Pov Suus
'Ik vind het zo raar dat het nog maar een week geleden is' zeg ik. 'Wat bedoel je' vraagt Carel me. 'Nou die date van ons' lach ik. 'Haha jaa Lotte is gek' lacht hij.
Ik heb inderdaad een date gehad, nier vrijwillig want ik werd gedwongen door mijn beste vriendin Lotte.
Ze is een geweldig persoon, maar ze vond dat ik een vriendje nodig had. Dus koppelde ze me aan haar buurjongen en goede vriend Carel Eiting, een bekende voetballer.
Ze kende hem zelf ook nog maar 3 maanden en ik had hem nog nooit gezien. Tot onze date dus, het was heel gezellig en ik had meteen al door dat hij mn type niet was.
En hij dacht er gelukkig hetzelfde over, anders was het echt lullig geweest. Maar we besloten wel vaker samen wat te doen omdat het zo gezellig was. En nu spreken we voor de derde keer deze week af, en straks komt Lotte er ook bij.
De bel gaat en Carel doet de deur open, we zijn bij hem thuis. Lotte komt lachend binnenlopen.
Ik geef haar een knuffel. 'Mn koppelpogingen zijn niet gelukt helaas' lacht ze. 'Hou jij je maar met koken bezig Lot, daar ben je beter in' lacht Carel.
We kletsen wat met zn drieen en ik merk dat we dit vaker gaan doen. Het is gezellig en ik voel me thuis, ook al ken ik Carel nog maar een week. En ik heb dat normaal niet zo snel.
Dan speelt ineens het liedje Duurt te lang af, mijn beltoon. Ik zie dat het Lisette is mn baas, ik neem op
'Hoi met Suus' zeg ik. 'Heyy Suus, zou je kunnen komen werken? Lisa is ziek naar huis en het is een puinnhoop hier! Je krijgt bonus' ratelt ze.
'Nou vooruit ik ben er over een halfuurtje' antwoord ik. 'Je bent een topper zie je dan' reageert ze opgelucht.
Ze hangt op en ik sta op, 'er is een collega ziek en het is heel druk dus ik moet werken! Sorry guys' zeg ik mezelf verontschuldigend.
'Ahh geef niet we zien je wel weer een keer' lacht Carel. Ik geeft ze beide een knuffel en loop dan naar buiten.
'Dat wordt dan 34,95 alsjeblieft zeg ik tegen de blonde jongen voor me. Hij geeft mee een briefje van 50 en vraagt dan: ben jij nou die date van Carel?
Ik schiet in de lach en zeg: jaa ik denk dat je Carel Eiting bedoelt! Hij knikt en terwijl ik het wisselgeld pak zegt hij: hij had een foto laten zien, maar het is niks?
'Nee het is een leuke gast voor vrienden maar meer niet' leg ik uit.
'Nou fijne dag dan' roept hij terwijl hij wegloopt. Ik ben nog even in verwarring want hij zei dat Carel hem een foto had laten zien. Maar hoe kent hij Carel?
'Goedemiddag mevrouw' begroet ik de volgende klant. Lisette had gelijk toen ze zei dat het druk was. Er staat een lange rij en de winkel is een puinhoop.
'Nou bedankt lieverd, en sorry van je vrije middag' zegt Lisette als ik wegloop. 'Ach graag gedaan hoor tot maandag' lach ik waarna ik naar mijn auto loop. Het is meer een barrel maar goed.
Die rij ik naar de supermarkt en daar stap ik uit. Ik moet de boodschappen doen voor Noud en Jax.
Als ik in de rij sta om te betalen draait de jongen voor me zich om, het is die jongen van in de winkel. 'Hey jij weer' lacht hij. 'Ja jij weer bedoel je, maar hoe ken je Carel' vraag ik hem lachend.
'We voetballen samen bij Ajax' lacht hij. 'Ohh oeps ik heb geen verstand van voetbal dus ik kende je niet' geef ik toe. 'Nou ik ben Donny' lacht de blonde jongen. 'En ik ben Suus' stel ik mezelf voor.
We praten even verder totdat hij afgerekend heeft en er van door moet. Ook ik reken af en loop met een volle boodschappen tas naar mijn Opeltje.
'Joe jongens eten is hier' brul ik door de kleine flat heen. We wonen hier al een jaar. Toen ik 13 was overleden mijn ouders, ze kregen een auto-ongeluk.
Toen zijn we bij onze oom en tante gaan wonen. Maar nu wonen we sinds een jaar in een flatje met 2 slaapkamers. Noud en Jax liggen in een stapelbed. We betalen het helemaal zelf met het geld van onze baantjes en daar zijn we best trots op.
Ik loop met verse afbakbroodjes die ik snel belegd heb met kaas de woonkamer in. De jongen zitten al op de bank voor de tv. Ik zet het bord op tafel en snel grissen ze het eraf.
'Ik dacht dat je zou koken vandaag' zegt Jax met de nadruk op koken. 'Er was een collega ziek en als ik zou komen zou ik bonus krijgen en dat heb ik dus maar gedaan' leg ik hem uit. Hij knikt en focust zich dan weer op de tv die aanstaat.
Lekker gezellig weer dit, om maar mee te doen in het verslaafde rijtje pak ik mijn telefoon. Even carel vertellen dat ik zijn teamgenoot heb ontmoet.
Caaa
Je kent wel een Donny toch?
Jaa dat is een teamgenoot
van me hoezo?Nou die kwam in de winkel en vroeg of ik de date van Carel was!!
H
aha wat een sukkel wat zei je?
Nou dat als hij het over Carel Eiting had het klopte, en toen vroeg die of je echt niks voor me was toen zei ik nee. En toen moest ie weg, maar stond ik later in de supermarkt en toen stond ie voor me in de rij en toen legde die uit dat je een teamgenootje was.
Wat vond je van hem?
Ik ken hem niet maar hij
leek me wel aardigJaa Don is wel een leuke gast! Je moet een keer meegaan naar de training!
Jaaa daag! weet je hoe
ongemakkelijk dat isHier het eerste deel! Ik hoop dat jullie het leuk vinden!
XXX
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...