Universiti (IPTN)

786 13 0
                                    

BAB 17

     Surat tawaran sambung belajar di universiti(IPTN).

     Orang pos hantar surat kepada rumah orang tua anis,anis tinggal di rumah seorang tamat sekolah.Orang tua anis mengajar di sekolah.

     Orang pos"betul ke anis"orang pos bertanya pada anis.

      Anis"betul,saya anis"anis jawap tanya pada orang pos.

      Orang pos"ok cik anis,ni surat cik anis"orang pos cakap dan serah pada anis.

     Anis jalan arah dan lalu ambil surat anis dari tangan seorang lelaki pos hantar surat pergi hantar surat orang lain.

     Anis"terima kasih,cepat orang pos pergi"anis senyum dalam gembira pada seorang lelaki pos hantar surat

✉✉✉✉

Berapa minit kemudian..

    Kereta orang tua anis berhenti di rumah orang tua anis.Orang tua anis masuk rumah dan jalan arah duduk sofa.

      Ain"tiba anis senyum kenapa ni.Jangan doctor faris bagi hadiah pada anis ni ke"ibu anis tanya dan gurau pada anaknya nama anis.

    Anis"taklah ibu,ni surat tawaran sambung belajar universiti(IPTN) anis"anis beritahu cerita jelas satu bersatu dan serah surat tawaran sambung belajar anis pada ibu anis.

     Hadi"betul ke anis,ni alamat,tak jauh mana dengan hospital doctor faris.Ada jodoh tak lari mana"ayah anis terkejut dan melihat surat tawaran universiti(IPTN).

     Anis"yeah ke,macam mana ni.Siapa hantar saya universiti"anis dengan muka tak percaya anis belajar ni tak jauh dengan hospital doctor faris.

😨😨😨😨

    Ain"ibu call doctor faris hantar anis tempat belajar"ibu anis senyum dan tak risau doctor faris hantar.

     Anis"tak susah doctor faris nanti doctor faris hantar"anis bertanya dan nasihat pada ibu anis.

     Hadi"bagus tu,kini,ibu dan ayah sibuk esok,doctor faris teman anis tempat belajar anis,ibu dan ayah tak boleh hadir tempat belajar anis esok,sorry anis"ayah anis nada sedih dan beritahu anis kepada ibu dan ayah

     Anis faham keadaan ibu dan ayah banyak kerja.

      Anis"tak apa,anis faham,"senyum dalam hati sedih.

Hari tiba...

    Doctor faris teman anis masuk tempat belajar anis universiti(IPTN).
Ramai lelaki dan perempuan pandang arah anis dan doctor faris.

    Anis"tak faham,doctor faris"anis tanya dan dengan muka pening tulis apa surat ni.  

    Doctor faris"mari sini anis"doctor faris nada manja dan pakai cermin mata perlu kalau tulis maklumat anis kenalan diri.

    Cikgu musa"encik abang kandung budak ni ke"cikgu musa bertanya tak mungkin suami budak ni.

    Doctor faris"bukan abang kandung budak ni,saya calon suami budak ni,ada apa nak tanya"doctor cemburu kalau lelaki dekat anis calon isteri.

😉😉😉

      Cikgu musa"ok encik,saya pergi dulu,bye"cikgu musa takut dan ganggu calon isteri pada doctor faris.

     Anis"apa doctor faris cakap"anis tanya dan malu tutup muka,semua orang pandang  anis.

    Doctor faris"saya tak suka ada lelaki dekat anis faham"doctor faris sikap tak mengaku cemburu anis ramai lelaki pakat hati anis.

Doctor Ego Suka Gadis BiasaWhere stories live. Discover now