24 ☀️

23 2 0
                                    

Emily

"Hoi mam," zeg ik en loop door naar de keuken. Inmiddels is het een week later, en we hebben eindelijk vakantie. Shawn heb ik niet meer gesproken sinds ik hem en Jasmine zag bij het winkelcentrum.

"Goedemorgen lieverd, heb je er zin in?" Vraagt mijn moeder en zet een bord met gebakken eieren op het aanrecht. Ik pak het aan en ga aan de eettafel zitten.

"Ja, ik ben blij dat ik bij tante Audrey kan werken," zeg ik en neem een hap van mijn ei. Gelukkig heb ik een zomerbaantje gevonden bij mijn tantes nieuwe ijssalon. Dit wordt de derde keer dat ik er ga werken. Na een blik op de klok eet ik snel mijn eieren op en loop weer naar boven om me om te kleden.

"Succes met werken lieverd!" roept mijn moeder en ik roep wat terug waarna ik de deur achter me dichttrek en naar de winkel loop.

//

"Als jij het aardbeienijs wil bijvullen en de nieuwe hoorntjes wil uitpakken, haal ik even wat lekkers voor ons bij de supermarkt," zegt mijn tante en ik knik waarna ze de winkel verlaat. Ik help eerst de klant in de winkel met twee pistache bolletjes, waarna ik met een mesje de kartonnen doos opensnij.

Ik sta met mijn rug naar de deur toe wanneer het bekende belletje rinkelt. Snel zet ik de hoorntjes neer en draai me om.

"Goeiemiddag, kan ik u-," ik stop abrupt mijn zin als ik zie wie er voor me staat.

"Hey Emily, ik wist niet dat je hier werkt," zegt Shawn. Mijn oog valt op het meisje naast hem, die ik me herinner als Aaliyah, zijn zusje.

"Deze winkel is van mijn tante," kuch ik ongemakkelijk, aangezien er Grant's icecream levensgroot op de voorgevel staat.

"Ohja, jouw naam is ook Grant," lacht Shawn onbenullig.

"Mag ik een bolletje aardbeienijs en een bolletje smurfenijs in een bakje," vraagt Aaliyah dan aan mij en ik schep de twee smaken in een bakje een geef hem aan haar na er een roze lepeltje in gedrukt te hebben.

"Dankjewel," zegt en begint met eten.

"En voor jou?" Vraag ik aan Shawn.

"Kunnen we praten?" Vraagt hij. Zijn smekende blik laat me smelten maar snel herstel ik me.

"Ik ben aan het werk," zeg ik professioneel.

"Hoelaat ben je klaar? Na je werk dan?" Vraagt hij. Ik negeer hem en schep een bolletje chocolade ijs in een hoorntje. Hij neemt altijd chocolade, waar we ook ijs eten.

"Twee," zegt hij en ik schep er nog een bovenop waarna ik het ijsje aan hem geef. Mijn hand raakt de zijne en een schok gaat door mijn lichaam. Snel trek ik mijn hand weg.

"Dat wordt 4,75 alsjeblieft ," zeg ik en hij geeft een briefje van 5.

"Hou het wisselgeld maar. Maar kunnen we alsjeblieft praten?"

"Ben jij niet dat meisje die met Shawn gezoend heeft?" Vraagt Aaliyah dan. Ik word rood en ik zie ook Shawns wangen kleuren.

"Welke van de twee," zeg ik en heb er meteen spijt van. Beter nadenken voordat je iets zegt, plant ik in mijn hoofd. Ik zie Shawns glimlach betrekken.

"Dus je bent echt boos om Jasmine," zegt hij nors.

"Wat verwacht je zelf, ik dacht dat wij een ding waren en opeens ga je alleen maar met haar om," zeg ik. Aaliyah glimlacht tegen haar ijsje aan en loopt zo snel ze kan naar buiten.

"Je hebt zelf gezegd dat je het niet erg vond aangezien wij niks hebben!" Roept Shawn gefrustreerd en gooit zijn handen hopeloos in de lucht. Althans, één hand, want in zijn andere hand heeft hij nog steeds zijn ijsje vast.

"Je weet toch zelf ook wel dat wij meer dan vrienden zijn, waarom deed je niks toen ik dat zei?" Zeg ik.

"Omdat ik dacht dat dat was wat je wilde, het waren je eigen woorden," zucht hij en haalt een hand door zijn haar.

"Je hoefde het niet met me eens te zijn," zeg ik zacht en veeg met een doekje over de balie.

"Ik-," Shawn doet zijn mond open en weer dicht. Dan klinkt het belletje weer en ik zie Aaliyah naar binnen stappen door het glas van de deur.

"Papa heeft zijn auto voor, we moeten gaan," zegt ze en doet de deur weer dicht.

"Bel je me?" Vraagt hij. Het enige wat ik doe is knikken en hij loopt de winkel uit.

Hij houdt de deur open voor mijn tante en ze loopt vrolijk naar binnen.

"Ik heb deze koekjes met chocola eromheen, ze zijn echt zo lekker, ze zouden verboden moeten wor- Gaat het?" Onderbreekt ze zichzelf. Ze gooit de koekjes en sleutels neer op de werkbank achter de balie en legt een hand op mijn rug.

"Jahoor," glimlach ik en veeg een traan weg.

"Die ene jongen van net?" Ik knik.

"Leuke jongen. Jammer dat hij je verdrietig maakt," zegt ze en geeft me een knuffel.

"Inderdaad, leuke jongen."

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu