4 ☀️

29 2 0
                                    

Emily

"Em we moeten wel achterin!" Lexi trekt me mee de hele bus door naar achter om als eerste daar te zijn. Helaas is de achterbank al bezet met jongens die me wel bekend voorkomen, maar voor de rest ken ik ze niet. Vast van een andere klas.

"Xi! hou een plekje achter of voor jullie vrij!" Horen we Daniel roepen. Lexi gaat ergens aan het einde zitten en ik ga op de plek ervoor zitten totdat de jongens er zijn, daarna ga ik snel naast Lexi zitten. Ook de andere jongens verzamelen zich al snel rond onze zitplaats.

"Leuk Daniel, had je die vrienden van je niet voorin kunnen dumpen?" Vraag ik aan hem. Vijf paar ogen kijken me geschokt aan.

"Ik vind jullie heel aardig hoor, maar om nou twee uur in een bus te zitten met overhypte suikerklontjes, dat is toch wel wat anders." Ze halen hun schouders op en draaien naar voren, want meneer Peters begint te praten.

"Oké allemaal, ik wil dat jullie je gaan gedragen vandaag. Sloop vooral de bus niet en eten is verboden, maar ik ben om te kopen met snoep," zegt hij met een knipoog en gaat zitten naast de buschauffeur.

"Dus, welke klas zit er nou bij ons?" Shawn draait zich om op zijn stoel en kijkt ons aan. Daniel doet precies hetzelfde.

"Ten eerste, jullie zijn beetje eng zo, ten tweede, ik heb geen idee ik ken ze niet," zeg ik terwijl ik mijn oortjes zoek.

"Pardon? Ga je mij eng noemen?" Daniel knijpt in mijn knie en ik gil lachend.

"Stooopp," lach ik. Ik probeer mijn knie weg te trekken maar hij blijft door gaan.

"Xi help alsjeblieft," lach ik maar ze lacht me uit en doet haar oordopjes in. Uiteindelijk weet ik Daniels hand weg te krijgen en hij gaat weer normaal zitten. Ik leg mijn voeten op zijn armleuningen en pak een oortje van Lexi af die ik in doe en meekijk met haar film die ze aan het kijken was.

"Wat kijken jullie?" Vraagt Daniel na een minuut terwijl hij zich weer omdraait.

"Kerstfilm," antwoord ik kort en kijk weer verder. Ik hoor Shawn en Daniel lachen.

"Kerstfilm? Het is begin juni!" Ze blijven maar doorlachen totdat ik en Lexi tegelijk een trap tegen hun stoelen geven.

"Hé!" Daniel draait zich weer om. Ik haal mijn schouders op en geef hem een dodelijke blik. Voordat hij weer in miijn knie knijpt, wat hij dus echt altijd doet, pak ik zijn hand.

"Als je het maar laat," zeg ik dreigend en hij draait gelukkig weer terug met zijn handen onschuldig in de lucht.

"Xi mag ik nu naast jou zitten? Die film is toch al af," zeurt Daniel wanneer we nog maar een halfuur moeten rijden. Lexi kijkt mij grijnzend aan en ik snap hun plan al, maar knik en wissel van plek met Daniel.

"Ook hallo, lang niet gezien, hoe gaat het ermee," vraag ik aan Shawn die me glimlachend aankijkt. We beginnen een gesprek en wanneer ik achter me kijk zie ik dat Lexi in slaap is gevallen op Daniels schouder en dat hij naar zijn muziek aan het luisteren is, maar me wel grijnzend aankijkt. Hij geeft een knipoog en ik geef hem een dodelijke blik waarna ik me weer op Shawn richt.

//

"Jongens we zijn er!" Roept meneer Peters overenthousisast. Ik zucht pak mijn tas. Deze rit viel nog mee. Buiten de bus verzamelen we en ik haal mijn zonnebril uit mijn tas. Het is behoorlijk warm voor deze tijd van het jaar.

"We moeten nog even wachten totdat de andere klas naar binnen is, anders wordt het te druk," meldt meneer Peters en ik pak mijn telefoon erbij. Na vijf minuutjes komt onze biologie docent naar ons toe en geeft ons allemaal een formulier.

"Ik wil dat jullie drie totaal verschillende dieren uitzoeken en hun gedrag gaan bestuderen," vertelt ze. Ze legt de opdracht nog wat verder uit en daarna mogen we het park in. We splitsen ons op in groepjes en ik ga met Lexi natuurlijk, en met Daniel, Shawn, Chris, Matthew, Hanna en Valerie. Als eerst gaan we naar de pinguïns, want iedereen houdt van pinguïns.

Daarna zijn Hanna en Valerie opeens verdwenen, maar die zullen wel naar een ander dier zijn gegaan.

"Jongens waar gaan we heen?" Vraagt Shawn als we klaar zijn bij de pinguïns. Ik kijk op de plattegrond van de dierentuin en kijk Daniel grijnzend aan.

"Denk jij wat ik denk?" Vraag ik grijnzend.

"Speeltuin!" Roepen we tegelijk en als twee kleine kinderen rennen we zo snel mogelijk naar de speeltuin toe. Zo snel mogelijk probeer ik bij de glijbaan te komen, maar Daniel haalt me al bijna in.

"Slome," lach ik triomfantelijk als ik toch eerder bovenop sta dan hem. Hij kijkt me quasi boos aan en we wachten bovenop de toren tot de anderen ook aankomen.

"Kleuters!" Roept Lexi lachend. Chris en Matthew lopen snel door.

"Wij gaan naar de apen, succes daarboven!" Roept Matthew.

"Jongens we hebben hier geen tijd voor, we moeten nog twee dieren," klaagt Shawn maar ik kan zien dat hij het wel leuk vindt. Ik lach naar Daniel.

"Laat hem maar," lacht hij. Hij gaat zitten op de glijbaan en glijdt naar beneden. Ik kom er vlak achteraan.

"En waar gaan er nu heen, kleuters?" Vraagt Lexi terwijl ze haar armen om Daniels nek slaat.

"Wat dacht je ervan om naar de tortelduifjes te gaan," zeg ik zacht tegen Shawn en hij moet lachen.

"Wat zei je?" Zegt Lexi terwijl ze sich omdraait.

"Niks," lach ik onschuldig. Ze haalt haar schouders op en pakt Daniel zijn hand. Zo lopen we lachend naar de giraffen.

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu