06

213 29 1
                                    

SCK [The Hacker]
Episode 06

Namjoon elok bersembunyi dibawah kereta, polis masih lagi merayau-rayau di kawasan itu. Tiba-tiba telefonnya berbunyi perlahan menandakan mesej masuk

Yoongi
Aku tahu kau dekat kawasan ni, jangan keluar selagi aku tak suruh kau keluar.

Namjoon
Okay, cepat sikit.

Terdapat beberapa derapan kaki menuju ke arah lorong itu. Lima orang polis itu terpinga-pinga mencari suspek mereka iaitu Namjoon. Namjoon menutup mulutnya agar dia tidak mengeluarkan satu suara.

Dari atas bangunan, terdapat dua makhluk yang elok memerhati gerak-geri lima orang polis itu.

"Ready? "Soal Yoongi.

Sebelahnya hanya mengangguk sebelum snipernya dipasangkan silencer, kemudian matanya tertancap pada skope sniper. Setelah mengenal pasti mangsa, picu sniper ditarik.

Klik!

Satu sudah tumbang. 4 orang polis lagi mula cemas dan mula mencari dari mana datangnya peluru tersebut.

Klik!

Dua sudah rebah ke bumi.

Klik!

Klik!

"Minta pertolongan! Diminta beberapa orang polis--"

Klik!

Kelima-lima orang polis itu rebah ke bumi dengan 5 das tembakan sahaja. Tembakan pula tepat di kepala. Headshot!

Mereka berdua tersenyum sinis. Yoongi mula menghubungi Namjoon dan menyuruh nya keluar dari tempat persembunyian. Namjoon keluar dari kereta. Dua orang itu pun sudah turun dari bangunan menggunakan tali. Dari jauh, beberapa orang polis mula menuju ke arah mereka, Namjoon menoleh kebelakang, jalan mati!

"Serius doh, aku tak expert pun benda ni akan berlaku"Ujar Namjoon. Dua orang lagi hanya mengeluh.

"So? Game is begin guys! "Ujar lelaki bertopeng itu riang.

Tiba-tiba, entah mana datangnya seorang lagi lelaki dari belakang mereka. Senyuman sinis nya terukir di bibir.

"Hey guys"

Tiga orang lelaki bertopeng itu menoleh sebelum tersenyum sinis. Beberapa orang polis mula mengepung mereka.

"Angkat tangan! "Arah ketua polis itu sambil mengacukan pistol ke arah empat orang lelaki bertopeng itu.

"Eh! Weh gajah terbang! "Jerit Namjoon. Semua polis itu menoleh. Bodoh!
Polis itu menahan geram sebelum menoleh ke arah mereka, semua wajah mereka berkerut. Pistol yang mereka pegang tu jadi pembaris!

"Gotcha! Now! "

Empat orang itu mula menyerang polis itu. Dengan sekelip mata, habis polis-polis itu tumpas di tangan mereka.

"Jom balik, aku penat doh"Ajak Yoongi.

"Sorry bro, aku ada hal jap. Korang balik lah dulu"

[C] SCK ; The Hacker Where stories live. Discover now