6:35PM, Tidur Petang.

3.8K 50 11
                                    

Aku baru sedar telefon aku dah berbunyi dari tadi. Rupanya dah 38 missed call dah.

La, si Jasmine rupanya.

"Hello?"
"Kenapa tak angkat?" kata Jasmine dengan nada separa merajuk.
"Oo, saya tertido, sorry."
"Okay. I tunggu kat bawah ni."

Kereta Mercedes-AMG Coupé warna silver tengah parking bawah rumah. Aku terus capai baju yang tergantung kat ampaian.

Tengah aku tergesa nak turun tu, aku tak sedar balang kuih simpul kasih tu aku masih terbawa sampai ke luar.

Ah bawak je lah.

Kelihatan Bunga Ramona terhendap-hendap aku kat tingkap. Aku nak tegur tapi aku dah terlambat.

"Sorry, sorry. Tertidur petang tadi."

Muka Jasmine macam cuba nak merajuk dalam keadaan comel.

"Balang apa tu?" tanya Jasmine.
"Oo, ni. Kuih simpul kasih. Jiran buat. Saya tolong jual je. Makan komisen."
"Sikit?" kata Jasmine, meminta.
"Ambik la," aku buka balang.
"I kan tengah drive ni?"

La, bapak aku drive sambil makan burger rilek je. Apa masalahnya?

Jasmine menjeling pada aku. Kemudian dia nganga mulut.

Celaka umur dah besar panjang pun nak kena suap ke? Aarrgghh geramnya aku!

Eii aku kenalah jugak suapkan dia ni. Bahenol nakharam! Dah la suruh aku suap, gigi tu janganlah gigit jari aku setan!

"Thank you," Jasmine kenyit mata.

Mata masuk habuk ke apa?

"Mmm, sedap. Nak lagi?" Jasmine menjeling ke arah aku.

Aduh, sejak bila aku kena jadi babysitter ni? Nak kena bersuap pulak.

Bibir dia memang dia sengaja basahkan supaya air liur dia melekat kat jari aku. Dia pandang tepi je, aku terus lap kat seluar jeans aku. Apa ni makan nak kena bersuap?

Tisu pulak tak ada. Kuman tau tak, kuman?

"Apa nama kuih ni?" tanya Jasmine.
"Simpul kasih."
"Patutlah."
"Patut apanya?"
"Tersimpul kasih I pada you."

Amende ni pikapline budak Tik Tok ni.

--

7:41PM, Changkat.

Aku pesan yee mee sizzling sama macam dia, dan aku minum air longan dan dia minum kopi o. Suasana di Changkat macam biasa, sibuk dengan orang sepak permainan kembang kuncup, main pistol buih sabun, Afrika jual Rolex tiruan dan apek tanya mau ah moi.

Apa ah moi ah moi? Kau nak bagi aku ah moi nak buat apa? Suruh mop lantai rumah aku? Masak nasik? Kemas rumah?

Aku rasa Bukit Bintang hari ni dah terlampau semak. Dulu zaman remaja semak tu memang semak, tapi sekarang lagi semak.

Teringat pulak ex aku yang gambar dia keluar kat Webmelayuboleh tu. Kat sini la selalu kitorang date.

--

9:05PM, No Black Tie

Lagu Dia dari Sheila Majid dari band cover jazz berkumandang. Aku duduk sebelah dia.

"Let's dance?" tanya Jasmine.
"Alamak, baru dua minggu masuk kelas menari, cikgu tu meninggal."
"Ha, serius lah?" Jasmine terkejut apa aku cakap. Betul la, dulu aku pernah masuk kelab menari kejap.

"Takpe, let me show how to move," Jasmine pegang tangan aku.
"Ish tak payah la. Malu la."
"Alaa, semua tu pun tak pandai menari jugak."

Ah, mampos la. Orang gelakkan aku, kau jugak yang malu. Entah apa mende pulak tiba-tiba nak ajak aku menari.

Tak Apa, Saya Dah BiasaWhere stories live. Discover now