Pov Suus
'Goedemorgen' begroet ik de eerste klanten die naar binnen komen. Ze lopen de winkel in en gaan hun ding doen.
Ik loop naar de kasse en ruim die op, dat was hard nodig. Het nieuwe wisselgeld sorteer ik en leg het netjes in het goede vakje.
Iets later komen er 2 meiden naar de kassa. Eentje legt er 2 dingen op. 'Was het allemaal gelukt' vraag ik. Een zin die ik bijzonder vaak zeg op mijn werkdagen.
'Ja, maar mag ik je wat vragen' zegt het meisje. Ze is ongeveer van mijn leeftijd.
'Ken jij Carel Eiting' vraagt ze. 'Ehm ja hoezo' reageer ik verbaasd. 'Iemand zag jullie pas samen op een date' vervolgt ze.
'Oh, nee dat was niks! We zijn gewoon vrienden' leg ik een beetje geïrriteerd uit. Ik pak het eerste artikel en scan hem. Daarna de 2e en ook die scan ik.
'Dus hij is nog vrij' vraagt ze door. 'Van wat ik weet wel, dat word dan 56,70 alsjeblieft' ga ik niet verder op haar in.
'Wil een tasje erbij ' vraag ik terwijl ze haar pasje langs de pinautomaat haalt. 'Nee dankje' zegt ze terwijl ze het in haar tas stopt.
Ze lopen weg. 'Fijne dag verder' roep ik ze nog achterna. Raar gesprek was dit.
Lang kan ik er niet over nadenken want er staat al weer een volgende klant voor mijn neus.
'Goedemorgen' begroet ik hem vriendelijk. Ik scan de broek die hij neerlegt. '34,99 alstublieft' zeg ik tegen hem.
'Hij geeft me een 2 briefjes van 20 euro waarna ik hem een 5 euro briefje terug gaf samen met het bonnetje.
'Fijne dag verder' zeg ik als hij wegloopt. 'Hetzelfde' wenst hij me.
'Hoi' roept Jax als hij ineens voor mijn neus staat. 'Hey, moet je niet naar school' vraag ik verbaasd.
'Straks, maar kijk eens wat je vergeten was' zegt hij terwijl hij mijn telefoon uit zijn broekzak haalt.
Verrast kijk ik hem aan, ik had nog niet door dat ik hem vergeten was.
'Oh Jaxie je bent geweldig' roep ik blij. Nu pas valt me op dat zijn rugzak over zijn schouder hangt. Hij moet dus inderdaad naar school.
Ik pak de telefoon over en loop achter de kassa vandaan, naar hem toe. 'Dankje, je bent een topper' lach ik terwijl ik hem een knuffel geef.
'Dankje, maar ik ga naar school anders kom ik te laat' lacht hij. Hij maakt zich los uit mijn knuffel en loopt de winkel uit.
'Suus kan jij deze doos sorteren' vraagt een van mijn collega's van vandaag. 'Komt goed, geef maar' zeg ik waarna ze de doos in mijn handen drukt.
~~~~
'Hey, kom binnen' verwelkom ik Lotte. 'Eten is klaar' brult Noud, het was zijn beurt om te koken vandaag.
'Hey Lot' roept Jax als hij zijn kamer uit komt lopen. Ze begroet hem en daarna Noud.
We ploffen aan tafel en beginnen met eten. 'Weet je wie er niet meer single is Lot' zeg ik geheimzinnig.
'Jij liefje dat heb je zelf verteld' zegt ze als ze het antwoord denkt te weten. 'Fout' zeg ik.
'Wie van jullie is het' vraagt ze nu Jax en Noud aankijkend. Maar deze zetten allebei hun pokerface op waardoor ze het niet kan zien aan hun gezichten.
'Ik geef het op' zucht ze. 'Onze geliefde Jax heeft met Fleur, het zusje van Matthijs' verlos ik haar van de spanning.
'Holy shit! Echt waar Jaxie' vraagt ze verast. 'Echt waar, kleine jongens worden groot nu' grijnst die.
'Nu jij nog Lot' grijnst Noud. 'Kijk naar jezelf, ik ga morgen op een date dat kan jij niet zeggen' grijnst die terug.
'Jammer weer dit' zucht Noud nep gefrustreerd. 'Ben je al zenuwachtig Lot' vraag ik haar.
'Duhuh' grijnst die. 'Ik ga zo niet slapen vanacht' voegt ze er aan toe.
Pov Matthijs
'Fleur vertel me even alles over Jax want ik moet Suus waarschijnlijk het hele verhaal moeten vertellen' zeg ik door de telefoon heen.
'Dat kan Jax toch zelf doen' vraagt ze verbaasd. 'Ze zei dat hij de mannen versie verteld' praat ik Suus na.
'Haha, nou gewoon hij was aan het werk in de Jumbo en kon iets niet vinden en toen ging hij me helpen, en een andere keer kon ik ergens niet bij en toen hielp hij me weer. We praten even en toen vroeg hij mijn nummer. Toen werd het appen en afspreken en nu dus dit' verteld ze.
'Dus met hem appte je toen je pas hier was' reageer ik. 'Jup' glimlacht ze. 'Je kiest wel toevallig hem uit hoor' zeg ik.
'Misschien was ik wel eerder' lacht ze. 'Ik heb haar voor het eerst ontmoet in september' zeg ik.
'Tooo' roept ze lachend. 'Goals wel hoor' lach ik terug. 'Maar hij appt dus ik ga je even ophangen' zegt ze.
'Pfff ik word nu al ingeruild' overdrijf ik. 'Stel je niet aan joh, maar doei' roept ze.
'Doei, love you' roep ik nog voordat ze ophangt.
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...