15 ☀️

27 2 0
                                    

Emily

"Vandaag staat er vrij weinig op de planning, behalve dat we lekker de hele dag naar het strand gaan," zegt meneer Peters wanneer we aan het ontbijt zitten. Gisteravond is er vrij weinig gebeurd, iedereen was moe dus zijn we gewoon gaan slapen zonder al te veel gekkigheid. Maar vanavond zal dat heel anders gaan lopen.

"Wat trek jij aan?" Hoor ik Cali aan Abby vragen, die tegenover mij zitten.

"Een badpak denk ik, met shortje," antwoordt ze nadenkend terwijl ze een hap van haar yoghurt neemt. Lexi kijkt mij vragend aan, ik weet dat ze op dezelfde vraag antwoord van mij wilt. Ik haal alleen mijn schouders op.

"Kleding?" Het is meer een vraag en Lexi schiet in de lach.

"Dat hebben we liever wel Em," zegt Daniel lachend en ik leun naar achter om hem achter Lexi langs een klap te geven.

"Al denkt vast niet iedereen daar over," knipoogt hij en ik rol met mijn ogen.

"Zo kan je toch niet zijn Daniel," lach ik terwijl ik rood word. Hij begint alleen maar nog harder te lachen om zichzelf en ik zie Shawn achter hem ook licht blozen.

"Is iedereen klaar met eten?" Vraagt meneer Peters dan en onderbreekt daarmee ons gesprek. Iedereen stemt in en hij wijst een paar kinderen aan om corvee te doen, terwijl wij alweer terug gaan naar de kamers.

Uiteindelijk heb ik toch besloten om een zwart-wit gestreepte bikini aan te doen, met een oversized shirt en een shortje. Ik pak mijn handtas die ik al eerder had leeggemaakt, waar ik mijn zonnebrand, handdoek en         
wat tijdschriften in doe voor Lexi en mij.

"Is iedereen klaar?" Meneer Peters steekt zijn hoofd om het hoekje van de deur, na eerst geklopt te hebben. Ik steek mijn zonnebril in mijn haar en pak mijn tas.

"Ja, Emily en ik wel," zegt Lexi die haar tas over haar schouder gooit. Hanna staat haar haar te doen voor de spiegel met een elastiekje tussen haar tanden geklemd en Abby ligt op de grond onder haar bed te gluren.

"De rest nog niet zo te zien," zegt onze mentor met een frons naar Abby. Wij beginnen te lachen.

"Over een kwartier beneden in de lobby," zegt hij wanneer hij zich omdraait en bijna tegen Valerie aanbotst, die net de kamer komt binnenstormen.

//

Na eventjes gelopen te hebben zijn we aangekomen bij het strand, maar dan een ander strand dan waar ons hostel aan zit. Aan dit strandje zijn een paar restaurantjes, er hangt een volleybalnet en er staan aan de rand nog veel meer palmbomen dan ons strand.

"Wie het laatste in de zee is moet een dare doen!" Roept Daniel en alle jongens rennen zo snel mogelijk het strand over naar de zee. Lexi, Abby, Cali, Valerie, Hanna en ik negeren het en zoeken een plek om onze handdoeken neer te leggen.

"Kijk! Daar staan ligbedden," merkt Cali op. We claimen er zes en zetten ze zo neer, dat we in een kring liggen.

"Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga bruin worden deze week," zeg ik terwijl ik mijn broek en shirtje uitdoe en mijn zonnebrand in mijn tas begin te zoeken. Al snel liggen we in de vroege middagzon te kletsen.

"Meiden, komen jullie nog of durven jullie niet?" Shawn en Daniel staan voor ons met een brede grijns. Ik leun overeind en knijp mijn ogen samen tegen de zon. Ik neem even de tijd om Shawn te bekijken, want hij ziet er aardig goed uit in zijn zwembroek moet ik toegeven. Daniel ziet het en grijnst naar mij met een knipoog waardoor ik uit mijn staartrans raak en snel op sta. Samen met Lexi loop ik naar de zee. Voorzichtig ga ik zo staan dat het helderblauwe water net mijn voeten raakt. 

"Het is niet koud, en hup nu gewoon in één keer erin rennen," moppert Daniel. Wij negeren hem totdat hij Lexi optilt en met haar de zee in rent, uiteindelijk valt hij en met een gil belandt ze in het water. Lachend sta ik nog in de branding. 

"Em achter je!" Roept Lexi dramatisch. Ik draai me om maar het is al te laat en Shawn heeft me al vast. Niet lang daarna lig ik naast Lexi. 

"Het water is inderdaad niet koud," merk ik op terwijl ik een rondje zwem. Daniel rolt zijn ogen.

"Ik zei het toch." Ik spetter wat water zijn kant op met mijn hand, wat al snel uitloopt naar een watergevecht met zijn vieren. Lang duurt het niet, want al gauw komen Selene, Becky en Jasmine onze kant op. Ik kijk Lexi's kant op, zij rolt overdreven haar ogen. 

"Ik ga maar eens terug naar de andere meiden," zeg ik en begin al richting het strand te zwemmen. Shawn houdt me tegen door me zachtjes bij mijn middel te pakken en daardoor trekt hij me terug.

"Gewoon negeren," fluistert hij in mijn oor waardoor ik kippenvel krijg. Intussen hebben de drie meiden ons bereikt. 

"Shawn, Daniel, wat gaan jullie vanavond doen? Wij geven een feestje in onze kamer," zegt Becky terwijl ze met haar ogen knippert. Ik snap eigenlijk niet waarom zij altijd bij Daniel en Shawn hangt, voor zover ik weet is zij degene zonder crush. Waarschijnlijk alleen maar om te helpen met stoken. Ze praten nog wat verder maar Lexi en ik zijn er klaar mee dus gaan wij al snel terug naar onze ligbedden. 

"Doet er iemand van jullie mee met volleybal?" Matthew staat voor ons met een bal in zijn hand. Alleen Abby, Valerie en ik stemmen in dus lopen we met Matthew mee naar het volleybalnet en in mijn ooghoeken zie ik Daniel en Shawn nog steeds in zee, samen met de meiden die maar om hun heen blijven hangen. Ik negeer het en loop naar het vak waar de rest van mijn team al staat, bestaande uit Kayla, Matthew, Chris en Dylan. 

Scott gooit de bal op en hij wordt over het net gespeeld, maar Chris weet hem terug te slaan in het veld van de tegenstanders en wij hebben al één punt. In mijn ooghoek zie ik Shawn vanuit het water naar ons kijken dus ga ik expres wat dichter bij Dylan staan, die het dichtste bij mij in de buurt stond. Hij kijkt me kort aan van opzij en glimlacht. Dan komt de bal onze kant op, en omdat wij hem allebei proberen terug te slaan, botsen we tegen elkaar en valt hij op de grond, ik op zijn borstkas. Lachend staat hij op en helpt mij dan overeind. Ik klop wat zand van mijn benen en kijk kort richting Shawn om zijn jaloerse blik te vangen. 

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu