Bab 30 : Bahagia 😊

20.4K 368 13
                                    

"Yeah yeah yeah."Sorak Damia lantas berlari satu bilik wad.

"Elok-elok jangan lari nanti jatuh."Pesan Dania yang sedang duduk dibirai katil.

"Mia nak keluar boleh?Jom uncle"Damia menarik tangan Danish setelah puas berlari.

"Jom jom.Kita makan kat cafe nak?"Ajaknya

"Nak-nak"Angguk si kecil dengan laju

"Danial jom."Dia menggamit tangan Danial yang sibuk main game kat telefon pintar sambil bersandar di tepi tingkap.

"Kau pergilah,aku nak main game."Tolak Danial.

"Kau jangan mengada.Cepatlah"Dia tarik lengan kembarnya lagi.

"Okay okay jom"

"Jom"Jerit Damia ceria lantas mereka bertiga keluar meninggalkan Dania berdua dengan Hayyan.

Sebenarnya Danish nak memberi ruang kepada Hayyan dan Dania untuk berduaan.Hubungan Hayyan dengan kembar pun dah baik dan tiada lagi lakonan kerana kembar sedar sejahat mana pun Hayyan dia tetap adik ipar mereka.

Saat figura mereka sudah hilang baru lah Dania bersuara.

"Awak ni,kenapa lambat sangat bangun?Sebulan tau awak koma."Omel Dania.

"Aduh,mana lah tahu koma.Lagipun benda tak expect."

"Saya rindu awak." Seraya itu Dania memeluk erat tubuh Hayyan diatas katil.

"Time kita ada tak nak hargai,bila kita terlantar macam ni baru nak hargai."

"Sorry."Ucap Dania lagi.

"Takpa."Hayyan usap kepala Dania.

"Hayyan,saya nak minta maaf sebab saya marahkan awak lepastu saya bersikap kasar dengan awak."

"Takpa,abang faham kan abang dah janji nak tunggu sayang."

"Penantian awak dah berakhir.Saya dah maafkan awak dan saya akan cuba jadi isteri yang terbaik untuk awak.Saya janji"Itu janji Dania yang pasti.

"Terima kasih sayang."Ubun-ubun Dania dicium lama oleh Hayyan.

"Sama-sama."

"Boleh abang tahu kenapa lelaki tu serang abang?"Soal Hayyan ingin tahu.

"Sebab dia pyscho.Dulu masa saya dah putus dengan awak,saya ada confess kat dia yang saya suka dia tapi dia reject dia dan dia kata saya ni tak cantik sebab tu awak tinggalkan saya dan dia suruh saya cermin diri dan tak lama lepastu bila saya dah cantik,dia mengajar kat UPSI then dia pula kejar saya sekarang ni."

"So memang dia kenal abang lah selama ni?"

Dania anggukkan kepalanya.

"Takpalah,dia pun mesti dah melingkup kat dalam lokap kan"

"Dia dah kena hukuman penjara dah sebab masa dia serang awak tu dia dibawah pengaruh dadah dan dalam poket dia ada dadah merbahaya"

"Tak sangka kan?"Kata Hayyan tak percaya.

"Tulah,mujurlah Allah masih panjangkan umur awak."

*

"Yeah papa dah balik."

Si kecil itu terus membuka pintu seluasnya untuk si ayah tercinta.

"Abang MC berapa lama?"Soal Dania lantas meletakkan beg baju Hayyan ditepi sofa.

"3 minggu je"Hayyan mengambil tempat di sofa lantas duduk santai.

"Wah lamanya.Nanti boleh teman Mama kat rumah,kesian Mama hari-hari nangis"

Bekas Kekasih Itu SuamikuWhere stories live. Discover now