SCK[The Hacker]
Episode 07Jimin mula memasuki bilik bawah tanah. Jimin perlahan-lahan memasuki bilik yang berada di hujung sekali.
"Kau tak mati lagi? "Soal Jimin sambil memeluk tubuh. Gadis yang terikat di kerusi itu memandang Jimin dengan lemah. Jimin segera mendekatinya dan membuka pita pelekat di bibir gadis itu.
"Ji..Jimin"Panggil gadis itu dengan nada yang lemah.
"Kau kenal aku? "
Jungmin mengangguk lemah. "Kau kenal Hyejung? "
"Hyejung? Owh...perempuan tak guna tu, kenapa dengan dia? Bukan dia dah mati ke? "Soal Jimin lagi.
"Aku kawan baik dia, Jimin. Kau tak ingat ke, kita berempat bersekolah di sekolah yang sama? "
"Semestinya aku ingat, ingat semua pasal kisah pahit kita berempat dulu"
"Kau suka dia kan? "
Tersentak Jimin dibuatnya, Ya. Dia pernah sukakan gadis bernama Hyejung tu tapi perasaan suka tu sudah hilang.
"Aku dah benci dia, sebab dia.. Aku dengan Suga jadi macam ni "Ucap Jimin sambil menahan geram.
"Dia masih hidup, dia sekarang tengah koma. Dah 5 bulan dia tak sedarkan diri"
Terkejut Jimin dibuatnya,
"Bu... Bukan ke--"
"Masa Yoongi dah tikam perut Hyejung dekat lorong hari tu, aku lalu dekat lorong tu dan nampak dia. Aku cepat-cepat call ambulans dan bawa ke hospital, dan sampai sekarang.. Dia masih koma"
"Ji.. Jimin, tolong hentikan semua perbuatan jahat kau dengan Yoongi"Pinta Jungmin.
Jimin ketawa sinis. "Bodoh, kau ingat aku akan berhentikan semua ni?! Kau ingat aku akan jadi baik macam dulu?! Sebab aku jadi baiklah si Hyejung tu tak pernah nampak apa yang aku buat!
Aku dah cukup baik dah untuk dia, tapi dia yang bodoh tak nampak aku. Tch, perempuan tu memang patut mati--"
"Tapi dia tak ada niat nak buat semua tu!Dia terpaksa! "
"Sudahlah Jungmin,aku taknak dengar apa yang kau cakap. "
"Tapi Jimin, tolong aku. Aku.. Aku nak keluar dari sini"Rayu Jungmin.
"Boleh... Tunggu Suga 'cabut' nyawa kau, baru kau boleh keluar dari sini"Balas Jimin sinis, sellotape ditampal kembali pada mulut Jungmin lalu berlalu keluar dari bilik itu.
-----
"Yeah! Akhirnya! Thank you Jin! "Ucap Jihee dengan riangnya.
"Nak pegang Bunny? "
Jihee mendekatkan arnab gebu itu kepada Jin. Jin mengundur.
"Jauhkan benda tu dari aku, budak"
"Okay, fine."Jihee memasukkan arnab bernama Bunny itu ke dalam sangkarnya.
"Wow, Jihee lama tak jumpa kau, sayang"
Jihee dan Jin menoleh ke arah si empunya suara. Muka Jihee mula pucat.Tapi dia cuba tenangkan diri.
"Kau nak apa hah, Jaehoon? "Soal dingin Jihee.
Jaehoon tersenyum sinis, tangan Jihee cuba dicapai tapi Jin sempat menepis tangan Jaehoon. Jaehoon tergelak sinis.
"Dah ada namchin baru eh kau sekarang? Garang betul mamat ni, aku nak sentuh kau sikit pun tak boleh. Hahahahaha! "
"Kau siapa hah? "Soal Jin pula. Jihee sudah sembunyi dibelakang Jin. "Aku? Jihee, kau tak bagitahu dia siapa aku ke?"Jaehoon memandang Jihee dibelakang Jin.
"Kau tak penting untuk aku, dan dia tak perlu tahu siapa kau"
Jaehoon menepuk tangan, senyuman sinis masih terukir elok di bibirnya nya.
"Woah, Jihee. Siapa ajar kau supaya tak hormat aku ni? Mamat ni ke? Kau ingat sikit ehy.. Kau masih bergelar tunang aku. "
Mata Jin membulat, dia tak pernah tahu yang gadis dibelakangnya ini adalah tunang orang.
Jin memandang Jihee, Jihee hanya diam tak terkata.
"Kau bukan tunang aku lagi, kita putus! Kau tak layak jadi suami aku. Aku bodoh sebab ikut cakap appa aku! Jangan pernah cari aku lagi! Jom Jin! "
Jihee menarik lengan Jin beredar dari situ. Jaehoon mendengus kasar, rambutnya diraup kebelakang.
"Kau takkan dapat dia, dia aku punya. Selama-lamanya, aku akan pastikan kau mati di tangan aku. Kau belum kenal siapa aku"
Telefon di dalam poket dicapai lalu mendail nombor seseorang.
"Hello, Daniel"
YOU ARE READING
[C] SCK ; The Hacker
Fanfiction[ C O M P L E T E D ! ] "I know you and I know everything" -KSJ "Aku akan pastikan kau mati ditangan aku, ingat tu" -PJH "Maaf, saya terpaksa pergi dari sini" -KJH Tinggal dengan 7 jejaka tampan memang semua nak kan? Tapi, ia tidak bagi Kang Jihee...