Dengarkan lagu Aku Sayang Sampai mati.
Farah yang sedang menaiki motosikal ke kedai runcit Pak Mail terjatuh di tepi parit bila motosikalnya digesel oleh sebuah kereta Honda Accord.
"Adoiii!!!" terjerit Farah bila dia dihempap oleh motosikalnya.
"Woiiii!!!... buta apa? Tak nampak ke, main langgar aje ni?" jerit Farah.
Pemandu kereta Honda Accord itu memberhentikan keretanya . Keluar dari kereta. Kelihatan susuk tubuh seorang pemuda menghampiri Farah. Tergamam Farah bila melihat pemuda kacak bercerminmata hitam menghulurkan tangannya.
Digosoknya matanya beberapa kali. Macam mimpi pula dirasanya. Ada orang buat penggambaran drama ke kat sini?Fikir Farah. Macam hero bollywood lah!
"Ehemmm... tutup mulut tu. Takut masuk serangga nanti," tegur pemuda itu bila melihat mulut Farah yang melopong .
Tangan yang dihulur oleh pemuda itu disambut Farah. Motosikal nya pula didirikan oleh pemuda itu.
"Haiii... nama saya Hadi. Cik adik..." pemuda itu memperkenalkan dirinya.
"Tak tanya pun," ucap Farah perlahan.
Malu pula Hadi bila Farah berkata begitu. Tersenyum malu si Hadi. Terkesima lagi Farah bila melihat lesung pipit di kedua belah pipi Hadi.
"Hish... mamat ni buat aku berdebarlah," bisik Farah dalam hati.
"Lain kali bawa motor tu hati-hati ya?" Hadi cuba menghilangkan perasaan malunya.
"Ehhh... awak yang langgar saya, kenapa pula saya yang kena berhati-hati? "
"He he he... saya minta maaflah awak. Sebenarnya saya cuba nak elak lopak air tu." Beritahu Hadi.
Menjeling Farah bila mendengar kata-kata Hadi. Sedar pula yang dia bersalah. Wajah handsome tapi rabun.
"Macam nilah. Kalau ada apa-apa kecederaan atau kerosakkan motosikal tu, bolehlah ke chalet tempat saya bertugas," ujar Hadi lagi sambil menghulur kad nama pada Farah.
Bila terdengar aje chalet itu, darah Farah mula mendidih. Mesti ini kawan mamat badut tu. Dah sah perangai pun sama dua kali lima. Kad nama yang dihulur tidak diambilnya. Menepuk kotoran di punggungnya. Menunggang motosikalnya meninggalkan Hadi yang terkulat-kulat itu.
"Aku rasa ,aku dah jatuh Cinta ni..." Hadi tersenyum melihat pemergian Farah. Gadis yang mula mencuri hatinya.
"Mama... jodoh Hadi dah sampai," bicara Hadi di dalam hati.
♥️♥️♥️♥️♥️
Makan tengahari di rumah Dato' Farhan dihiasi gelak ketawa Datin Ramona dan Dato' Farhan. Zarif Idham dan Diana hanya mendiamkan diri. Terasa janggal Diana dengan keadaaan macam itu. Dia melihat ke arah Zarif , namun Zarif memandangnya tajam.
Diana mula menundukkan wajahnya. Takut dengan mata tajam yang menikamnya. Makanan yang hendak ditelan begitu kesat di kerongkongnya.
Zarif yang kelihatan marah bila Dato Borhan menghubungi Diana malam tadi. Dasar perempuan murah. Itulah anggapan Zarif terhadap Diana ketika ini.
"Diana, kenapa tak makan nasi tu?" teguran Datin Ramona mematikan lamunannya.
"Ana dah kenyanglah mommy," dalih Diana cuba menyembunyikan gundah di hati.
"Daddy tengok, sikit aje Diana makan," ujar Dato' Farhan pula.
"Kalau macam tu, Diana tunggu daddy dan mommy di ruang tamu ya? Ada perkara yang mommy dan daddy nak bincangkan dengan kamu berdua."
YOU ARE READING
Jangan Menangis Sayang (Completed)
Romance*Cover Akim. @Maqdrix Mengisahkan pengorbanan seorang pemuda terhadap kekasihnya. Pengorbanan yang akhirnya menjadi duri kelukaan buat dirinya yang setia. Aku ingin menjadi udara agar bila aku tiada lagi di sisimu , kau akan tetap merasa kehadiran...