13 ☀️

27 2 0
                                    

Emily

Ik word wakker en draai me meteen om naar mijn telefoon, iets wat ik eigenlijk iedere ochtend doe. Ik check als eerst de tijd, 8.03. Dan check ik al mijn social media. Ik glimlach als er een appje binnenkomt van Shawn. Snel reageer ik er op en stap dan vervolgens uit mijn warme bed om te gaan ontbijten.

"Goeiemorgen lieverd, wat ga je doen vandaag?" Vraagt mijn moeder terwijl ze een kop koffie voor mijn neus neerzet.

"Vanmiddag naar Lexi denk ik," zeg ik snel en neem een slok voordat mijn moeder mijn rode wangen ziet.

"Gezellig," zegt ze alleen en draait zich om naar de vaatwasser. Opgelucht haal ik adem. Ik heb nooit goed kunnen liegen, maar ik wil nog niet dat mijn ouders het weten.

"Blijf je slapen?" Vraagt ze dan en ik schudt mijn hoofd.

"Morgen ga ik mijn tas inpakken," zeg ik en neem nog een slok.

"Ohja, je gaat op kamp natuurlijk!" Zegt ze vrolijk terwijl ze de kopjes in de kast zet. Ik knik en sta op om een broodje te gaan maken.

//

"Hey!" Shawn begroet me met een knuffel.

"Mijn ouders zijn er wel," zegt hij er zachter achteraan. Ik haal mijn schouders op als teken dat het niet uit maakt en hij neemt me mee naar de woonkamer.

"Dit is Emily, ik ga haar gitaar leren spelen," zegt hij tegen zijn ouders. Ik geef ze een hand en ze stellen zich voor als Karen en Manuel.

"Schat wat leuk dat je het eindelijk weer hebt opgepakt," zegt zijn moeder blij.

"Emily, wil je wat drinken?" Richt ze zich dan op mij. Ik kijk Shawn kort aan.

"Nee, dankuwel," zeg ik.

"Zeg maar 'je' hoor, zo oud zijn we niet," glimlacht Karen lief. 

"Ik zal hrt onthouden," glimlach ik en daarna neemt Shawn me mee naar boven.

"Eerst wil ik Fix You horen," zegt hij als we zitten. Ik begin met spelen en al snel begint hij zachtjes met meezingen.

"Je hebt echt goed geoefend! Je moet alleen nog meer tempo erin hebben, maar dat kom vanzelf wel," zegt hij enthousiast.

"Wil je nu Life Of The Party spelen?" Vraag ik met een smekende blik. Hij pakt de gitaar van me over.

"Het is nog niet af hoor, en ook niet zo goed," verdedigt hij zichzelf.

"Speel nou maar," zeg ik. Hij plaatst zijn linkerhand goed en slaat de snaren aan.

I love it when you don't care,
Love it when you dance like nobody is there
so when it gets hard, don't be afraid
'cause we don't care what people say
I love it when you don't take no
Love it when you do what you want' cause you said so
let them go home, we stay out late
we don't care what people say

You don't have to be ordinary
make your best mistakes
we don't have the time to be sorry
so baby be the life of the party

Hij stopt met zingen en kijkt me aan.

"Dit is de eerste versie, het is nog niet zo goed. En op dit stukje heb ik nog niks," zegt hij, doelend op het laatste stuk. Hij begint weer verder te spelen.

Together we can just let go
Pretend like there is no one else here that we know
dance, fall in love as the song plays
but we don't care what them people say

"En dit is alles wat ik heb," zegt hij en legt zijn gitaar weg. Ik klap in mijn handen.

"Dit is echt goed! De tekst is echt mooi," zeg ik en hij kijkt me dankbaar aan.

"Kom, ik ga hem je leren," zegt hij en geeft zijn gitaar aan mij.

//

"Hey, zijn jullie lekker bezig?" Vraagt Karen als we net het laatste stukje aan het oefenen zijn. Wij kijken op en knikken.

"Mooi zo, wil je blijven eten Emily?" Vraagt ze aan mij.

"Ik wil jullie niet tot last zijn," antwoord ik.

"Ach welnee joh, er is meer dan genoeg en wij vinden het alleen maar gezellig," zegt ze en ook Shawn knikt.

"Oké dan," geef ik toe en ze verlaat Shawns kamer weer.

Na een tijdje doen mijn vingers zeer van het spelen en laat ik me achterover vallen op Shawns bed terwijl ik naar zijn gepingel luister. Hij is na twee liedjes ook zat en komt naast me liggen.

Samen staren we naar het plafond, gewoon in stilte. Maar wel een fijne stilte. Zo liggen we een tijdje totdat Manuel ons roept voor het eten.

"Ik ben Aaliyah," stelt Shawns zusje zich voor. Ik stel mezelf ook voor en ga tegenover Shawn aan tafel zitten. We beginnen met eten en hij blijkt echt een hele leuke, warme, gezellige familie te hebben.

"Gaan we nog iets van een film kijken?" Vraagt Shawn na het eten. Ik knik en we gaan naar boven, waar we nog een film kijken terwijl ik met mijn hoofd op zijn borstkas ligt en zijn arm om mij heen.

"Ik vond het gezellig, bedankt voor het eten," zeg ik tegen zijn ouders wanneer ik wegga.

"Ja, leuk dat je er was, je moet zeker vaker langskomen," zegt Karen en ze geeft me een knuffel. Ook van Manuel krijg ik een knuffel en als laatste van Shawn.

"Tot maandag!" Roept hij nog als ik de deur uit stap.

"Tot maandag!" Roep ik terug.

Wanneer ik thuis ben komt mijn moeder meteen naar me toe.

"Het was zeker gezellig bij Lexi?" Vraagt ze. Ik knik.

"Heel gezellig."

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu