11 ☀️

21 2 0
                                    

Emily

"Jongens hebben jullie zin om vanmiddag te helpen met mijn kamer verven?" Vraagt Daniel aan ons als we aan onze vaste tafel gaan zitten in de aula. Hij gaat binnen nu en een maand verhuizen, dus het nieuwe huis moet geverfd worden.

"Ik kan," zegt Shawn en kijkt op van zijn telefoon. Ik knik ook instemmend en ook Lexi stemt in.

"Wat gaan jullie doen?" Selene en Jasmine komen aangelopen.

"Niks, we hadden het over aardrijkskunde," zegt Lexi geïrriteerd.

"Maar waarom zei Daniel dan iets over verven?" Vraagt Selene uitdagend. Ik rol mijn ogen.

"Omdat we het daarvoor over ons handvaardigheid project hadden," verzin ik snel. Ze kijken ons arrogant aan en lopen dan met zijn tweeën weg.

"Dus, jullie rijden vanmiddag allemaal mee met mij?" Vraagt Daniel nog voor de bevestiging. Iedereen stemt toe.

//

"Hey schat," begroet Daniels moeder, Rena, hem.

"Hey jongens, wat leuk dat jullie komen helpen," begroet ze ons ook allemaal met een knuffel.

"Als jullie willen, kunnen jullie nu jullie toch met zijn vieren zijn ook alvast Myla's kamer doen, ze komt volgende week pas terug uit Parijs," vertelt ze terwijl ze voor ons wat te drinken inschenkt. Myla is de zus van Daniel en heeft na haar examen gehaald te hebben een tussenjaar genomen om te reizen.

Nadat we ons drinken ophebben geeft Rena ons een rondleiding door het, nu nog lege, huis en uiteindelijk komen we dan in Daniels toekomstige kamer terecht.

"Ik wens jullie succes, ik ben in de woonkamer, mochten jullie me nodig hebben," zegt Rena dan en verdwijnt. Lexi en Daniel pakken meteen de rollers en beginnen met de muren, terwijl Shawn en ik de kozijnen afplakken met schilderstape en met wat dunnere kwasten de randjes daaromheen doen.

Ik kijk kort maar achter om te kijken wat Lexi en Daniel aan het doen zijn, maar ze zijn druk bezig met zijn tweeën om de muur grijs te krijgen en lachen ondertussen met elkaar. Vrolijk draai ik terug en richt me dan tot Shawn.

"Ik heb geoefend," zeg ik terwijl ik naar Shawn kijk en ondertussen de kwast in de grijze verf doop en daarmee langs het kozijn strijk. Hij kijkt me glimlachend aan.

"Dat meen je," vraagt hij met een glimlach en ik knik vrolijk.

"Ik kan Fix You al bijna helemaal," zeg ik trots. Shawn laat vol ongeloof zijn kwast zakken. Fix You van Coldplay is het liedje wat hij me heeft geleerd om te spelen.

"Ik ben trots hoor," lacht hij en gaat weer verder met de verf.

"Nu moet ik je weer een nieuwe leren," zegt hij langzaam terwijl hij mij aankijkt en vervolgens zijn blik weer terug glijdt naar zijn kwast. Ik knik en maak een goedkeurend geluidje.

"Welke?" Vraag ik dan.

"Life Of The Party," is zijn antwoord en hij heeft een klein lachje rond zijn mond.

"Die ken ik niet, van wie is die?" Vraag ik. Hij legt zijn kwast neer en kijkt me diep aan.

"Van mij."

//

"Daan gaan wij wat drinken halen?" Vraagt Lexi terwijl ze de achterkant van haar hand over haar voorhoofd haalt. Hij knikt.

"Jongens we zijn zo terug," zegt hij en loopt de deur uit.

"Nou dat denk ik niet," lach ik en ook Shawn lacht wetende wat ik bedoel. Ondertussen staan we in Myla's kamer, die wederom grijs wordt, maar dan maar twee muren, de andere twee blijven wit.

Shawn doet net een stap naar mijn richting en strekt zijn arm uit om zijn kwast over de muur te halen als ik me omdraai en een stap naar hem toe zet, waardoor de grijze verf op mijn bovenarm belandt. Geshockeerd kijk ik er naar, en dan naar Shawns gezicht, waar een ondeugende grijns vormt.

"Dat was niet zo'n strak plan van je," zeg ik en smeer mijn kwast over zijn wang. Hij doopt zijn kwast opnieuw in de overvolle verfpot en ik probeer weg te duiken waardoor het op mijn neus komt.

Lachend gooi ik verf terug en hij ook, maar waarna ik weer naar de verfpot wil grijpen glij ik uit over het plastic zeil wat op de grond ligt en val op de grond.

"Shit, gaat het," vraagt Shawn bezorgd en gaat op zijn hurken naast me zitten. Ik kom overeind en pak zijn uitgestoken hand aan. Ik knik en kijk hem aan.

"Jij hebt wat verf op je neus zitten," glimlacht hij en haalt het voorzichtig met zijn duim van mijn neus af. Ik kijk naar zijn twinkelende, bruine ogen en hij leunt dichterbij, ik doe hetzelfde.

"We zijn er weer en we heb-," komt Lexi vrolijk binnen. We schrikken op en krabbelen snel overeind. Lexi en Daniel staan vastgenageld in de deuropening, maar bedenken zich geen seconde en draaien zich zo snel mogelijk om. Lexi vloekt in zichzelf.

"Shit, we hebben het echt verkloot nu Daan, dit had hét moment kunnen wezen, en wat doen wij," zucht ze gefrustreerd vanaf de gang en Shawn en ik barsten in lachen uit.

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu