23 ☀️

21 2 0
                                    

Emily

"Hallo lieverd," zegt mijn moeder en trekt me in een knuffel zodra ze me ziet. Meteen daarna krijg ik ook een knuffel van mijn vader, die mijn tassen al in zijn hand heeft.

"Dankjewel Daniel, je hebt goed voor onze dochter gezorgd," zegt mijn vader tegen Daniel, die me hielp met lopen omdat ik nog steeds met mijn enkel zit.

"Tuurlijk, dat is mijn plicht als beste vriend, al heeft Shawn meer voor haar gezorgd," grijnst hij en zet zijn hand aan zijn hoofd als een soldaat. Boos kijk ik hem aan en mijn vader geeft me een verwarde blik.

"Ik moet maar weer eens gaan," zegt hij en wijst naar zijn moeder die verderop staat.

"We zien je wel weer, doe de groeten aan je ouders!" zegt mijn moeder en Daniel zegt gedag waarna hij naar zijn ouders loopt.

"Dus, Shawn huh?" vraagt mijn moeder met een knipoog en ik rol mijn ogen.

"We zijn gewoon vrienden, net zoals eerst," zeg ik en mijn vader kijkt nog steeds verbaasd.

"Heb ik hem ooit ontmoet?" Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd.

"Alleen mama heeft hem wel eens gezien denk ik." Hij knikt en begint mijn tassen in de auto te laden.

//

"Lekker geslapen?" Vraagt Lexi en ik knik.

"Jij?" Ze haalt haar schouders op en pakt de menukaart.

"Niet echt, ik heb in de bus te veel geslapen denk ik," antwoordt ze en neemt een slok van haar koffie. Ik kijk uit het raam naar het plein, waar het voor een zaterdagochtend al aardig druk is. Verschillende mensen genieten van de zomerzon of haasten zich naar de winkels.

"Hallo moppies,'' hoor ik dan en draai mijn hoofd om Daniel te zien staan. Snel gaat hij naast Lexi zitten.

"Hoe aardig je ook doet, je komt er niet onder uit schat," grinnikt Lexi en geeft hem een kus op zijn wang. Daniel heeft de weddenschap van gisteren verloren en probeert er nu onderuit te komen.

"We hebben al voor je besteld," zeg ik en neem ook een slok van mijn koffie.

"Mooi, en Shawn komt niet by the way," zegt hij en slaat zijn arm om zijn vriendin heen. Ik trek een wenkbrauw op.

"Want?" Hij wisselt een blik met Lexi en kucht. 

"Uh, hij moest zijn vader helpen met iets," zegt hij maar ik weet dat hij liegt. Ik ga er niet verder op in en al snel wordt ons ontbijt gebracht. 

Niet veel later lopen we door het winkelcentrum met zijn drieën. 

"Gaan we ook je nagels laten doen?" Pest Lexi en Daniel zucht diep. 

"Dat vind ik een minder goed idee," zegt hij en pakt dan mijn arm en draait me om.

"We kunnen ook eerst naar die ene schoenenwinkel gaan?" Verward kijk ik hem aan.

"Of we gaan gewoon naar de H&M, wat het plan was,"zeg ik en draai me om. Op dat moment kruisen mijn ogen twee personen die lachend naast elkaar lopen en het voelt alsof er met een hamer op mijn hart geslagen wordt.

"Ik ben van gedachten veranderd, ik wil wel mijn nagels laten doen," zegt Daniel gauw en trekt me mee naar de nagelsalon. Lexi kijkt me medelevend aan.

"Je hoeft me niet op te vrolijken Daan, Shawn en ik hebben niks, remember," zeg ik en denk terug aan het moment net dat ik Shawn zag lopen met Jasmine, die lachte om iets wat hij zei en zijn arm aanraakte. 

"Daar doe ik het niet voor, ik heb altijd al willen weten hoe het voelt om lange nagels te hebben," zegt hij en we lopen naar binnen. Ik geloof hem niet, maar eerlijk, een jongen met nepnagels is wel echt grappig dus ik accepteer het.

//

"Je bent de enige jongen Daniel, wij zijn in de meerderheid dus wij kiezen de film," zeg ik en loop samen met Lexi naar de balie om kaartjes te kopen. Teleurgesteld loopt hij achter ons aan.

"Waarom voel ik me altijd gepest als ik met jullie twee ben," zegt hij en haalt zijn hand door zijn haar. Het gezicht van hem en zijn roze nagels doet me weer in de lach schieten. Lexi heeft ondertussen drie kaartjes voor de nieuwste romcom. 

"Volgende keer moeten we echt naar een drive-in bioscoop," zegt Lexi en we lopen door de gang richting de bar op popcorn te halen. 

"Als er hier een in de buurt is, is dat echt leuk om te doen," antwoordt Daniel. We halen wat eten en drinken en lopen daarna de zaal in, die al open was. Mijn oog valt meteen op twee mensen in het midden, en ik vang Shawns blik. Kort kijk ik hem aan en loop dan door naar achter. Met hem ben ik ook helemaal klaar nu. 

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu