22 ☀️

22 2 0
                                    

Emily

"Was dit alles?" Vraagt Daniel aan ons als hij de laatste tas op de gang zet. Met een laatstr blik door de kamer knik ik en hij tilt mijn tas naar beneden terwijl Lexi mij de trap af helpt.

"Thanks Daan," zeg ik zodra ik ook veilig beneden sta en hij alweer omhoog rent om Lexi haar tas te halen. Zijn pijnlijke enkel is gelukkig alweer helemaal over, zoals hij al voorspeld had. Mijn enkel daarentegen, doet behoorlijk veel pijn.

"Het is het handigst als je op de achterste bank zit, dan kan je je voet op de stoel naast je leggen en er kunnen nog drie mensen naast je zitten," zegt meneer Peters en ik knik. De achterste bank is altijd de beste plek in de bus, dus waarom niet.

Lexi en Valerie helpen me om naar buiten te lopen, waar we nog een keer naar de helblauwe golven en het witte zand kijken.

"Toch heb ik St. River gemist," zegt Valerie als we langzaam terug naar de bus lopen.

"Ik vond het een heerlijke relaxende vakantie zo," zegt Lexi en ondertussen zijn we aangekomen bij de bus waar al een paar mensen voor staan te wachten.

"Gaan we kerstfilms kijken?" Vraag ik terwijl Lexi mij het drempel van de bus in helpt.

"Alwéér?!" zucht Daniel verontwaardigd. Opeens staat hij achter ons met onze handbagage.

"Als je het er niet mee eens bent ga je maar ergens ander zitten," zegt Lexi en ploft neer op de stoel in het midden. Ik ga naast haar zitten en leg mijn voet op de overige stoel naast me, met mijn tas als ondersteuning.

"Je kan geen eens vijftien uur zonder mij," plaagt Daniel en gaat op de stoel naast haar zitten.

"Nu vraag je zelf om een weddenschap," dreigt ze en hij grijnst.

"Als ik win mogen wij je make-up en haar doen voor een dag," grijnst Lexi en steekt haar hand uit.

"En als ik win trakteer je ons allemaal op Riverside," grijnst Daniel, doelend op het vaste restaurantje waar we altijd heen gaan.

"Deal." En ze schudden elkaars hand. Abby en Cali komen op de overige twee stoelen zitten naast Lexi en de jongens gaan een aantal rijen voor ons zitten, net ver genoeg zodat we geen last van ze hebben.

"Jij kiest," zeg ik en Lexi drukt 'A Christmas Prince' aan, al snel zitten we helemaal in de film en voordat we er erg in hebben rijden we al.

//

"Wat wil jij eten Em? Ik haal het wel en dan kan jij even blijven zitten," vraagt Lexi als we een tussenstop maken om wat eten te halen.

"Doe maar een ijskoffie en een muffin ofzo," zeg ik en verleg mijn been wat zodat mijn enkel comfortabeler ligt.

"Komt eraan, wil je anders nog iets voor later?" Ik schudt mijn hoofd en ze knikt, waarna ze achter de rest aanloopt die allemaal al buiten staan.

Behalve één persoon, die nu mijn kant op komt lopen.

"Hou je het nog een beetje uit?" Vraagt hij en gaat naast me zitten. Ik schuif iets van hem af en knik.

"Jahoor, moet je niet iets eten?" Vraag ik aan hem en probeer oogcontact te vermijden.

"Daniel haalt al voor me," zegt Shawn en haalt een oortje uit mijn oor, waarvan ik niet eens doorhad dat er nog muziek op stond.

"Luister, Em, ik ben niet zo goed in dit soort dingen. Maar je moet weten dat ik helemaal niks wil met-," begint hij, maar wordt onderbroken door het rinkelen van een telefoon.

Selene staat aan het begin van het gangpad en rommelt driftig in haar handtas, zoekend naar haar telefoon. Nu komt ook Jasmine dus bus inlopen en loopt direct naar ons toe.

"Shawn, wil je zo even luisteren naar een liedje wat ik heb gevonden? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, jij maakt toch ook muziek?" Vraagt ze nonchalant en knapt de roze bel die ze met haar kauwgom blies.

Verward kijk ik Shawn aan.

"Ik dacht dat ik de enige was die dat wist?" vraag ik licht geïrriteerd en hij kijkt schuldig. Waarom moet hij dat nou per se aan hààr verteld hebben. Voordat Shawn nog iets kan zeggen druppelen steeds meer kinderen de bus weer binnen en hij verplaatst zich snel naar de stoel waar hij eerder zat.

"Kijk eens, hier ijskoffie met extra slagroom en een chocolademuffin. Ik heb ook nog een zak m&m's crunch gehaald, omdat je die zo lekker vindt," ratelt Lexi en ploft naast me neer terwijl ze de doorzichtige koffiebeker in mijn hand duwt.

"Wat is er aan de hand?" Vraagt ze als ze mijn gezicht opmerkt.

"Niks," zeg ik en geef haar een glimlach. Het laatste wat ik wil is Lexi en Daniel die er een probleem van gaan maken. "Hoe gaat het met de weddenschap?"

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu