Emily
"Dus jullie gaan over twee weken naar de dierentuin, daar moeten jullie een opdracht doen voor biologie die daar uitgelegd wordt," vertelt mijn biologiedocent. "We gaan erheen met de bus, wat twee uurtjes rijden is."
Iedereen begint te juichen, zo'n dagje geen school is altijd leuk. Onze leraar praat nog verder over de stad waarin de dierentuin ligt, omdat we dus blijkbaar ook de stad ingaan.
"Gaan we shoppen dan?" Vraagt Lexi. Ik knik als teken dat het goed is en kijk naar buiten.
"Shawn, zullen wij naast elkaar zitten in de bus?" Hoor ik dan de stem van Jasmine.
"Nou, eigenlijk," begint Shawn langzaam. Allevier hebben we een hekel aan Jasmine en Selene. Ze proberen altijd te stoken.
"Sorry Jasmine, hij zou al naast mij gaan zitten. Andere keer misschien," redt Daniel hem. Shawn kijkt hem dankbaar aan en Lexi en ik beginnen te lachen.
//
"Daniel kan je me misschien even helpen met mijn telefoon, ik snap niet wat deze update inhoudt," vraagt Selene in de pauze aan hem. Ik facepalm mezelf en zie Lexi hetzelfde doen. Natuurlijk weet iedereen hoe zijn eigen telefoon werkt, ze wil gewoon aandacht van Daniel. Hij helpt haar toch en de hele pauze is ze bij ons blijven zitten.
"Hier wordt je toch niet goed van," zeg ik tegen Lexi als we naar het Engels lokaal lopen. Ze haalt haar schouders op.
"Blij ben ik er niet mee, maar het is wel grappig soms," zegt ze.
"Goeiemiddag meiden, ga snel zitten," zegt meneer Peters. Wij gaan zitten waar we eigenlijk altijd zitten, achteraan bij het raam. Maar tot onze verbazing komt Daniel voor ons zitten zonder Shawn.
"Waar is Shawn?" Vraagt Lexi aan hem. Hij haalt zijn schouders op.
"Jasmine vroeg aan hem of ze samen konden zitten, en hij kan moeilijk mensen afwijzen dus," vertelt hij en haalt zijn boeken uit zijn tas. En inderdaad, na twee minuutjes komen ze samen binnen en gaan aan de andere kant van de klas zitten. Lexi kijkt me meelevend aan maar ik haal mijn schouders op en kijk naar het bord.
//
Na de les loop ik naar mijn kluis, en tot mijn verbazing staat Shawn daar. Ookal zit die van hem bijna naast de mijne.
"Hey, wil je misschien zometeen tegen Daniel zeggen dat ik niet meerij? Ik ga iets doen met Jasmine." Ik kijk hem vol ongeloof aan.
"Ik dacht dat jij haatgevoelens voor haar had?" Vraag ik verbaasd. Hij kijkt schuldig.
"Nou dat is wel erg overdreven, maar ze vroeg het, en om nou nee te zeggen.." Zegt hij twijfelend. Ik rol mijn ogen en sla mijn kluisdeur weer dicht.
"Succes en veel plezier, ik zal het doorgeven," zeg ik sarcastisch en loop naar de uitgang waar Lexi en Daniel al staan te wachten.
"Waar is Shawn?" Vraagt Daniel en ik vertel het verhaal. Lexi kijkt me weer medelevend aan. We stappen in de auto van Daniel.
"Ben je jaloers?" Vraagt Lexi zacht en ik haal mijn schouders op terwijl ik naar buiten kijk.
"Ik kan er gewoon niet tegen dat hij nooit nee kan zeggen tegen mensen," antwoord ik maar. Ze knikt en begint een gesprek met Daniel.
//één week later
De hele week heb ik Shawn bijna niet gesproken, terwijl normaal altijd bij ons in de pauze zat.
"Em heb je wel geleerd voor Frans?" Vraagt Valerie. Ik kijk haar vragend aan.
"We hebben zometeen een toets over de woordjes van hoofdstuk 4 hé," legt ze uit.
"Nee meen je die? Shit ik heb niet geleerd," stress ik en precies op dat moment gaat de bel.
"Wist jij dat we een toets hebben voor Frans?" Vraag ik aan Lexi en ze schudt haar hoofd.
"Hebben we dat dan?" Ik knik en ze haalt haar schouders op.
"Wordt weer onvoldoende, feest," zegt ze en we lopen het lokaal binnen. Mevrouw Cocuelle deelt de toetsen uit en ik herken geen een woord uit het lijstje die ik moet vertalen.
"Em," hoor ik dan heel zachtjes naast me. Ik zie Shawn stiekem opzij kijken. Hij steekt zijn arm uit en laat zijn pen en een briefje vallen. Snel pak ik ze allebei op en geef ik de pen terug. Mijn hand raakt de zijne en ik kijk hem aan. Hij schenkt me een warme glimlach en draait zich dan snel weer terug. Ik open het briefje en zie alle antwoorden erop staan. Snel schrijf ik ze over waarna ik het briefje naar Lexi smokkel.
Zij geeft hem aan Daniel en zo gaat het de klas door. Gelukkig heeft mevrouw Cocuelle het te druk met andere toetsen nakijken, dus ze ziet het niet.
//
"En ging hij goed?" Vraagt Daniel aan mij en Lexi. Ik knik lachend.
"Dankzij Shawn wel ja," glimlach ik terwijl ik mijn spijkerjasje aantrek. Lexi geeft me een knipoog en ik geef haar plagend een duw terwijl we de school uitlopen.
JE LEEST
All Summer Long - S.M
Fanfiction(Dutch) just one summer can change the way i feel about you.