Special update [Last]

159 26 20
                                    

Flashback

"Weh weh!" Jerit Taehyung sambil berlari ke arah 4 rakannya. Termengah-mengah dia bernafas.

"Kau kenapa, taetan?" Soal Jimin.

"Jap.. Huh..huh.."

Setelah nafasnya stabil, Taehyung menghirul air latte milik Hoseok.

"Amboi, sesuka hati ABC ajinamoto adabi kau je minum air aku!" Marah Hoseok.

"Sabar.. Tarik nafa... Lepas..." Ucap Jungkook untuk menenangkan si hyungnya.

"Nasib si Jungkook ni ada!"

Taehyung tersengih.

"Ada apa, alien?" Soal Yoongi selamba.

"Tadi Jihee call aku."

"So?" Soal 4 lelaki itu.

"So, so what? So what? Let's kill this love!" Jerit Taehyung.

Pap!

"Appo!"

"Cepatlah, kau memang selalu melambatkan masa kan?!" Marah Jimin.

"Okay okay, tadi Jihee call aku. Dia bagitahu yang dia dengan our hyung iaitu Kim Seokjin, nak pergi rumah si ayah Jihee."

"So?" Soal mereka berempat lagi sekali. Taehyung mengeluh.

"So, Jihee minta tolong kita untuk cover diorang dekat sana. Korang tahu kan si ayah Jihee tu Ketua Mafia dekat sini"

"Jin tahu tak?" Hoseok menyoal.

"Tak tahu, Jihee nak kita rahsia. Jin tak boleh tahu kewujudan kita nanti"

"Okay.. Aku on je" Kata Jimin.

"Jap.. Tapi masalahnya, si kembar tu siapa nak jaga?" Soal Jungkook.

"Yang... Tu--"

"Aku sebagai hyung korang semua, akan berlaku adil. Ready?" Suga tersenyum sinis.

Keempat rakannya mengangguk.

"Lattalilattalitamplom!"

"Park Jimin, dengan ini kau akan jadi babysitter kepada di kembar tu sementara kami tak ada kejap lagi." Ucap Yoongi.

"Bwo?! Aniya! Aku nak ikut"

"No.. No.. No.."

Keempat lelaki itu menggeleng kepala tanda tidak mahu. Jimin mencebik sambik memeluk tubuh.

"Tak payah nak merajuk bagai! Dah tua kerepot pun nak merajuk! Tak swag langsung kau!"

"Biarlah!"

"Hyung, don't worry. Aku faham kau, hyung" Ucap Jungkook sambil memegang bahu Jimin.

"Kajja, kita kena pergi sekarang! Jimin, sebelum tu jangan lupa call Jin bagitahu yang nak jaga kembar, kau katalah rindu ke apa ke.. Asalkan rahsia tak bocor" Ucap Taehyung.

Mereka berempat berdiri.

"Jimin, nanti kau tolong bayar semua ni. Kau balik rumah Jin naik Grab" Ucap Hoseok.

"Ouh.. Tega sekali kamu ninggalin aku disini meratap sayu. Bankrup lah aku woi!" Jerit Jimin sebelum merengus kasar.

"Bye, Chim! Selamat berjaya jaga kembar!"

[C] SCK ; The Hacker Where stories live. Discover now