Κεφάλαιο 4: Οι φίλοι δεν σε μαχαιρώνουν πισώπλατα. Μόνο από μπροστά. (μέρος 1)

224 39 36
                                    


Η δεσποινίς Άρτερτον πιάνει με προσεκτικές κινήσεις ένα κομμάτι κιμωλίας, καθώς σκέφτεται ότι ο σκονισμένος πίνακας ίσως λερώσει το μαύρο ρούχο της.

«Λοιπόν», λέει με τη στριγκή φωνή της. «Τι γνωρίζουμε για τους φόνους;»

Αναφέρεται ασφαλώς στις φανταστικές δολοφονίες της οδού Μοργκ κι όχι στις επερχόμενες του Ντέιβις Πλέις. Για δαύτες δε σκαμπάζει τίποτα.

Στο διήγημα, συντελείται η βάναυση και μυστηριώδης δολοφονία δύο γυναικών. Πολυάριθμοι μάρτυρες δηλώνουν ότι άκουσαν τη φωνή του πιθανού δολοφόνου, κανείς όμως δεν μπόρεσε να καταλάβει ποια γλώσσα ήταν αυτή που μιλούσε. Αυτό οδηγεί τις έρευνες της αστυνομίας σε ένα απόλυτο αδιέξοδο.

Κατά πάσα πιθανότητα, είμαι η μοναδική μαθήτρια που έχει καταπιαστεί έστω κι ελάχιστα με τη μελέτη του κειμένου. Παρότι μπορώ να αποτρέψω τον μονόλογο της καθηγήτρια δεν σκοπεύω να το κάνω.

Κάθομαι σιωπηλή στην καρέκλα μου και παρακολουθώ ή προσποιούμαι ότι παρακολουθώ. Τελευταία είμαι ασύνδετη, λακωνική, με το ζόρι μιλάω ή αντιδρώ σε ερεθίσματα.

Δεν ξέρω σε τι να προσάψω τις ευθύνες: Στην απώλεια του Κάι που έχει πια μετατραπεί σε ένα θλιβερό φυτό σε κώμα; Στο γεγονός ότι οι Μαρς έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς από προσώπου γης; Στο ότι ο Ζίρο δεν σαμποτάρει πια την καθημερινότητά μου, παρά μόνο τα βράδια μου, κατά τη διάρκεια των Μαθημάτων Φόνων;

Ότι κι αν φταίει, έχω αρχίσει να χάνω ανεπανόρθωτα την επαφή μου με τη φυσιολογικότητα.

Η δεσποινίς Άρτερτον χάνει την υπομονή της κι απαντά η ίδια στο ερώτημα που έθεσε. «Στον τόπο του εγκλήματος βρέθηκε ασυνήθιστη ποσότητα αιθάλης από το τζάκι. Όταν οι αστυνομικοί πλησίασαν βρήκαν το σώμα της δεσποινίς Λ' Εσπανέ, της κόρης, το ανέσυραν μέσα από την καμινάδα. Ο δράστης το είχε τραβήξει βίαια προς τα πάνω μέσα από το στενό άνοιγμα, επί αρκετά μέτρα».

Υψώνει το χέρι της και ασβέστινες λέξεις χαράζονται στον πίνακα: Πολλές εκδορές, σοβαρές αμυχές, σκούρες εχυμώσεις, βαθιές γρατζουνιές από νύχια στο λαιμό, στραγγαλισμός, τρομακτική κακοποίηση.

«Λίγο αργότερα το σώμα της γηραιάς κυρίας, μαντάμ Λ' Εσπανέ ανακαλύφθηκε να κείτεται στον κήπο. Περισσότερες μακάβριες σημειώσεις κάνουν την εμφάνιση τους επάνω στον πίνακα. Ένας άγρια κατακρεουργημένος λαιμός, το κεφάλι αποκόπηκε κι έπεσε στο χώμα όταν επιχείρησαν να σηκώσουν τη σωρό...

Το έχεις μέσα σου (Το Κτήνος, Βιβλίο 2)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن