02

272 34 3
                                    

SCK[The Hacker]

Episode 02

Jin keluar dari tempat persembunyiannya secara senyap. Dengan tangkas, dia menangkap lengan orang itu lalu dikunci ke belakang badan orang itu. Pistol diletakkan di kepala orang itu.

"Kau siapa?! "Soal Jin dingin. Wanita itu meronta-ronta meminta lengannya dilepaskan.

"To..tolong jangan bunuh saya!cukuplah ada orang kejar saya tadi!  "Rayu wanita itu. Jin berdecit. "Bagi tahu aku! Siapa yang hantar kau untuk ikut aku hah!? "Amarah Jin. "Saya.. Saya tak tahu! Saya bukan orang suruhan sesiapa! Saya tak ikut awak pun! Lepaskan! "Jerit wanita itu. Jin menekup mulut wanita itu, agar suaranya tidak didengari sesiapa. Nasiblah diorang dekat kawasan yang sunyi.

"To..tolong--hmmphh"gadis itu meronta-ronta lagi. Kini, semakin kuat dia meronta. Jin mula rimas, akhirnya dia menampar kuat pipi gadis itu. Terus ke pengsan gadis tu.

-----

"So? Kau yang bawa dia ke sini. Kau beranilah tanggung sendiri"Kata Suga dingin lalu beredar.

Ya, Suga antiperempuan. Dengan sifatnya yang dingin, memang susah nak dekat dengan perempuan. Dia benci perempuan sebab... Terjadinya satu kejadian. Dan, sebabtu dia jadi pembunuh. Mahu balas dendam. Sudah banyak nyawa dia 'cabut' dengan kejam sekali. Baginya, tak ada sifat belas kasihan kepada musuh.

"Aku dengan Hoseok nak keluar dulu, nak pergi bilik bawah tanah. "Namjoon dan Hoseok terus beredar dari bilik.

"So? Boleh tak aku nak 'sentuh' dia?"Soal Jimin dengan nakal. Matanya menilik wajah gadis itu. Jin merengus kasar. "Kau jangan nak buat hal, Park Jimin. Kalau minah ni mengandung, kau nak tanggung? "Marah Jin.

"Kau 'sentuh' dia, kau mati"Jin bersuara lagi.

"Kau ni, agak-agaklah.. Ada budak bawah umur ni"

Tiga lelaki itu memandang Jungkook yang sibuk merawat luka wanita itu. Ya, dia dipaksa untuk rawat. Jungkook memandang tajam sebelum kapas yang dipegang nya di baling ke lantai. Marah.

"Bwoya!? "Marah Jungkook lalu beredar dari bilik. Malas mahu duduk lama-lama dekat sini. Nanti, takut dia tembak hyung-hyungnya pula.

"Haih, Taehyung. Jangan sikit mulut tu boleh? Kang tak pasal-pasal kau kena target dengan Jungkook tu! "

"Aku melawak je, hyung.Jangan arh emo. Dahlah, aku nak pergi tengok Hoseok dan Namjoon hyung"Taehyung berlalu pergi meninggalkan Jimin dan Jin.

"Ha? Ji--"

"Argh, aku sakit perut, hyung.. Aku nak pergi membuang jap! "Jimin berlari keluar dari bilik. Jin mengeluh panjang.

Dengan lemahnya, dia mengambil kapas baru di dalam kotak kecemasan. Kapas itu di basahkan dengan ubat antibiotik lalu disapu perlahan di luka yang di tepi bibir gadis itu. Usai membersihkan luka, dia menilik wajah wanita itu, dari mata ke hidung dan akhir sekali, di bibir mungil gadis itu. Jin menelan kelat air liur. Dengan pantas dia menggeleng. Baru saja ingin keluar dari bilik, dia terdengar suara gadis itu sekali merayu.

"Ja.. Jangan appa.. Jangan"Rayu gadis itu perlahan. Jin memerhati dengan wajah dinginnya..

"Jangan!!!! "

"Yah! Yah! Kau apa hal?! "Soal Jin dingin. "Aa.. Awak siapa! Hiks.."Tiba-tiba gadis itu menangis.Gadis itu memeluk kakinya.

"Ja.. Jangan dekat! "Gadis itu bersuara sebaik saja Jin mahu mendekatinya. Semakin kuat tangisan gadis itu.

"Kenapa ni hyung? "Soal Jungkook yang baru muncul. Jimin juga ada bersama disebelah Jungkook.

"Korang settlekan budak ni jap? Serabut lah aku dengan dia"Ucap Jin dingin.

"Tapi--"

"Malam ni aku masak special dekat korang kalau korang tenangkan dia"Ucap Jin lalu berlalu pergi.

"Okay! Cun! "Mereka berhigh-five sebelum memandang gadis yang menangis itu. Pintu bilik dibuka semula "Lagi satu, jangan berani 'sentuh' dia"Ucap Jin dan pergi.

"So? Kita nak buat apa? "

"Hey.. "Tegur Jimin. Kaki perlahan-lahan berjalan ke katil. "Ja.. Jangan dekat"Kata gadis itu.

"Jangan risau, kami tak akan apa-apa kan kau.. Kenapa dengan kau ni, ceritakan dekat kami"Kata Jimin.

"To..tolong saya..Hiks.. dia kejar saya...hiks"Rayu gadis itu dalam ketakutan. "Hey, tak ada orang kejar kaulah.. Jangan risau, kami ada.. Siapa yang kejar kau? "Soal Jimin lagi.

"Di... Dia.. hiks"

Semut berkawad satu-satu hora! Horey!
Semut berkawad satu-satu hora! Horey!

Jimin terus ketuk kepala Jungkook.

"Asal bongok sangat ringtone tuh! Kau pergi jawab sekarang! "Marah Jimin.

Mana taknya, orang tengah dalam sesi memujuk, lagu didi and friends tu keluar. Memang marahlah Jimin tu. Ada pula lagu didi yang Jungkook letak jadi ringtone telefon. Ko rasa??

"Yah! Jangan kutuk aku punya favorite lagu lah! Ada juga yang berlubang dekat kepala kau tu nanti! "Marah Jungkook pula. Jungkook menekan butang merah di skrin. Kemudian, telefonnya dimatikan.
Tiba-tiba gadis tu gelak. Jimin dan Jungkook memandangnya pelik.

"Kau kenapa tiba-tiba gelak? "

"Hahahahahahahaha! "

"Asal do? Seram je tengok kau ni?? "

"Hahahahahaha! "

"Kau kenapa minah! "Jerit Jungkook. Terhinjut badan gadis itu dibuatnya. Dan, sekali lagi kepalanya diketuk. Tapi, bukan Jimin yang ketuk.. Malah... 

Taehyung.

Hoseok juga ada bersama.

"Asal kau tengking dia? Nak aku tukar kau jadi arnab ke hah? "Soal Taehyung. "Ma.. Mana aku tahu, Dah dia dari tadi gelak. Aku tengkinglah, mana tahu minah ni gila"Jungkook menggosok kepalanya sendiri.  Gadis itu terkaku.

"Hoseok hyung~tolong aku"Pinta Taehyung.

"Tolong apa? "

Taehyung terus membisikkan sesuatu kepada Hoseok. Hoseok masih terangguk-anguk.

"Owh, okay. Boleh je"

"Eh, korang keluar dulu..shuh! "Halau Taehyung. "Tapi--"

"Nanti korang masuklah balik. Jangan risau, Jin hyung keluar tadi "Ucap Hoseok. Jimin dan Jungkook memandang pelik lambat-lambat mereka keluar dari rumah.

"Are you ready? "

"Yes.. I'm ready"

[C] SCK ; The Hacker Where stories live. Discover now