Attention:
-cerita ini tidak ada kena mengena dengan hidup atau mati.
-Banyak perkataan kasar di dalam cerita ini.*
*
*
*
*
*
*
*
*
*SCK [The Hacker]
Episode 01Seorang kanak-kanak berlari sekuatnya di dalam hutan itu, dia menoleh ke belakang sekilas. Orang berpakaian hitam sambil membawa pisau itu masih lagi mengejarnya.
Bukk!
Dia terjatuh tersungkur di tanah akibat tersepak batu. Lelaki itu semakin mendekatinya. Pisau yang berlumuran darah itu diacah-acahkan ke udara.
"Hahahahahahaha! Kau akan mati Jin!"Sinis lelaki itu ketawa. Lelaki itu semakin dekat dan dekat. Kanak-kanak itu semakin kebelakangan sehingga dia tersandar pada pokok besar. Menggigil tubuh badan kecilnya.
"Jangan.. Jangan dekat dengan aku.. Jang--"
Kepalanya dikelar begitu mengerikan! Sangat ngeri!
"Jangan!!!! "Jin terus membuka matanya. Berpeluh satu badan.
"Hyung, kau mimpi buruk lagi ke?"Kata seorang lelaki yang elok bersandar di dinding biliknya.
Jin mengangguk. Jungkook mengeluh panjang. Dah berpuluh kali Jin bermimpi sebegini. Tetapi, bila rakan-rakannya suruh cerita pasal mimpi tu, Jin terus tak ingat. Seperti ada sesuatu yang terselit dalam mimpi tu.
"Kau okay? "Soal lagi seorang yang duduk di atas kerusi, Suga.
"A.. Aku okay, "Jawab Jin lambat, mata melirik pada jam di dinding.
12.34 P.M
"Korang berdua kenapa tak tidur lagi?"Jin menanyakan soalan itu kepada dua manusia di dalam biliknya itu.
"Nak tidur dah tadi, bila nak masuk bilik tadi. Aku nampak pintu bilik kau terbuka. Sebab tu aku masuk tu"Jelas Suga.
"Kau pula Jungkook? "Soal Jin dingin. Jungkook tersengih.
"Aku tengah main game tadi, then... Aku dahaga. Lepas minum air, aku nak masuk bilik. Tapi, aku nampak Suga hyung masuk bilik Jin hyung. So, aku tersyak sesuatu kat korang. Hehehe"Jungkook tersengih lagi.
"Bodoh, kau mesti ingat aku gay dengan mamat ni kan? "Soal Suga. Jungkook hanya mampu tersengih. Jin mendengus kasar.
"Dah, dah.. Korang pergilah masuk bilik. Tidur! "Ucap Jin dingin. Jungkook dan Suga terus keluar dari bilik Jin.
"Macam mana aku nak sambung tidur ni? Mimpi tu asyik muncul"Dialog Jin sendiri. Dia mengambil keputusan untuk naik ke rooftop. Ambil angin.
------
"Good morning guys! "Ucap lelaki itu riang, tangan sibuk menggaul nasi goreng kimchi di dalam kuali.
"Umm... Morning, kau masak apa Tae? "Soal seorang lelaki lagi, punggungnya dilabuhkan di atas kerusi makan. "Aku masak nasi goreng kimchi!! Trylah rasa.. Mesti sedap aku masak kan? "
"Kau? Masak? Kesyaitonan mana yang masuk dalam badan kau ni Tae?"Soal seorang lagi lelaki. Ya, itu Hoseok. Sempat dia ketawa kepada Taehyung. Taehyung menjeling tajam.
"Fine, kau kutuk aku punya masakan eh.. Jangan makan masakan aku! "Marah Taehyung. "Aku lebih rela kebuluran dari makan kau punya masakan, Hahahahahaha! Aduh! "Hoseok ketawa lagi. Senduk yang Taehyung pegang tu diketuk kan di kepala Hoseok.
"Yah Jimin! Mana baju kau hah?! Tak malu ke dekat readers? "
Taehyung memandang abs milik Jimin, well.. Dia hanya memakai boxer je. "Buat apa aku nak malu, lagipun... Readers lagi suka, kan? "Sinis Jimin menjawab lalu memandang ke arah anda,Ya! Anda yang tengah baca ni!
Taehyung berdecit, nasi goreng yang Taehyung masak tu disuapkan ke dalam mulut. Tak sampai 2 saat, Jimin luahkan balik.
"Kau nak bagi aku mati ke apa ni?? Manis gila nasi ni! "Jerit Jimin.
"Aku rasa okay je, "
"Ah Taehyung.. Kau letak gula ke dalam nasi ni hah? "Soal Hoseok pula.
"Asal do, aku letak garamlah. Garam kan yang dalam bekas biru tu"
Jimin dan Hoseok menampar dahi masing-masing.
"Aduh, Tae... Bekas biru tu gula, yang bekas warna kuning tu baru garam! Aduh... Boleh kencing manis aku macam ni. "Jimin berkata.
"Hello guys! Awal bangun! Wow... Siapa masak ni? Macam sedap je! "Namjoon terus menyedok nasi goreng itu masuk ke dalam mulut. Terus wajahnya berkerut seribu.
"Aku nak tanya, aku makan gula ke ni? "Soal Namjoon.
"Asal? "Jungkook pula cuba untuk merasa. Jungkook meluahkan balik nasi ke dalam pinggan kosong.
Jimin dan Hoseok hanya mampu menahan ketawa. "Fuh... Rasanya aku nak kena potong kaki dah ni! "Jungkook bersuara. Terus terletus ketawa Jimin dan Hoseok. Taehyung mencebik.
"Hahahahahahahaha! Sedap kan?Rasa dia macam tapak kaki kau, Jungkook! "
"Eh.. Asal tapak kaki aku!? "
"Dah dahlah tu, kesian si Taehyung ni. Tae, aku faham kau nak try masak dekat kitaorang. Tapi, kau tak ada bakat memasak.Asal kau tak tukar je jam jadi pizza je, kuali jadi ayam ke??"Cadang Namjoon.
"Asal aku tak terfikir eh?? "
Heh, Taehyung ni magician. Tapi tulah, otak dia ni tak bersambung dengan baik. Sebab tu dia lambat fikir tu.. Hahahaha, jangan marah dulu guys... Btw, ada masa dia berguna.
"Dah dah, jangan nak mengarut! Jom, kita makan dekat luar. Jungkook belanja! "Ajak Jimin.
"Asal aku pula!? "Marah Jungkook."Sebab kau maknae, kami semua hyung kau.Jom "Suga dan Jin baru muncul di dapur, mereka melangkah keluar dari rumah pula.
------
"Brrrr, ah.. Kenyang! Thanks Jungkook! "Ucap Taehyung riang. Jungkook menggulingkan matanya.
"Korang masuk kereta dulu, aku nak pergi tandas kejap"Semua mengangguk.
Usai membuang hajat, Jin keluar dari tandas.
"Pui! Tandas bau macam loji taik!"Marah Jin. Nasib ada satu tandas yang masih elok.
Dia berjalan melalui lorong yang sunyi itu. Tiba-tiba dia rasa macam ada seseorang mengikutinya. Jin terus berjalan lebih laju dan dia bersembunyi disebalik kereta. Dapat dia dengar derapan kaki yang semakin menghampirinya. Pistol dibelakang seluarnya diambil. Dia memerhati sepasang kaki dari bawah kereta.
"Kau siapa?! "
YOU ARE READING
[C] SCK ; The Hacker
Fanfiction[ C O M P L E T E D ! ] "I know you and I know everything" -KSJ "Aku akan pastikan kau mati ditangan aku, ingat tu" -PJH "Maaf, saya terpaksa pergi dari sini" -KJH Tinggal dengan 7 jejaka tampan memang semua nak kan? Tapi, ia tidak bagi Kang Jihee...