3:26PM, Office Baru

2.1K 45 0
                                    

Sedap betul ada office sendiri ni. Ada pulak assistant kat tepi yang aku boleh pass kerja. Lepas tu siap ada peti ais sendiri penuh dengan minuman yang menyegarkan.

"Luqman, tolong saya research senibina rumah Melayu Melaka. Lepas tu tangga tu kita tengok macam mana. Nak kena explain dengan architect ni nanti."

"Baik Encik Romi."

Ketukan pintu.

"Ya?"

Jasmine hulur fail. Muka masih tak puas hati dengan jawapan aku dalam kereta tadi.

"About lori yang nak pergi Kluang tu, driver kita tak boleh pergi. Dorang kena ambil khemah."

Aku mengangguk.

"Jadi, saya kena pergi?"

"Awak cari lori, bilkan pada saya."

Muka serius. Masih marah.

"Okay," aku mengangguk.

"Jangan ingat saya masih tak merajuk dengan awak lagi."

"Terima kasih beritahu."

Lepas tu Jasmine jalan hentak kaki, tak puas hati.

Kau ingat aku nak pujuk kau waktu pejabat? Time kerja, kerja la. Kau ingat ni drama Selembarnya Kasihmu lakonan Zara Zya dengan Aiman Hakim tu ke?

Siri baru ganti Aqish Qaimira.

Aku terus dial nombor Norma.

"Norma, we have the problem."

--

8:11PM, depan rumah.

"Awat hang tak habaq awai-awai! Kita kena pi Kluang nu la. Esok kita kena deliver dah bahagian Ayu pulok!" Norma cekak pinggang, kemudian dia garu-garu serkup neneknya.

"Mana nak dapat lori tengah malam gini?"
"Siapa nak drive?"
"Cheq la apa lagi! Hang jangan tidoq tepi. Aku balun kepala hang!"

--

11:53PM, plaza tol Sungai Besi

"Aku ingatkan hangpa suma pi ambik la kat Ayu Kluang nu. Ghupanya aku jugak kena roger sewa lori tengah malam ni," Norma membebel.

Steady gila dia pakai tudung bawal level nenek, pakai baju kurung bunga kecik dengan selipar Jepun je dia bawak lori ni.

"Hang macam dah biasa bawak lori je?" tanya aku.
"Dah aboh aku anok soghang ja. Sapa nak bawak lori padi kalau depa suma pi membajak?" kata Norma sambil muka tenang tukar gear.

Lagu Mungkinkah Terjadi dari Spider berkumandang.

"Kasi besaq sikit bunyi, lagu feveret ni," Norma senyum sambil sambil memegang stereng.

"Hang tau, dulu masa aku kecik, aku crush dengan Tam Spider. Dia mai Pesta Pulau Pinang dulu, aku pi konsert dia. Tu dia punya ghamai oghang. Hingaq!"

Betul-betul 2000s teenager minah ni.

"Depa kawan-kawan semua suka lagu apa romen-romen nyanyi lagu Helena tu?"
"My Chemical Romance."
"Haa. Kemikel Romen. Pastu lagu Usher padia tu entah. Aku dengaq jugak la lagu depa, tapi lagu Melayu aku tak keji. Tak tau la zaman kita dulu kan, orang suka keji lagu Melayu."
"Sekarang pun," kata aku sambil hembus Dethstix ke luar.
"Sekarang aku pun dah tak follow dah lagu zaman la ni. Tua dah," Norma suapkan asam boi nak hilang mengantuk sambil drive lori.

2:03AM, R&R Ayer Keroh

Lagu Sha Na Na dari Amy Mastura berkumandang bila dah sampai kat Ayer Keroh.

Tak Apa, Saya Dah BiasaWhere stories live. Discover now