15

162 25 7
                                    

SKC [The Hacker]
Episode 15

"Jin hyung..."Panggil Taehyung perlahan.

"Hmm.. "

"Sampai bila.... Kita kena duduk dekat sini? Aku penat hyung.. "

Taehyung mengeluh lemah, dah dua dua hari di dalam penjara bawah tanah ini tanpa makan dan minum.

Jin yang berada di sebelahnya memandang sekilas wajah Taehyung.

"Entah lah.... Hyung pun tak
tahu... "Jawab Jin.

Tiba-tiba mereka terdengar serapan kaki datang ke arah mereka. Mereka memandang sesama sendiri.

"Yah! Bangunlah! "Jerit lelaki yang badannya agak berisi itu.

Jin dan Taehyung hanya duduk statik memandang lelaki gemuk itu. Dua bungkus makanan disua ke dalam penjara itu.

"Makan tu! Nanti kebulur pulak! "Jerit Sihyuk.

"Kalau kebulur pun, apa masalah kau? Kami takkan kebulur punya, lainlah orang tu... "Sindir Taehyung.

Jin tersenyum sinis. Hailah Taehyung, bab sindir-sindir, kau menang eh?

Sihyuk bengang. Kau cari nahas Taehyung.

"Kau jangan nak macam-macam eh!? Walaupun aku gemuk, aku kuat
tau! "Marah Sihyuk. Besi yang menjadi penghadang itu ditumbuk.

"Asal getar tangan tu bang?? Sakit eh? Alooo ciannyer... Men sini Taehee rawat eh? Meh la... "Ucap Taehyung sambil buat suara perempuannya.

Jin yang mendengar Taehyung cakap itu terus terletus ketawa nya. Taehyung juga turut tersengih memandang wajah bengis lelaki montel itu.

"Kau memang nak cari pasal aku eh?!! "

"Aku cari pasal?? Aniya... Pasal yang cari aku! Hahahaha! "Ketawa Jin dan Taehyung semakin kuat.

"Yah!!--"

"Sihyuk! Biarkan diorang! Buang masa je kau layan dua monyet
ni.. "Terdengar satu suara menegur.

"Nam... Namjoon..."Sebut dua sahabat itu.

Terkaku, terkelu.. Tak... Takkan...

Lelaki tinggi itu tersenyum sinis sambil menyeluk kedua-dua tangan di dalam poket seluar.

"Ya, aku Kim Namjoon.. Kenapa? Terkejut? "

"Kau.... Kau kawan tak guna!!! Aku benci kau! "Taehyung mula mahu mengatur langkah ke arah lelaki itu tetapi dihalang oleh Jin.

"Kau pembelot!! Asal kau buat kita orang macam ni!! Apa salah kita orang dekat kau! "Hambur Taehyung.

Kaki yang sakit dihiraukan. Dia sudah tak kisah.. Matanya mencerlung anak mata Namjoon. Sakit hati, marah, semuanya bercampur baur.

"Apa salah korang?? Huh, korang akan tahu sendiri... Dah, Sihyuk.. Jaga dia orang. Jangan sampai
terlepas! "Arah Namjoon sebelum beredar.

"Baik Bos! "

-----

"Jimin... Kau okay??! "Soal Suga cemas.

Flasback On...

99.9%....

"Seriuslah!? Yes! "Ucap Suga gembira. Akhirnya, dengan ajaran Jin pada dia. Dia dapat jejak dua lelaki itu.

Sedang dia ralit memerhati laptop itu. Tiba-tiba saja skrin laptop itu terpadam.

"Bw.. Bwo?! "

[C] SCK ; The Hacker Where stories live. Discover now