14

158 28 0
                                    

SCK [The Hacker]
Episode 14

"Jin hyung... "

"Wae? "Soal Jin sambil matanya masih tertutup.

"Aku.. Aku tak boleh lakukan
hyung "Ucap Taehyung sedih.

Jin kembali membuka matanya.

"Tae.. Kenapa kau tak bol--"

"Kuasa aku hilang, hyung. Kuasa magik aku... Hiks.. "Taehyung sekali lagi menangis.

Itu satu-satunya kehebatan yang dia ada. Magik yang telah diajarkan oleh seniornya sendiri. Dengan magiklah dia dapat segala-galanya yang dia mahu. Bagi dia, magik adalah hidupnya. Tapi.... Kelebihannya itu telah hilang. Hilang dari dirinya.

"Tae... Sabar "

"Macam mana aku nak sabar hyung?! Kuasa tu je yang aku ada! Tak ada benda lain! Macam mana kuasa magik aku boleh lenyap macam tu je?! Ni... Sebelum ni tak ada sesiapa  yang tahu macam mana nak hilangkan kuasa ni.. Magik hidup aku hyung... "

Kata-kata Taehyung membuat Jin turut sebak. Sedih akan sahabat yang sudah dia anggap adiknya sendiri. Bak kata orang 'cubit paha kanan, paha kiri juga terasa' eh?

Jin memeluk tubuh Taehyung agar lelaki itu bersabar. Dia tahu Taehyung perlukan seseorang.

"Sabar Tae, hyung pasti kau akan dapat kuasa magik kau balik.. Kita sama-sama cari penyelesaian ni okay? Jangan risau, hyung ada bersama kau.. "

"Hyung... Hiks "Taehyung menangis di dakapan hyungnya.

*****

"Jihee, aku sakit perutlah. Kau tunggu dengan Mike kejap dekat sini eh "

"Yahyah--"

Jane terus berlari anak ke arah tandas. Jihee mengeluh lemah. Air tealive disedut sedikit. Matanya memandang wajah Mike sekilas.

"Jihee "Panggil Mike.

"Huh?? Ya? "

"Awak tinggal dengan Jane ke? "Soal Mike.

"Ermm.. Ya, saya tinggal dia untuk sementara di sini. "Jawab Jihee janggal, air disedut lagi. Mike hanya 'O' kan saja.

"Dah ada namchin? "Soal Mike
tiba-tiba. Terbatuk-batuk Jihee dibuatnya.

"Are you okay? Mianhae, saya tak sengaja! "Ucap Mike risau.

"Okay-okay.... Gwaechana "

"Oh.. Okay... "

"Lupakan soalan tadi.. Hehe "Mike tersengih.

"Erm.. Okay. Awak memang menetap dekat sini ke? "Soal Jihee.

"Tak, saya ada rumah dekat Korea juga. Tapi saya selalulah ada sini dari dekat Korea. "

"Okay.. "

Dari jauh, Jane menghampiri mereka berdua.

" Jomlah balik, Jihee. Dah habis shopping kan? "Ajak Jane.

"Aku tak shopping okay, kau je yang shopping "Jihee menjeling.

"Okaylah. Mike, kitaorang balik dulu. Nanti kalau kau free, datanglah rumah.. "

"Okay, bye!  "

"Bye! "

Dua orang gadis itu terus berjalan meninggalkan lelaki itu. Mike tersenyum sinis sebelum beredar dari situ.

*****

Suga berjalan masuk ke dalam bilik Jin. Setiap sudut bilik itu diperhatinya lama. Dia rindu, rindu akan lelaki yang sudah dianggap sebagai adik-beradiknya sendiri.

Dia pandang butang merah di dinding sebelum menekannya. Rak-rak buku di dinding itu mula ketepi menampakkan jalan ke bawah. Suga masuk ke dalamnya. Setiap anak tangga dituruninya perlahan. Kedua tangannya elok didalam poket hoodie.
Setelah sampai di bawah, pintu bilik dibuka.Kakinya laju masuk ke dalamnya. Suis di dinding dibuka.

"Jin.. Mana kau? "Soal Suga perlahan.

Punggung dilabuhkan di atas kerusi berhadapan dengan pelbagai jenis komputer dan alat-alat teknologi yang lainnya. Skrin yang penuh dengan CCTV itu dipandang lama.

"Yah, aku nak tanya ni. Kalau seseorang tu hilang kan, macam mana nak cari dia? CCTV dekat sini kan banyak.. "

"Oh, senang je nak cari. Kau nak tahu ke? "Soal Jin.

Suga hanya mengangguk sambil memandang laptop berwarna rosegold dihadapannya. CCTV yang memaparkan keadaan di dalam mall dia pandang bosan.

"Betul ni? Tak menyesal? "Soal Jin lagi.

"Betullah! "

"Okay, caranya ialah.... Tak payah cari orang tu sebab dia tak penting bagi aku.. Hahahahaha "Ketawa Jin

"Ha ha ha, so lawaklah you ni "Kata Suga mendatar. Yelah, orang tengah serius, dia boleh buat lawak hambar.

"Cepatlah "Ucap Suga lagi.

"Okay, sebenarnya...aku kalau nak cari orang, aku akan detect lokasi phone dia dulu. Ha, barulah dapat lokasi dia berada. Nampak senang kan? Tapi, ia bukan senang seperti kau fikirkan. Hacker ni kena genius, cekap, tangkas buat satu kerja. Nak hack pun kena berhati-hati tau. "Jelas Jin.

Suga hanya mengangguk faham.

"Setiap telefon ada kod dia tersendiri (rekaan author sahaja), bila dah tahu kod phone pengguna tu, kita boleh dapat macam-macam maklumat tentang pengguna. "Terang Jin lagi.

"Okay.. Jin, boleh tolong aku? "Soal Suga.

"Apa? "

"Kau tolong pindahkan semua duit dalam akaun bank Manager BTS yang Bang Si Hyuk dan Jin BTS tu masuk ke dalam akaun bank aku. Aku dari dulu lagi nakkanduit diorang tu, hahahahahaha! "Gelak Suga.

"Serius lah kau ni.... Mata duitan betul. Tapi kan... Assasin pun ada account bank eyh? "Soal Jin. Suga menjeling.

"Yelah, semestinya kena ada! At least duit tu aku boleh beli senjata baru. Lainlah kau, berkurung dalam hutan ni sampai berjanggut. Yang kau tahu kerja nak godam IG Lisa Blackpink je.. Ingat aku tak tahu ke hah? Kau pakai IG Lisa Blackpink then kau dm IG Sajat_02 dengan Mimiperi tu.. Eh? "

Mata Jin terbeliak.

"Bwo?? Macam mana kau tahu? "Soal Jin.

"Oh! Jadi betullah kau hack IG Lisa tu! Hahahahahahaha! "

Terbahak-bahak Suga gelak, niatnya hanya cuma bergurau saja, tapi Jin pula mengaku. Adoi Jin..

"Yah! Ma.. Mana ada! "Marah Jin.

Suga masih dengan ketawanya. Jin geram lalu menumbuk perlahan perut lelaki berkulit putih susu itu. Kemudian dia juga turut ketawa.

Suga tersenyum nipis bila dia bayangkan saat dia bersama Jin. Gembira sekali dia saat itu. Tetapi sekarang... Sunyi..

Dia memandang satu buku di atas meja. Dia mencapainya lalu dia mula membaca.

"Benda ni boleh tolong aku... "Suga tersenyum nipis sebelum dia on-kan laptop  berwarna darkblue milik Jin.

Jarinnya ralik menekan-nekan keyboard di komputer riba itu.

"Seriuslah? "

[C] SCK ; The Hacker Where stories live. Discover now