🔴 Okresowa lekcja historii 🔴

1.7K 184 131
                                    

Mia i jej gadanina:
《🔴 Trochę o tym 🔴》
《🔴 jak to na przestrzeni wieków 🔴》
《🔴 postrzegano okres 🔴》 

▶ wierzono, że Bóg zesłał na Ewę menstruację jako karę za grzech.

▶ Rzymianie byli zdania, że z krwi miesiączkowej powstają dzieci.

▶ Arystoteles uważał, że podczas okresu dochodzi do uwolnienia nadmiaru krwi zgromadzonej w organizmie.

▶ starożytni zakonnicy wierzyli, że miesiączka to symbol grzechu.

▶ na Hawajach miesiączkujące kobiety izolowano i umieszczano w specjalnych szałasach, gdzie musiały przebywać do końca trwania miesiączki.

▶ za czasów starożytnych mężczyźni byli zdania, że miesiączkujące kobiety miały magiczne moce; podczas trwającego okresu kobieta jest w stanie powstrzymywać burze, grady, a także niszczyć uprawy. Mówiono także, że samym wzrokiem potrafią zabijać pszczoły i kruszyć lustra.
~ aha, czyli praktycznie tak ja teraz ;)

▶ po wcześniejszej ciekawostce można wnioskować, że faceci bali się okresu u kobiet mogli pojąć, jak to się dzieje, że – cytując South Park – ktoś przez 5 dni krwawi i nie umiera. Stąd wzięły się pomysły m.in. na przygotowywanie specjalnych eliksirów z krwi miesiączkowej.
#magiamacicy

▶ baśń Czerwony Kapturek według jednej z wielu interpretacji miała być opowieścią o kobiecym dojrzewaniu i budzeniu seksualności.

▶ w niektórych krajach kobietom nie wolno kupować środków higienicznych, jeśli sprzedawcą jest mężczyzna.

×××
Znacie jakieś inne fajne historyczne ciekawostki na temat okresu?
Podzielcie się nimi! 💕

Okres z życia wzięty. (✓)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz