26 ☀️

25 2 0
                                    

Emily

"Heb je alles?" Vraagt Lexi ongeduldig en ik werp een laatste blik in de spiegel waarbij ik mijn hand door mijn haar haal. 

"Ja, ik ben klaar," zeg ik en zet mijn zonnebril op mijn neus. De zon schijnt fel als we de deur opendoen en ik glimlach. De zomer is altijd de beste tijd van het jaar. 

"Wat vind je van mijn auto?" Vraagt Lexi met een grijns. 

"Mooi, ook vooral zo leuk dat het die van je moeder is," glimlach ik en stap in op de bijrijdersstoel. Ze lacht en start de auto.

"Hoe zit het nu tussen jouw en Shawn?" Vraagt Lexi en drukt de richtingaanwijzer aan.

"Nog steeds vrienden denk ik, eerlijk gezegd weet ik niet wat ik nu moet doen, bang dat we ruzie krijgen. Nu is het goed, dus misschien moeten we het zou houden," zeg ik en staar ondertussen naar de weg voor me.

"Wil je dat ook echt?" Vraagt ze kritisch.

"Nee," is het enige wat ik zeg en dan draait Lexi de straat van Shawn in. 

//

"Je bent gek," zeg ik als ik naar beneden kijk. We staan op een brug van ongeveer zeven meter hoogte en onder ons stroomt de rivier rustig voort. 

"Kom nou, wij en de jongens deden dit vroeger de hele zomer, het is echt veilig," probeert Shawn me over te halen maar ik kijk hem bedenkelijk aan. 

"Veilig totdat ik mijn nek breek ja," zeg ik en voordat ik me om kan draaien om van de rand af te stappen rent Daniel langs ons en springt met een bommetje de rivier in. 

"Zie? Er gebeurt niks," zegt Shawn en hij kijkt me smekend aan. 

"Ik spring met je mee," belooft hij en ik geef toe. 

"Yes," juicht Shawn en ondertussen springt Lexi ook het water in. De andere jongens springen ondertussen ook allemaal langs ons heen het heerlijk verkoelende water in. Ik zucht diep en doe mijn ogen dicht om van de laatste warme zon te genieten voordat ik in het ijskoude water raak. Ik voel Shawn mijn hand vastpakken en kijk hem aan.

"Klaar voor?" Vraagt hij grijnzend. Ik knik en nadat hij aftelt springen we tegelijk van de brug af. Het water is minder koud dan ik dacht, maar toch lekker verkoelend op zo'n hete zomerdag. 

"Viel mee toch?" Vraagt Shawn als ik bovenkom en ik knik. Hij zwemt naar me toe en spettert lachend water mijn kant op.

"Gaan we nog een keer?" Vraag ik en zwem van hem weg richting de kant.

"Wil mevrouw avontuurlijk gaan doen?" Lacht hij en met twee slagen is hij weer bij me.

"Misschien wel ja," glimlach ik en we klimmen het water uit. Lexi en Daniel volgen ons en een paar seconden later staan we met zijn vieren op de brug. Daniel geeft Lexi een duwtje en gillend komt ze in het water terecht.

"Als je het maar laat," zeg ik tegen Shawn, die hetzelfde van plan was en voordat hij me aan kan raken spring ik zelf het water in. Lexi zwemt naar me toe en schept nog net niet een hele golf over me heen.

"Lexi Brown, daar ga jij spijt van krijgen," zeg ik en alweer gillend zwemt ze weg Voordat ik de achtervolging in kan zetten word ik aan mijn been naar beneden getrokken.

"Laat mijn vriendin met rust wil je," grijnst Daniel en laat mijn been los. Ik kijk heen vernietigd aan.

"Laten we het uitvechten," zegt Lexi en klimt op Daniel zijn schouders. Ik doe hetzelfde bij Shawn en we beginnen tegen elkaar aan te duwen, totdat uiteindelijk Daniel degene is die het eerst zijn evenwicht verliest en Lexi achterover laat vallen.

"Kneus," lach ik naar hem en hij kijkt me alleen mokkend aan.

"Hey jongens, kom eens een moment zonder de chickies en laten we gaan volleyballen!" Schreeuwt Dylan vanaf het strandje. Shawn en Daniel wisselen kort een blik en rennen zo snel ze kunnen het water uit.

"Bruin worden?" Stelt Lexi voor en kijkt me met een schuin hoofd aan.

"Bruin worden."

//

Met één hand hou ik mijn zonnebril iets naar beneden zodat ik net over het randje kan kijken. Geïnteresseerd kijk ik toe hoe Shawn tegen het net aan springt om de bal tegen te houden, waardoor hij een punt maakt. Hij krijgt hier en daar wat klapjes op zijn schouder en zwaait het nog natte haar uit zijn gezicht. Door het licht van de zon, die al langzaam aan zijn weg naar beneden begint, komen zijn spieren extra goed uit met de zongebruinde huid van hem.

"Niet zo staren, het valt nog op," zegt Lexi en ik schrik op.

"Ik dacht dat jij sliep," zeg ik en pak mijn tijdschrift weer op.

"Met die jongens in de buurt? No way, straks eindig in weer in het water," zegt ze en draait zich om op haar rug.

"We hebben wel een erg goed uitzicht vanaf hier," lacht ze en duwt zichzelf omhoog op haar ellebogen. Shawn vangt mijn blik op en schenkt een glimlach die ik beantwoord met een klein lachje.

"Ze hoort me niet eens, wat liefde al zoal niet met je doet. En ik maar de beste vriendin wezen," zucht Lexi in zichzelf en draait zich weer terug om. Lachend geef ik haar een mep met het tijdschrift wat ik in mijn hand had.

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu