan sudah lama ingin cucu.
Orang tua anis dan orang tua faris berbincang bertunang dan berkahwin anak masing-masing.Anis dan faris tak ada di sini.
😉😉😉😉
-----------------------------------------------------------
YOU ARE READING
Doctor Ego Suka Gadis Biasa
RomanceHospital ni milik orang tua faris orang kaya tetapi sayangnya sikap sosial ,doctor faris sedih kematian isterinya nama fatin(isteri doctor faris)sebabkan penyakit hidung berdarah dan kurang darah putih. Kematian Fatin(isteri doctor faris)melah...