Üdv újra itt!A mai témánk a vezetési/nevelési stílusok lesznek.Itt a pszichológia és a pedagógia összeér.Na szóval be fogom mutatni a különböző nevelési stílusokat és a gyerekre gyakorolt hatásukat.Illetve a végére beteszek egy videót szemléltetésnek.
-Demokratikus vezetési stílus
Jellemzői:-mindenki véleményét meghallgatja a nevelő
-Közösen hozzák a szabályok egy részét
-Kedvesen viszonyul a pedagógus a gyerekekhez
-Azt emeli ki a munkájukban ami jó
-Ritkán büntet vagy szid,többet biztat,jutalmaz
-Segít a gyerekeknek,ha elakadnak
Gyerekekre gyakorolt hatása: A gyerekek többsége a pedagógushoz hasonlóan fog viselkedni.Türelmes lesz a másikkal,végighallgatja,figyelembe veszi a véleményét.Segítőkészebb lesz.
-Diktatórikus nevelési stílus
Jellemzői:
-Gyakrabban büntet
-Egyedül hozza a szabályokat
-Szigorúan betartatja a szabályokat
-A gyerekek véleménye nem számít
-Úgymond korlátozza a sok szabállyal a gyereket
-Mindig a tökéletesség a célGyerekekre gyakorolt hatása: A gyerekeknél felléphet rejtett agresszió.Ha felnőnek valószínűleg ők is ehhez hasonlóan fognak viselkedni,megfélemlítik,kritizálják a környezetüket.Diktatórikus nevelésben részesült gyerek nagy eséllyel lesz előítéletes felnőtt.Persze más is előfordulhat,egy így nevelkedett gyerekből lehet úgymond talpnyaló,aki indig meg akar felelni és az aktuális vezető kedvére tenni,még akkor is,ha ezzel árt a társainak.Ami még előfordulhat,hogy nagyon visszahúzódó lesz a gyerek,nem lesz önbizalma,halkan szinte suttogva beszél,mert a sok kritika (nem mindig építő jellegű) miatt kevésnek érzi magát,és ezt a hitet viheti magával egy életen át.
-Laissez faire
Jellemzői:
-A pedagógus figyelme max 1-2 emberre irányul
-Nincsenek szabályok
-Semmilyen nevelési módszert nem alkalmaz
(-Gyakorlatilag a tanár bemegy és létezik,mondja az anyagot te csinálsz amit akarsz és kész)Gyerekekre gyakorolt hatása: Össze lesznek zavarodva.Kitör a káosz.Ez a stílus egyáltalán nem jó a gyereknek és egyáltalán ne nevelés!!!
YOU ARE READING
Pszichológia kezdőknek
Teen FictionÜdvözlök mindenkit! Több, mint két (tan)évig tanultam eddig pszichológiát.Gondoltam megosztom a pszichológia alapjait és néhány érdekességet azzal akit érdekel.Igyekszem érthetően fogalmazni,és minél érdekesebb dolgokat hozni nektek.Kísérletek nem...