16

145 27 2
                                    

SCK [The Hacker]
Episode 16

"

Nak perisa apa? "Soal Mike.

"Apa-apa pun tak kisah, asalkan bukan kayu atau batu "Jawab Jihee. Mike hanya ketawa kecil.

Dia mula memesan dua aiskrim perisa coklat. Usai bayar, mereka duduk di bangku tepi tasik.

"Erm... Jihee "

"Nae? "

"Lama lagi ke awak tinggal sini? "Soal Mike.

"Hmm... Tak tahulah.. Bergantung pada keadaan "Balas Jihee sambil menjilat aiskrim yang hampir cair.

"Ohh.... "

Selesai saja bersiar-siar, Jihee meminta untuk Mike menghantarnya pulang.

Jihee baring di atas katil empuk itu. Tiba-tiba fikirannya mula terimbas sesuatu.

"Kenapa.... Awak semua buat saya macam ni? "Soal Jihee perlahan. Air mata mula bertakung penuh di tubir mata.

'Ani... Jangan fikir mereka lagi 'Akal Jihee menjawab.

'Jihee, kalau kau rindukan mereka. Baliklah Korea..Kau masih sayangkan mereka, kan?  'Kata hati pula.

'Jangan Jihee! Mereka bahaya! "Akal melarang lagi.

'Fikirkan mereka, Jihee. Mereka yang selalu ada dengan kau 'Kata hati lagi.

"Ya... Aku kena balik... "

Dia mula packing baju ke dalam beg.

"Jihee! Aku dah--yah, kau nak pergi mana ni? "Soal Jane.

"Aku nak balik Korea "Jawab Jihee.

Jane melabuhkan punggung di atas katil. Mata tertancap pada Jihee yang sibuk mengemas baju. Keluhan berat dilepaskan.

"Jihee... Kau dah fikir betul-betul ke? "

"Ya, aku dah fikir. Lagipun sampai bila aku nak kena tinggal dekat rumah kau.. Aku kena balik"

"Kenapa kau nak balik? "

Jihee memandang wajah Jane sekilas.

"Saja "Balas Jihee.

"Kau nak jumpa mereka,bukan? "
Soal Jane.

"Mana adalah.. Aku.. Aku cuma rindu appa aku.. "

"Tipu "

"Haih... "

Jihee mengangguk lemah. "Hati aku rasa tak sedap hati, aku kena balik "

"Aku ikut "

"Ani, jangan ikut. Aku taknak kau terjebak sekali--"

"Jihee, kau kawan aku! Aku kena jaga kau.. Please, bagi aku ikut! "

Jihee mengeluh panjang.

"Okay, fine! "

Jane juga mula mengemas bajunya. Usai kemas, mereka turun dan meminta kebenaran Tuan Mark untuk balik ke Korea.

-----

Selesai saja Doktor Kyungho merawat Jimin, Suga dan Hoseok. Jungkook terus menghantar Kyungho ke hospital kembali.

"Hyung semua okay? "Soal Jungkook.

Suga dan Hoseok mengangguk perlahan kecuali Jimin. Ya, Jimin tak ada sebab dia sedang berehat di kamar beradunya. Suga yang duduk di sofa ruang tamu mula berdiri.

"Hyung nak pergi mana? "Soal Jungkook.

"Aku nak pergi bilik Jin kejap.. "

"Oh, okay.. "

Suga terus pergi ke bilik Jin. Niatnya adalah untuk cuba cari lokasi Jin dengan Taehyung lagi sekali.

-----

"Jin hyung "Panggil Taehyung.

"Apa? "Soal Jin. Tangan ligat memegang mangga yang terkunci itu. Wajah Taehyung langsung tak dipandangnya. "Aku rasa aku tahu macam mana nak keluar dari tempat ni.. "

Jin memandang Taehyung. "Macam mana? "

"Sini jap "Panggil Taehyung. Jin hanya turuti lalu berjalan ke arah Taehyung. Taehyung mula membisikkan sesuatu. Senyuman nipis terukir di bibir lelaki berbahu lebar itu.

"Bijak juga kau ni.. Kenapalah hyung tak terfikir tadi "

"Biasalah, Kim Taehyung kan genius "

Senyuman petak diberikan kepada hyungnya.

"Dahlah, cepatlah panggil "Arah Taehyung.

"Okay "

Jin pergi ke arah pagar besi itu. Dua batang besi dipegang sebelum menjerit.

"Yah!!! Pakcik Montel!!!! "

"Yah!!!!! "

"Pakcik Montel!!!! "Jerit Jin lagi. Jin memandang Taehyung.

"Tak jadi pun.. "

"Hyung cuba panggil abang hensem.. Mana tahu dia datang "

"Yah!! Abang Hensem meletop!! "Jerit Jin.

"Ada apa kau jerit-jerit ni! Aku nak tidur pun tak senang! "Marah Sihyuk. Mata yang sepet digosok perlahan menggunakan jari.

"Heheheheh "Jin tersengih.

"Ada apa kau panggil aku? "Soal Sihyuk.

"Aku nak pergi tandasla... Tak tahan dah ni! "Pinta Jin sambil cemberutkan muka.

"Mengada-ngadalah kau ni! "Marsh Sihyuk.

"Bolehlah.. Lagipun dan 5 hari aku tahan! Dalam penjara ni pula tandasla pun tak ada.. "Rayu Jin lagi.

"Tak boleh! "

"Ala... Bolehlah... "

"Tak boleh! "

"Bolehlah! "

"Aku Kata tak boleh! "

"Ala... Bolehlah... "

"Haih! Kejaplah! Aku buka pintu! "

Jin panda ng Taehyung sambil memberikan senyuman nipis sekilas.
Taehyung membalas.

"Dah keluar! "Arah Sihyuk sambil mencengkam belakang baju Jin. Jin hanya patuh. Dalam diam dia senyuman sinis.

Buk!

Buk!

Buk!

Buk!

Jin mencekik leher lelaki itu. Dalam beberapa minit, lelaki sudah tidak sedarkan diri.

"Done! "

Jin mencapai kunci di poket Sihyuk lalu kembali ke penjara.

"Jin hyung! "

Jin membuka mangga itu. Kaki berjalan ke arah Taehyung lalu memapah lelaki itu.

-----

Ding! Dong!

Wanita menarik nafas perlahan. Dia menekan lagi sekali loceng.

Ding! Dong!

"Nae! "

Seorang lelaki membuka pintu rumah. Terbeliak matanya apa bila melihat wanita itu. Gadis itu menunduk.

"Ka... Kau...Kau buat apa dekat
sini? "Soal lelaki itu, masih terkejut.

"Jungkook "


Maaf, chapter kali ni pendek siket.. Hahaha.. Btw, new penpik udah diterbitkan.. Sila-silalah jenguk.. Hehe..
HB dear myself.. 😙

[C] SCK ; The Hacker Where stories live. Discover now