7 ☀️

28 2 0
                                    

Emily

"Je gaat toch wel mee naar dat feestje?" Vraagt Lexi smekend. Ik haal mijn schouders op.

"Waarom zou ik?" Ze rolt met haar ogen wetende dat ze nu moeite moet doen om mij mee te krijgen.

"Omdat, één, ik dan alleen ben, twee, Jasmine Shawn gaat binnenhalen, drie, het echt wel leuk wordt," somt ze op.

"één, je hebt Daniel en de andere meiden, twee, ze doet maar, drie, zonder mij ook wel," is mijn tegen antwoord.

"Please?" Vraagt ze met een pruillip.

"Oké dan," zucht ik. "Maar als het niet leuk is gaan we weg."

Ze steekt haar pink uit en ik haak de mijne in die van haar. "Deal."

//

"Waar is het eigenlijk?" Vraag ik aan Lexi als we ons bij haar thuis aan het klaarmaken zijn.

"Ik heb geen idee, maar wel iemand uit ons leerjaar," zegt ze terwijl ze haar kast doorzoekt.

"Wat ga jij eigenlijk aantrekken?" Vraagt ze aan mij terwijl ze haar hoofd om de kastdeur steekt. Ik laat mijn kleding zien en ze trekt een wenkbrauw op.

"Het is leuk hoor, maar is het niet iets te... saai?" Verontwaardigd kijk ik haar aan. Ze schudt lachend haar hoofd en pakt een setje uit haar eigen kast, bestaand uit een zwarte skaterrok met een zwart shirtje met bronzen, glitterende sterretjes erop. Dankbaar kijk ik haar aan en verkleed me snel. Ook zij trekt haar outfit aan, een grijs jurkje met een zwart riempje om haar middel.

"Mag ik je make-up doen?" Vraagt ze dan smekend. Wild schud ik mijn hoofd.

"Echt niet, daar begin ik niet aan hoor." Ik hou niet zo van al die echt typische meidendingen. Lexi kijkt me met puppy ogen aan en ik gooi mijn handen in de lucht en zucht.

"Héél weinig," zeg ik terwijl ik op de kruk ga zitten. Ze juicht en begint snel.

//

"Em! Taxi is er," roept Lexi. Ik begin te lachen, want ze noemt Daniel een taxi. We lopen naar buiten en hij begint te fluiten.

"Xi je bent echt prachtig," zegt hij terwijl ze hem een kus op zijn wang geeft.

"Em wat heeft ze met je gedaan?!" Ik geef hem een duw en hij begint hard te lachen.

"Grapje, je ziet er echt mooi uit. En dat vindt Shawn vast ook," zegt hij met wiebelende wenkbrauwen. Ik kijk hem dreigend aan en hij loopt snel naar zijn auto. Lexi begint te lachen en we stappen in.

"We moeten ook Shawn nog ophalen, maar dat is geen probleem toch?" Daniel kijkt mij aan via de achteruitkijkspiegel en geeft een knipoog. Ik rol mijn ogen en leun achterover.

"Klaar nu, meneer Anderson," zeg ik dwingend en hij lacht. Hij parkeert de auto voor Shawns huis en Shawn komt gehaast naar buiten rennen.

"Precies op tijd," hijgt hij terwijl hij instapt. Hij komt naast me zitten en ik geef hem een kleine glimlach.

"Met wie ging Jasmine nou uiteindelijk?" Vraagt Lexi aan hem.

"Gewoon met vriendinnen, ik heb gezegd dat ik met jullie had afgesproken," antwoordt hij terwijl zijn gordel vastmaakt.

"Ik ben trots op je," zegt Lexi lacherig terug en iedereen lacht mee.

//

"Ik haal drinken voor ons, jij zoekt Kayla en Rachel. Deal?" vraagt Lexi in mijn oor. De muziek is zo hard dat we elkaar amper kunnen verstaan. Ik knik en begin mijn weg tussen de vele mensen.

"Em hier zijn we!" Iemand trekt me aan mijn arm mee naar een hoek van de woonkamer. Ik kijk om en zie dat het Kayla was die me mee trok, richting Rachel, Abby, Cali en Valerie.

"Waar is Hanna?" Vraag ik.

"Ze mocht niet, huisarrest," vertelt Valerie. Ik kijk bedenkelijk, Hanna die huisarrest heeft?

Valerie vangt mijn blik. "Teveel onvoldoendes," legt ze uit. Ik knik begrijpend. Dat verklaart het.

"Ik heb jullie overal gezocht! Hier heb ik wat drinken voor je Em," zegt Lexi en geeft een beker aan mij. Ik kijk erin.

"Wat is het?" Lexi begint te lachen.

"Geen alcohol Em, dat doe ik je niet aan. Drink nou maar gewoon." Ik neem een slok en het smaakt best lekker, geen idee wat het is. Ik neem nog een slok en dan zie ik de suikerklontjes onze kant op komen.

"Emily, jij kan ons vast vertellen waar Daniel en Shawn zijn," vraagt Chris. Ik kijk om me heen en schudt mijn hoofd.

"Ik heb ze voor het laatst bij de auto gezien, dat we aankwamen."

"Alsnog bedankt, ik zie je nog wel," glimlacht hij en hij geeft een knipoog. Ondertussen heeft Matthew Kayla meegetrokken en zijn hun aan het dansen, en Rafael staat bij Abby. Iedereen weet dat hij een crush op haar heeft, alleen zij zelf niet. Ik lach in mezelf en laat me dan meetrekken door Lexi richting de dansvloer.

//

Lexi en ik zijn al een tijdje aan het dansen als er opeens een jongen achter haar komt staan en haar heupen pakt. Ze draait zich meteen om, wetend dat het niet Daniel is.

"Wie ben jij?" Vraagt ze geïrriteerd.

"Austin, wat is de naam van deze mooie prinses?" antwoordt hij lacherig.

"Ik heb een vriend," zegt ze duidelijk.

"So what? Ik zie hem niet," zegt hij met een knipoog en pakt haar handen en begint weer te dansen. Net wanneer Lexi hem een knietje wilt geven krijgt hij een vuist tegen zijn wang.

"Misschien moet je een bril kopen, want hij staat hier," sist Daniel boos. Austin legt een hand op zijn wang en ondertussen hebben mensen al een kring om ons gevormd. Ramptoeristen.

Austin gaat dreigend tegenover Daniel staan en Lexi pakt zijn arm vast.

"Daniel, loop nu weg. Er is niks gebeurd, loop weg," zegt ze zacht maar dwingend. Daniel kijkt haar aan en draait zich na enkele seconden om.

"Ja, loop maar weg, je moet je sidechick nog een beurt geven," zegt Austin uitdagend en meteen krijgt hij weer een klap. Kermend ligt hij op de grond. Meteen staat hij weer op en deelt een klap uit aan Daniel.

"Stoppen nu!" Schreeuwen Lexi en ik tegelijk. Net wanneer Austin nog een klap wil geven springt Shawn ervoor en hij raakt Shawn vol op zijn slaap.

"Shawn!" gil ik en spring naar hem toe.

"Het gaat," zegt hij zacht. Samen met Matthew hijs ik hem overeind en neem hem mee naar de badkamer.

All Summer Long - S.M Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu