Emily
"Em! Je bent er weer! Ik heb je wel gemist hoor," zegt Daniel terwijl hij me een knuffel geeft. Ik ben drie dagen ziek geweest, dus ik ben niet op school gekomen.
"Emily! Heeft het snoep geholpen?" Vraagt Lexi lachend terwijl ze me een knuffel geeft.
"Slecht nieuws, Jasmine is weer aan het proberen bij Shawn," fluistert ze in mijn oor. Ook Daniel kijkt schuldig. Ik haal mijn schouders op.
"Hij mag zelf bepalen met wie hij omgaat, en hij vindt mij toch nooit leuk. Jasmine is veel leuker," zeg ik en hijs mijn tas op mijn rug om vervolgens naar het lokaal te lopen. Lexi rent achter me aan en pakt mijn arm.
"Em, zo moet je niet denken. Je bent oprecht het knapste en liefste meisje die ik ooit ontmoet heb. En dat zeg ik niet omdat ik je beste vriendin ben, maar omdat het zo is. En het mooiste is dat je de enige bent die dat niet ziet." Ik geef haar een warme blik. Ze weet dan al genoeg.
"Em kom eens hier," zegt Daniel terwijl hij me in een knuffel trekt.
"Hij is gewoon dom, dat hij dat niet inziet oké?" Vraagt hij me terwijl hij me aankijkt. Ik knik zwak en op dat moment komen Chris en Scott langslopen wat betekent dat we naar de les moeten.
Zodra we het lokaal inlopen naar de plek waar we eigenlijk altijd zitten, achterin bij het raam, zit Shawn al ergens anders met Jasmine. Matthew komt naast Daniel zitten en wij gaan daarachter.
//
"Emily o my god we hebben wereldnieuws!" Roepen Valerie en Hanna enthousiast en ze komen naar me toe rennen. Onderweg rent Valerie nog een bruggertje omver, maar ze rent gewoon door.
"Cameron volgt me op instagram!" Roept ze door de hele aula heen. Ik schiet in de lach terwijl ik haar telefoon aanpak om het te bekijken.
"Nou gefeliciteerd ermee Val," lach ik en draai me om terwijl ze weer helemaal blij wegloopt.
"We hebben toch zometeen Frans? Ik hoop dat ze de toets heeft nagekeken," zegt Cali terwijl we beginnen met eten.
"Ja inderdaad, ik heb zomaar het idee sat niemand een onvoldoende heeft door dat briefje van Shawn," antwoordt Lexi grinnikend. Bij het horen van die naam dwalen mijn ogen af naar de persoon die genoemd werd. Hij staat lachend bij zijn vrienden met zijn telefoon in zijn hand, en Jasmine staat naast hem.
"Emily, hoor je me wel?" Vraagt Lexi. Ik schrik op uit mijn gedachten en kijk haar aan. Ze begint te lachen en Cali en Abby doen mee.
"Ik vroeg of je meneer Peters al hebt gesproken," herhaalt ze. Ik trek mijn wenkbrauw op.
"Waarom dat?"
"Hij heeft van de week vertelt dat we een week op kamp gaan naar Velti," antwoordt ze.
"Wow meen je die? Dat gaat zo leuk worden," reageer ik enthousiast.
"Wat gaat leuk worden?" Vraagt Daniel die komt aanlopen.
"Dat kamp," zeg ik blij. Hij knikt enthousiast.
"Ja dat wordt lachen."
//
"Dames en heren, ik ga nu de toetsen uitdelen die ik heb nagekeken, en ik moet eerlijk zeggen, ik ben trots op jullie. Er zijn ontzettend mooie cijfers gehaald deze keer," zegt mevrouw Cocuelle terwijl ze langs de tafels loopt om de toets terug te geven.
"Ik heb een 9,6!" Zeg ik blij tegen Lexi als ik mijn toets heb teruggekregen.
"8,7," zegt Daniel.
"9,2," zegt Lexi ook blij.
"Shawn dankje anders had ik nu een 1 gehad," zeg ik blij tegen hem. Hij draait zich om en geeft me een glimlach.
"Geen probleem."
Ik kijk de klas rond en zie Jasmine zuur kijken.
"Jasmine wat heb je?" Vraag ik aan haar. Ze kijkt me aan.
"een 1,5," is het antwoord. Ik kijk Shawn verbaasd aan.
"Heb je je spiekbriefje niet aan haar doorgegeven?" Hij schudt zijn hoofd.
"Waarom?" Hij haalt zijn schouders op.
"Vond ik niet nodig," zegt hij droog en ik begin te lachen waarna hij vrolijk meelacht. Ik kijk opzij naar Lexi en ze geeft me een knipoog.
//
"Dus zaterdag is er een feestje ergens, zullen we daar samen heengaan Shawn?" Vraagt Jasmine. Hij haalt zijn schouders op.
"Van wie?" Ze haalt haar schouders op.
"Geen idee, maar er gaan heel veel leuke mensen heen," is haar antwoord terwijl ze zijn arm flirterig aanraakt.
Daniel maakt een kotsneiging naar Lexi en mij en wij schieten in de lach.
"Wat is er zo grappig?" Vraagt Jasmine arrogant terwijl ze ons aankijkt.
"Oh niks, ik vertelde alleen maar een mop aan hun net en daar lachen ze nog steeds om," zegt Daniel vlug.
"Welke mop dan?" Ze haalt een wenkbrauw op.
"Ja sorry, hij was zo dom dat ik hem alweer vergeten ben," zegt hij bedenkelijk waardoor Lexi en ik nog harder beginnen te lachen.
Ze kijkt ons arrogant aan waarna ze Shawn nog een keer aankijkt en daarna heupwiegend wegloopt.
JE LEEST
All Summer Long - S.M
Fanfiction(Dutch) just one summer can change the way i feel about you.