16 ☀️

27 2 0
                                    

Emily

"Wil iemand nog wat sla?" Vraagt meneer Peters maar iedereen is te druk aan het praten waardoor niemand antwoordt.

"Dus ik stond daar, iedereen keek me aan, en ik had geen idee wat ik moest doen," eindigt Dylan zijn verhaal en ik begin te lachen. Ik kende hem eerst niet zo goed, maar hij blijkt een goed gevoel voor humor te hebben. Daniel blijft me rare blikken werpen vanaf de overkant van de tafel, maar ik negeer het. Vanuit mijn ooghoek zie ik dat Shawn ook druk in gesprek is met Jasmine, ze strijkt een plukje haar achter haar oor en lacht om iets wat hij zei. Ugh.

"Xi komen jullie naar ons vanavond?" Vraagt Daniel maar ze doet alsof ze hem niet hoort en gaat verder met haar gesprek met Cali. Hij kijkt mijn kant op en ik haal mijn schouders op, natuurlijk weet ik wel waarom Lexi boos is, maar ik ben niet de persoon die hem dat gaat vertellen.

"Shawn, Jasmine, Rachel, Dylan en Emily, jullie hebben corvee. De rest mag van tafel," zegt meneer Peters en ik sla een diepe zucht. Meent hij dit? Ik sta op en begin met het verzamelen van de borden.

"Shawn, Emily, doen jullie anders de afwas en dan ruimen wij wel af en vegen enzo," stelt Rachel voor en iedereen kijkt haar vernietigend aan.

"Goed idee Rachel, nou waar wachten jullie op, naar de keuken," zegt onze mentor en rol mijn ogen om vervolgens sloffend achter Shawn aan te lopen naar de keuken. Zonder iets te zeggen pak ik de theedoek en Shawn maakt een sopje waar hij meteen al het bestek in kiepert. Een tijdje staan we zo, in een ongemakkelijke stilte. Dylan komt binnenlopen met een stapel borden.

"Lukt het of moet ik het van je overnemen Shawn?" Vraagt hij. Ik kan de irritatie van Shawns gezicht aflezen.

"We redden het, bedankt," zegt hij nors en Dylan verlaat de keuken, na eerst de radio aangezet te hebben. Na een paar liedjes hoor ik opeens een bekend deuntje.

I've tried playing it cool
But when I'm looking at you
I can't ever be brave
'Cause you make my heart race

Hoor ik Shawn zachtjes meezingen.

Shot me out of the sky
You're my kryptonite
You keep making me weak
Yeah, frozen and can't breathe

Zingt hij al harder en kijkt glimlachend opzij.

Something's gotta give now
'Cause I'm dying just to make you see

Zing ik ook zachtjes mee.

That I need you here with me now
'Cause you've got that one thing

Shawn gebruikt de afwasborstel als microfoon terwijl ik net afgewassen pollepel in mijn hand hou.

So get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing
And you've got that one thing

Ik spring door de keuken met de pollepel terwijl Shawn ondertussen aan het headbangen is met de afwasborstel als gitaar. Het sop vliegt in de rondte.

Now I'm climbing the walls
But you don't notice at all
That I'm going out of my mind

Ik loop terug naar hem, buiten adem van het zingen en dansen.

All day and all night

Zing ik terwijl ik met mijn wijsvinger naar hem wijs. Hij pakt lachend mijn hand en laat me een rondje draaien.

Something's gotta give now
'Cause I'm dying just to know your name
And I need you here with me now
'Cause you've got that one thing

Hij draait me terug en ik kom met mijn rug tegen zijn borstkas aan. Hij legt zijn arm om mijn middel, terwijl hij mijn hand blijft vasthouden. Ik voel zijn warme adem tegen mijn huid en mijn nekhaartjes staan overeind. Buiten adem blijven we zo staan.

So get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing

De radio gaat verder en dan laat Shawn mij los. Nog geen seconde daarna wordt de keukendeur opengegooid en stormt Lexi naar binnen. Ze kijkt ons even aan maar gaat er verder niet op in.

"Zijn jullie bijna klaar met de afwas? We willen truth or dare gaan spelen," zegt ze en kijkt ons omstebeurt aan. Ik kijk achter me naar de berg afwas die ons nog op te wachten staat.

"Uhm, bijna klaar," zeg ik. Ze kijkt langs me heen naar de berg en knikt bedenkelijk.

"Mooi, dan zie ik jullie straks in de kamer van Matthew," zegt ze en loopt richting de deur, maar ze draait zich nog één keer om. "Leuk liedje trouwens, op de radio."

//

Shawn en ik hebben zo snel als we konden de afwas gedaan en haasten ons nu naar de kamer naast die van mij, de kamer van Matthew, Chris en Rafael. Shawn klopt aan en Dylan opent de deur. Ik stap als eerst naar binnen en zie daar Matthew, Kayla, Rachel, Lexi, Daniel en Scott verspreidt over de bedden en op de grond zitten.

"Dat duurde lang," merkt Daniel op met wiebelende wenkbrauwen. "Wat hebben jullie gedaan?"

Ik geef hem een dodelijke blik en ga naast Lexi op de grond zitten.

"Gewoon, de afwas," zeg ik en grijp naar de zak chips die in het midden van de kamer ligt. Hij laat het erbij en al snel vliegen de cliché truth en dares door de kamer.

Na een uurtje wordt er op de deur geklopt, en Dylan doet weer open. Het is meneer Peters.

"Gaan jullie wel zo richting jullie eigen kamers? Het is tijd om te gaan slapen," zegt hij, ondertussen op zijn horloge kijkend. Wij knikken en hij gaat weer weg.

"Daan hoe laat is het," vraag ik aan hem, aangezien hij met zijn telefoon in zijn hand zit.

"Kwart over elf," antwoordt hij na gekeken te hebben. Langzaam sta ik op, ik zat net zo lekker. Natuurlijk moest ik als dare bij Shawn zitten, maar hij zat wel op een bed, wat een stuk beter zit dan de grond. Ik kijk achterom zodra ik sta, waar hij nog in precies dezelfde houding zit als net. Tegen de muur aan leunend, waardoor ik op zijn borstkas kon liggen met mijn hoofd.

"Kom," zeg ik tegen hem, aangezien de rest van de kamer nog geen aanstalten maakt om ook maar één centimeter te verschuiven. Hij komt ook overeind.

"Om twaalf uur in Daniels kamer?" Stel ik voor, aangezien we 's nachts gewoon doorgaan, maar zonder dat meneer Peters het doorheeft.

"Prima," krijg ik terug en loop de kamer uit met Shawn. Op de gang komen we Becky tegen.

"Wat zie jij eruit," zegt ze tegen mij als ze langsloopt. Ik kijk haar raar aan maar ze loopt door. Ik kijk Shawn aan en hij haalt zijn schouders op.

"Niks mis mee," zegt hij. Ik heb een donkerblauwe skinny aan, met een gewone, grijze hoodie en een messy knot in mijn haar. Dus inderdaad niks mis mee.

"Zal wel, kom we gaan alvast naar mijn kamer," zegt hij en we gaan eerst snel mijn kamer in om mijn spullen te pakken, waarna we naar zijn kamer gaan.

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu