1 ☀️

65 2 0
                                    

Emily

"Emily ook opletten graag, boeken op tafel," zegt mevrouw Cocuelle. Ik pak mijn Frans boeken uit mijn tas en doe ze open op de goede bladzijde.

"Xi gun me eens een pen," zegt Daniel terwijl hij ons smekend aankijkt. Lexi geeft hem een pen en glimlacht.

"Thanks babe," antwoordt hij en hij draait zich weer om. Mevrouw Cocuelle begint wat uit te leggen over de futur simple maar ik let al niet meer op en kijk de klas eens rond.

We zijn maar met achttien, we wonen in klein stadje, genaamd St. River. Toch heeft het alles wat je nodig hebt.

"Em gaan we naar het winkelcentrum vanmiddag, ik moet nog een cadeautje halen voor mijn zusje," fluistert Lexi. Ik knik afwezig.

Vooraan, aan de rechterkant, zitten Dylan en Chris, met daarachter Abby en Cali, en daarachter Rafael, de tweelingbroer van Cali, en Becky. Iedereen shipt die Becky en Rafael, maar ze hebben altijd ruzie.

Dan, in het midden vooraan, zitten Scott en Matthew met daarachter Matthews vriendin Kayla en Rachel. Daarachter komen nog Hanna en Valerie.

En de raamkant is natuurlijk het leukst, met Lexi en ik op de achterste rij, voor ons Lexi's vriendje en mijn beste vriend Daniel, met zijn beste vriend Shawn, en daarvoor Selene en Jasmine, elk woord over hun is teveel gezegd. En dan heb je onze leuke, gezellige klas.

Shawn kijkt even om en geeft me een warme glimlach, waarop ik een glimlach teruggeef. Kleine vlindertjes voel ik door mijn buik gaan, ik denk dat ik misschien gevoelens heb voor Shawn. Ik ken hem al lang, maar de laatste tijd voelt het anders.

//

"Frans vind ik toch wel zo verschrikkelijk," zucht Daniel als we onze tassen op een tafel midden in de aula gooien.

"Oui, pour moi pareil," zeg ik met een overdreven accent en pak mijn drinkbeker erbij. Lexi pakt hem af en neemt er een slok uit voordat ze hem weer terug geeft.

"Mag ik iemands huiswerk van geschiedenis overschrijven? Ik ga vermoord worden," zegt Shawn en ik geef hem mijn schrift.

"Geen garantie dat alles goed is," zeg ik en hij haalt zijn schouders op.

"Emily heb jij Camerons nieuwe post gezien? Hij is zo hot niet normaal," zegt Hanna terwijl ze aan komt lopen met Valerie. Ook hun tassen belanden midden op de tafel. Ik schud mijn hoofd en ze laat hem zien.

"Wat is dit nou als je mij kan hebben," hoor ik Daniel die over mijn schouder meekijkt. Ik kijk hem van over mijn schouder aan en trek een wenkbrauw op.

"Als ik zou moeten kiezen, ga ik toch voor Cameron hoor," zeg ik met een glimlach. Hij tilt me op en ik gil.

"Lexi!" Ze draait zich om en begint te lachen. Daniel loopt naar zijn vrienden, Dylan, Chris, Matthew, Scott en Rafael, en plaatst me in het midden van hun kringetje neer.

"Eh, hey jongens! Lang niet gezien, doeiii," zeg ik snel en ze moeten alle vijf lachen. Snel loop ik terug naar onze tafel en ga naast Shawn zitten.

"Waarom sta je niet bij de overhypte suikerklontjes?" Vraag ik en hij kijkt me vragend aan.

"Zo noemen Lexi en ik die vijf jongens, nou ja eigenlijk de zeven inclusief jou en Daniel," ratel ik en hij moet lachen.

"Die ga ik onthouden," lacht hij. Ik glimlach en kijk in zijn hazelbruine ogen. Ik voel weer lichte vlindertjes in mijn buik, die ik elke keer krijg als ik in zijn ogen kijk.

"Em!" Roept Daniel en ik kijk snel op. Hij begint te lachen en ik loop snel naar hem en Lexi toe.

//

"Wat zal ik kopen voor Piper?" Vraagt Lexi aan mij en ik denk na.

"Misschien een typisch meidenpakket? Dan doe je een mandje met maskertjes, nagellak, make-up enzo?" Stel ik voor. Ze knik instemmend en we beginnen aan de zoektocht naar cadeautjes.

Even later zitten we in ons vaste cafeetje aan een verse muntthee.

"Emily, is er misschien iets wat je me moet vertellen?" Lexi kijkt me vragend aan. Ik schrik op en kijk haar vragend aan.

"Volgens mij zie jij een bepaalde jongen zitten of niet dan?" grinnikt ze.

"Hoe weet je dat?" Vraag ik lachend.

"Ik zie het in je ogen, maar vertel, wie is het?" Ik kijk haar raar aan maar antwoord wel.

"Nou, ik weet het niet zeker eigenlijk, maar ik denk dat ik gevoelens heb voor Shawn," zeg ik twijfelend. Lexi's ogen beginnen te sparkelen.

"Ja! Dat is zo super leuk! Ik en Daniel shippen jullie al vanaf het begin! Dit is echt perfect voor ons groepje met zijn vieren," Ik begin hard te lachen en ze lacht zelf ook mee. Lachend praten we verder en drinken we onze thee.

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu