Emily
"Je ziet er prachtig uit," zegt Shawn en geeft een kus op mijn kruin. "Ben je klaar?" Ik knik en vouw mijn lippen naar binnen om de lipgloss beter te verdelen.
"Ja, nu wel," zeg ik en pak mijn jas van de kapstok.
"Zijn jullie wel voor vier uur thuis?" Vraagt Karen die de hal in komt lopen. Shawn knikt toestemmend en ik geef haar een knuffel.
"Alvast gelukkig Nieuwjaar," glimlach ik en rits daarna mijn jas dicht.
"Jij ook lieverd, en Shawn wat zie je er netjes uit," grinnikt ze. Geërgerd draait hij zich om en ik haak mijn arm in de zijne.
"Tot volgend jaar!" Zeg ik en we lopen naar buiten.
"Dat zeg je al de hele dag," lacht Shawn als de deur achter ons dichtvalt. De kou slaat om ons heen wat er voor zorgt dat zijn woorden wolkjes in de lucht maken. De donkere avond wordt verhelderd door de vele lampjes in de straat, mensen die hun late kerstversiering nog hebben hangen of het gewoon de hele winter zo houden voor de gezelligheid.
"Maar weet je hoe leuk dat ook klinkt," zeg ik en sla mijn linkerarm over die van hem, waar hij mijn rechterarm mee vast heeft.
"Rare humor heb jij," glimlacht hij en vernietigd kijk ik hem aan.
"Komt omdat mijn humor van niveau is gedaald tot die van jou, ik ga te veel met je om," is mijn comeback. Hij zucht diep maar gaat er niet verder op in, wetende dat ik gelijk heb.
"Ik heb een nieuw liedje geschreven," begint hij als we Lexi's straat inlopen. De laatste paar maanden zijn nogal een gekkenhuis geweest. Shawn is, op mijn verzoek, covers gaan plaatsen op YouTube. Vorige maand is hij ontdekt door een platenmaatschappij die hem misschien een deal willen aanbieden.
"Ik kan niet wachten om het te horen," zeg ik en dan lopen we op de oprit van Lexi's mooie huis.
"Emily!" Enthousiast geeft ze me een knuffel als ze de deur open doet. Achter haar in de woonkamer is het al aardig druk met mensen die ik herken van mijn school, want in zo'n klein dorp kent iedereen elkaar.
"En Shawn," glimlacht Lexi er achteraan voor ze ons naar binnen trekt.
"Emily lieverd! Alvast gelukkig nieuw jaar," zegt Becka haastig en drukt een kus op mijn wang.
"Gelukkig nieuw jaar jongens," zegt Dan, de vader van Lexi, tegen ons. Becka geeft ook Shawn een knuffel en loopt dan door de nog geopende deur.
"Lexi, ik vertrouw erop dat alles goed gaat hier. Wens Daniel ook gelukkig nieuw jaar namens ons," zegt ze en zwaait terwijl ze naar de auto loopt.
"Ouders." Lexi rolt haar ogen.
"Kan ik jullie wat drinken aanbieden?"
//
"Mijn favoriete koppel!" Roept Daniel vrolijk en slaat vanachter zijn armen om ons heen.
"Lucht, Daan, danku," zeg ik en sta op van de bank.
"Wil je nog wat drinken mop?" Shawn staat ook op. Daniel kijkt ons met zijn onderlip over zijn bovenlip gevouwen aan.
"Nawh wat cuteee," zegt hij met een hoog stemmetje. Ik negeer hem en geef Shawn mijn beker. Hij drukt een kus op mijn wang en loopt dan naar de keuken.
"Dus hoe gaat het met mijn dinnetje," grijnst Daniel en loopt om de bank heen.
"Dinnetje?" Ik haal mijn wenkbrauw op.
"Van beste vriendin, maar jij bent klein, dus vriendinnetje, snap je?" zegt hij en rekt de laatste e overdreven uit.
"Wat jij wil, vertel me dan eerst hoe het gaat met mijn duifje," zeg ik, verwijzend naar die keer dat we jong waren en hij werd aangevallen door een duif. Daniel doet een dramatische neplach en kijkt me dan neutraal aan.
"Niet grappig." Toch begint hij te vertellen over kerstochtend, want kerstavond hebben we samen gevierd met onze families. Shawn is ondertussen kwijt, geen idee waar hij uithangt.
"En jij hebt kerst gevierd met Shawn hoorde ik," zegt hij grijnzend aan het einde van zijn verhaal.
"Ik heb wat familieleden ontmoet ja," zeg ik en glimlach bij de gedachte van een paar dagen geleden.
"Emily." Ik draai me om naar de persoon die mijn naam noemde. Het is Jasmine.
"Ik wilde nog even zeggen, voordat het nieuwe jaar begint, gefeliciteerd," zegt ze met een neutraal gezicht.
"Gefeliciteerd met wat?" Lach ik schaapachtig, niet wetend wat ik moet doen.
"Met het winnen van Shawn, dat was je doel toch?" Ze slaat voldaan haar armen over elkaar heen en verbluft kijk ik haar aan.
"Pardon? Ten eerste, dit zijn niet jouw zaken. Ten tweede, ik heb een relatie met hem omdat ik elk moment bij hem wil zijn, hij me aan het lachen maakt, hij me begrijpt, me op mijn gemak stelt en troost, omdat ik van hem hou," zeg ik. Hrt is verdacht stil om ons heen.
"J-je houdt van hem?" Zegt ze geschokt. Het was eruit voordat ik er over nadacht. Maar elke keer als ik aan de toekomst denk, zie ik niks anders dan Shawn. Ja, ik houd van hem.
"Dat doe ik," zeg ik.
"Je wat?" In flits draai ik me om. Shawn staat achter me, met een verwarde blik. Daniel kijkt me seinend aan, als teken dat hij alles gehoord heeft.
"Je hebt me wel gehoord Shawn," zeg ik en loop naar hem toe. Aan de andere kant van de kamer beginnen mensen
met aftellen."tien, negen, acht.."
"Ik hou van je Shawn," zeg ik en sla mijn armen om zijn nek heen. Zijn donkere ogen lichten op bij het horen van die woorden.
"zeven, zes, vijf..."
"Emily Grant, jij ben het leukste, liefste, mooiste meisje dat ik ooit heb ontmoet," begint Shawn.
"vier, drie, twee..."
"Ik hou ook van jou," zegt hij en drukt zijn lippen op die van mij.
"Gelukkig nieuwjaar!"
JE LEEST
All Summer Long - S.M
Hayran Kurgu(Dutch) just one summer can change the way i feel about you.