PTSD

1K 92 5
                                    

Nos ma a PTSD-ről lesz szó.A PTSD más néven Poszt Traumás  Stressz Szindróma.Ez egy elmezavar.Az ebben szenvedő betegeket valamilyen komoly trauma érte,és ennek következtében alakult ki ez a fajta zavar.Katonáknál nagyobb eséllyel fordulhat elő mivel sok szörnyűséggel találkoznak munkájuk során.Attól függően,hogy az első tünetek mikor jelentkeznek lehet hagyományos,vagy krónikus.Akkor tekinthető krónikusnak,ha három hónapnál több idő telik el a trauma és az első tünetek megjelenése között.PTSD-re utaló jel lehet például,ha az illető sokszor éli át újra álmában azt a bizonyos esetet.Egy ilyen elmezavarral küzdő embernél előfordulhat szívritmuszavar is.Illetve az előtörések.Az előtörés egy olyan helyzet mikor a beteg éber állapotában látja maga előtt a traumát,ilyenkor nem igazán érzékeli a külvilágot.Ha látjuk,hogy egy ismerősünk lélekben máshol van és esetleg még fél is akkor ne próbáljunk odamenni,és megnyugtatni.Tudom furcsán hangzik,hogy nem segíthetünk,de ha odamegyünk,megpróbálunk hozzáérni akkor ne minket fog látni,hanem azt aki ezt a traumát okozta neki.Előfordulhat még időnként az is,hogy a kedves elmezavaros depressziós tüneteket mutat.Viszont van egy jó hírem,évekbe telhet,de ki lehet gyógyulni a PTSD-ből.Az már a páciensen illetve inkább a hozzáállásán múlik,hogy elnyomja magában az emléket,vagy még emlékszik,de továbblép.Mert,ha úgy áll hozzá a dolgokhoz,hogy az emlékei az ő részei,akkor is,ha rosszak akkor lehet,hogy soha nem fogja elfelejteni,talán még elnyomni sem a trauma emlékét.

Felülre beraktam az Öt történet az elmezavarról(Eredeti címe:Call me crazy:A five film) című filmet.Van benne szó bipoláris zavarról,depresszióról,Ptsd-ről és skizofréniáról is.Szerintem érdemes végignézni.

Pszichológia kezdőknekWhere stories live. Discover now