Ø Dani point of view.
Toen ik dat berichtje van Erin had gelezen, kon ik niet meer stoppen met glimlachen. Michael bleek natuurlijk heel erg nieuwsgierig te zijn naar wat er in het berichtje stond, wat mij zo aan het glimlachen maakte. Als hij beter wist. Dat hij Ashton en Calum weer zou zien, zou die echt helemaal flippen en daarom hield ik het ook geheim. Ik deelde dezelfde gedachte met Erin: de jongens weer bij elkaar brengen. Ik heb hun muziek en gedrag zo erg gemist, dan moet je je voorstellen hoe groot het gemis van hun fans wel niet was. Ik wist wel bijna zeker dat de wereld uit zijn dak zou gaan wanneer ze hoorden dat Luke en Michael weer tot leven waren gekomen en ik wist ook wel bijna zeker dat er veel vragen over zouden komen. Maar als we samen, met zijn allen, nou eens bij elkaar gingen zitten, konden we er wel een oplossing voor vinden.
Ik stond in de badkamer me aan te kleden terwijl ik mijn blik over de spullen op de wasbak liet glijden. En toen spotte ik iets, war ik nooit had verwacht om hier te vinden. Mijn favoriete merk make-up, schoon, niet geopend en onaangeraakt. Ik glimlachte treurig aan de gedachte dat de ouders van Michael dat hier hadden neer gezet, wetend dat ik me hier altijd het liefst opmaakte en klaar maakte voor de dag.
Langzaam reikte mijn hand uit naar mijn mascara en bracht ik dat lichtjes aan op mijn wimpers. Ik knipperde een paar keer en tekende toen een lijntje met eyeliner vlak boven mijn wimpers. Vervolgens pakte ik een lichte tint roze lipgloss, bracht dat op mijn lippen aan en popte een paar keer met mijn lippen, zodat het overal goed zat.
Daarna borstelde ik mijn haren vlug, boog ik me voorover om er een elastiekje in te binden en bekeek mezelf voor kort in de spiegel. Michael zijn oversized trui en mijn legging pasten niet bepaald bij mijn verzorgde gezicht en haar, maar dat boeide me weinig.
Ik jogde de kamer weer in, waar geen mens te bekennen was, en rommelde in de kledingkast van Michael, totdat ik één van Ashton zijn bandana's zag liggen en hem eruit griste. Geen flauw idee wat die daar deed, maar mij maakte het niet, want een bandana maakte mijn look misschien wat minder verschillend.
Ik ging voor de smalle spiegel naast Michaels kast staan en maakte de bandana smal. Vervolgens knoopte ik hem zo, dat hij langs de achterkant van mijn hoofd ging en boven een strikje, of knoopje, vormde. Ik schoof hem iets opzij en glimlachte toen het prima zat.
Op sokken ging ik de trap af en een heerlijke geur van gebakken brood kwam me tegemoet. 'Wow, wat ruikt het hier goed,' zei ik met een lach toen ik de woonkamer binnen stapte. In de open keuken was de moeder van Michael bezig met brood bakken en aan het kleine eettafeltje voor vier zat Michaels vader met de krant voor zich. Michael zelf zat naast zijn vader en hij keek op toen ik zei hoe goed het hier rook.
Het huis leek zelfs vrolijker te zijn, alsof er flink was geboend. Natuurlijk was lang niet alles nog gedaan als het om schoonmaken ging, maar het zag er in ieder geval schoner uit.
Toen ik de eettafel naderde, zag ik Michael naar me fronsen. 'Waar heb je die bandana vandaan? Is die niet van Ash?' vroeg hij direct, waarop ik knikte. 'Die is van Ash, maar ik kan het beter aan jou vragen waarom die bandana in jouw kast lag,' grijnsde ik naar hem, terwijl ik plaats naast hem nam. Michaels vader grinnikte met zijn blik nog altijd gericht op de krant, hoewel hij ons gesprek wel had gehoord. Michael daarin tegenover rolde met zijn ogen en hij zuchtte sarcastisch, klaar om iets terug te kaatsen, maar braaf als hij was, hield hij zich in.
Een kleine glimlach van voldoening kon ik niet onderdrukken, omdat hij zich speciaal voor mij stil hield en zijn hand onder de tafel richting mijn hand ging. Zijn vingers raakten in contact met mijn vingers en hij verstrengelde onze vingers samen tot een vuist.
'Bread is done!' zei Karen enthousiast, terwijl ze zich omdraaide met in haar handen een houten snijplank vasthield, daarop gesneden brood. Ik glimlachte mijn tanden bloot en toen ze het snijplankje op de tafel had gelegd, gingen Michaels vrije hand en mijn vrije hand tegelijkertijd naar hetzelfde snee brood. Michael was tevens sneller, dus pakte ik met rollende ogen het twee snee.
JE LEEST
Resurrection 》Hemmings & Clifford
Fanfic❝Just as a candle cannot burn without fire, men cannot live without love.❞ Where two best friends died, but stood up from death not long after that. © sweethootings | 2014 all rights served (sweethemmings & Hootings) Dutch fanfiction.