5 ☀️

28 2 0
                                    

Emily

Zodra we klaar zijn in de dierentuin gaan we naar de binnenstad, waar we nog twee uur vrije tijd hebben voordat we teruggaan naar huis.

"Starbucks en shoppen?" Vraagt Lexi en ik knik goedkeurend. Daniel kijkt ons met een pruillip aan.

"Shoppen? En wij dan?" Hij wijst naar Shawn en zichzelf.

"Jullie gaan maar lekker hamburgers eten ofzo, weet ik veel," zeg ik en haak mijn arm door die van Lexi.

"Maar wij willen met jullie mee want jullie zijn gezellig," zegt Shawn dan en ik zucht.

"Dan moeten jullie mee shoppen." Ze halen hun schouders op en lopen achter ons aan de stad door.

//

"En wat vinden jullie hiervan?" Vraag ik aan de drie personen voor me. Ze kijken allemaal kritisch naar het jurkje wat ik aanheb. Het is een rood overslag jurkje met kleine, witte hartjes en ruches aan de kanten waar je hem overslaat.

"Ik vind hem mooi," zegt Daniel verveeld.

"Jij vindt alles mooi zolang je hier maar snel weg kan," sis ik lachend tegen hem. Ik kijk naar Lexi, die goedkeurend knikt.

"I like it, maar het is wel echt voor de warme zomer," zegt ze knikkend. Dan gaat mijn blik naar Shawn.

"En?" Hij kijkt op vanuit zijn trans.

"Cute, Ik- Ik bedoel het jurkje, cute met die eh, " Ik kijk hem vragend aan. "hartjes." Ik glimlach en loop terug het pashokje in.

//

Na het shoppen gaan we nog langs de Starbucks waar we allemaal frappuccino's halen en daarna lopen we terug naar de bus, waar we om half 5 zouden zijn. Alleen zijn we de enige, terwijl het al bijna half 5 is.

"Uhm, waar is iedereen?" Vraagt Shawn.

Net op dat moment komen Selene en Jasmine aanlopen, en ik rol mijn ogen.

"Waar is iedereen?" Vraagt Selene ook.

"Nou niet hier," snauwt Lexi. Selene rolt met haar ogen en pakt haar lipgloss uit haar tas.

"Zal ik Valerie bellen?" Vraag ik waarop iedereen knikt. Ik zoek haar nummer op en bel haar.

"Waar zijn jullie? We moesten bij de kerk verzamelen weet je nog?" Zegt ze zodra ze opneemt. Ik vertel haar waar we zijn en ze zegt dat we daar moeten blijven en dat ze eraan komen met de hele klas.

"We moesten niet hier verzamelen, oeps," lach ik. Iedereen lacht mee en precies om dat moment komt de buschauffeur aangelopen.

"Willen jullie alvast in de bus?" Vraagt hij nadat we de situatie hebben uitgelegd.

"Als het mag, graag," zegt Lexi met klappertanden. Hoewel het overdag warm was, koelt het nu snel af. De buschauffeur maakt de bus open en wij rennen snel met zijn vieren naar de achterbank. Uiteindelijk zit ik tussen Shawn en Lexi in, en Daniel zit naast Lexi. Onze tassen van het shoppen hebben we op de stoel naast Shawn gelegd, zodat Jasmine of Selene daar niet meer kunnen zitten.

Al snel komt de rest en snel gaan Shawns vrienden op de stoelen voor ons zitten. Ik zucht en leun achterover. Dit wordt nog wat.

"Welke serie kijk je?" Vraag ik aan Shawn als ik op zijn telefoon meekijk.

"Vampire Diaries, ik ben net begonnen maar het is echt leuk! Wil je meekijken?" Vraagt hij en ik knik. Hij geeft een oortje en we kijken samen hoe Elena en Stefan naar het feest van de Stichters gaan.

//

Zodra we weer op school zijn, komt Kayla naar me toe gerend.

" Hey, ik moest je nog wat vertellen," zegt ze. Ze brengt haar hoofd dichter naar mij toe.

"Ik en Rachel gingen Matt en Scott afluisteren, en ze hadden het over Shawn en jou," fluistert ze en ze kijkt even om voor ze weer doorgaat. "en ze zeiden ze denken dat hij je leuk vindt," gaat ze door. Ik haal mijn wenkbrauw op.

"Echt?" Vraag ik verbaasd. "Hoezo?"

"Niet te blij zijn, ik weet niet of het waar is. Ik weet wel dat je hem ziet zitten," knipoogt ze. Voordat ik nog iets kan zeggen loopt ze terug naar Rachel.

"Gaan wij ergens eten?" Vraagt Lexi aan mij. Ik knik en natuurlijk gaan Daniel en Shawn mee, maar dat is alleen maar gezellig.

"Waar gaan we heen?"

"Naar de mall?" Iedereen knikt goedkeurend en we steken de weg over naar de grote mall. Uiteindelijk is het ons vaste restaurantje geworden. Zodra ons eten er vallen we meteen aan want echt dit eten is zo lekker.

Na het eten gaan we met de bus samen naar huis, en natuurlijk gaan Lexi en Daniel er een halte eerder uit, zodat ik alleen met Shawn ben, hij woont vlakbij mij.

"Het was echt gezellig vandaag," zeg ik om de stilte te vermijden.

"Ja zeker, we moeten vaker wat met zijn vieren gaan doen," antwoordt hij. Ik schenk hem een glimlach en knik.

"Mee eens."

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu