Hidup Bahagia

732 8 0
                                    

BAB 29

2 hari selepas Kahwin

     Anis"ceria pagi ni.Hari ni kerja atau tak"anis bangun dulu di tempat tidur dengan doctor faris masih tidur.

    Doctor faris"sayang bangun awal pagi.Sayang pergi mana"doctor faris terkejut dan melihat anis bangun awal.

   Doctor faris susah buka mata.Doctor faris dengan muka ngantuk malam pertama pengatin baru anis bersama dengan doctor faris.

   Anis"abang faris,sayang nak tanya abang faris.Boleh tak"anis tanya dan takut suaminya doctor faris masih ngantuk.

   Doctor faris"boleh.Sayang tanya apa"doctor faris senyum dan bangun tempat tidurnya.

      Anis"kerja tak hari ni,abang faris"anis tunggu jawap suaminya.

   Doctor faris"abang bagi cuti kerja semua berkerja dengan termasuk sayang,abang faham.Rajin isteri pergi kerja"doctor faris cakap dan senyum anis muka masam.

    Anis"hari ni cuti,boringlah.Wulan belum bangun lagi pergi sekolah"anis terlupa bangun wulan pergi sekolah.

     Doctor faris"oh,abang lupa bangun wulan.Abang pergi bangun wulan di biliknya"doctor faris terlupa bangun anaknya hari ni sekolah dan esok cuti sekolah.

    Anis"ok,wulan bangun pergi mandi,lewat pergi sekolah ni"anis bangun suara lemah lembut bangun budak.

    Wulan"ngantuknya,pukul berapa sekarang"wulan tanya anis,anis tengok jam dinding pukul berapa.

   Anis"pukul 6:59 pagi sekarang,pergi mandi tu"anis bangun wulan,melihat wulan cemas cari buku belum simpan dalam bag.

   Wulan"sudahlah,buku mana,saya lupa simpan buku dalam bag"bangun terkejut dan anis cakap pukul 6:59 pagi jalan terus mandi.

    Anis"abang faris pergi mandi dan biar saya kemas tempat tidur,hantar wulan pergi sekolah"anis beritahu suaminya.

    Doctor faris"abang pergi mandi dulu.Sayang dah masak sarapan belum"doctor faris ambil kain mandi pergi bilik air dan tanya anis

     Anis"sayang dah siap masak sarapan,abang faris pergi makan dulu nanti sayang.Abang faris ajak wulan makan sekali"anis kemas katil tempat tidur dan jawap bertanya suaminya.

   Doctor faris"ok sayang,mana seluar pang abang.Sayang letak mana seluar panjang bukan seluar dalam"doctor faris tak jumpa seluar panjang dan bertanya anis.

    Anis"oh,ni seluar panjang,abang faris kain mandi tercabut pakai molek kain mandi.Malulah sayang"anis tutup mata dan tak sengaja tengok suaminya tercabut kain mandi.

    Doctor faris"sayang suka tengok ni ke"doctor faris kain mandi terjatuh lantai dan anis tutup mata dan melihat free show suaminya tak pakaian apa.

    Anis"abang faris pakai kain mandi balik.Malulah aku"anis pandang arah lain dan suami pakai kain mandi balik.

    Wulan"bapa mana ni,lamanya bapa dalam bilik dengan mama,apa dua orang buat dalam bilik"wulan saup makan mulutnya,tunggu doctor faris dan anis.

    Anis"mama minta maaf wulan,tadi masalah di bilik bapa.Sedap tak mama masak nasi goreng"anis cakap dan tanya masaknya wulan.

    Wulan"sedapnya nasi goreng mama masak,bapa baru sampai lamanya wulan tunggu bapa keluar bilik.Ada apa berlaku bapa dengan mama cakaplah"wulan sedang minum air teh tanya bapanya.

     Doctor faris"tak ada apa,wulan fokus makan,wow nampak makanan mama masak nasi goreng.Sayang mari makan bersama kita"doctor faris duduk meja semua hidang pinggan nasi goreng dengan air teh.

Doctor Ego Suka Gadis BiasaWhere stories live. Discover now