4 jaar later
Pov Suus
'Muisje kom nou' fluistert Matthijs in mijn oor. Deze bijnaam is hij in de afgelopen jaren niet vergeten.
'Wacht even Matt, ik moet even hier naar kijken' zeg ik kijkend naar mijn laptop.
'Muisje ze kunnen echt wel even zonder jou, Fleur ging het toch regelen' fluistert hij weer.
'Matt! 10 minuten' smeek ik hem. 'Beloofd?' klinkt zijn stem achter me. 'Beloofd' zeg ik zonder op te kijken.
Ik voel hoe hij een kus op mijn haren drukt en de kamer verlaat. Het is 4 jaar later en het is me nu echt gelukt.
Na al die jaren dromen heb ik nu al 3 jaar mijn eigen kledingmerk. Een merk met betaalbare, duurzame en hippe kleding. Ontworpen door mij.
3 jaar geleden lanceerde ik mijn webshop. Ik noemde hem @Suus. Matthijs was toen in Spanje.
Waar hij voetbalde voor Barcelona, samen met Frenkie. Ik ben zoals ik had beloofd aan Jax in Nederland gebleven.
Na honderd keer aandringen van Matthijs zijn we ingetrokken in zijn appartement in Amsterdam.
Mijn webshop was een succes en ik kreeg ontzettend vaak de vraag of we een winkel gingen starten.
In die tijd werkte ik al niet meer. Zowel niet in de winkel als het moddelenwerk.
En anderhalf haar geleden is de eerste @Suus winkel geopend. Maar sinds een paar maanden ben ik bij Matthijs gaan wonen in Barcelona.
Ik vond het niet fijn om Noud en Jax achter te laten. Vooral Jax niet. Maar gelukkig weet ik dat Fleur en Raelle er voor ze zijn.
Ik was het namelijk ook zat om Matthijs zo weinig te zien en Jax is omdertussen ook al weer een tijdje volwassen.
Fleur heeft me altijd geholpen en sinds ik weg ben uit Amsterdam, waar de winkel was, is zij de manager.
Ook Raelle helpt me goed. Ze werkt als fotografe en shoot altijd onze nieuwe collectie.
Maar nu is er een klein probleempje. En ik weet dat Fleur het goed kan oplossen maar ik ben er gewoon niet zo goed om het los te laten.
Een paar minuten later sluit ik mijn laptop af en verlaat ik mijn werkkamer.
'Ik ga me omkleden en dan kunnen we gaan' roep ik naar Matthijs. Ik krijg een reactie terug die wel op 'oké' zal slaan.
Uit mijn kledingkast pak ik een spijkerbroek van mijn eigen merk en ook een shirt van mijn eigen merk.
Het shirt is een speciale limited editon. Hij heeft Matthijs zijn naam en rugnummer achterop maar is niet in de stijl van een sportshirt maar een gewoon shirt.
Ik haal het elastiekje uit mijn haar en maak een scheiding waarna ik naar Matthijs toe ga.
'Je bent snel klaar' grijnst hij. 'Ik leer het wel' glimlach ik. 'Heeel mooi shirtje heb je aan Muisje' grijnst hij.
'Egooo' zeg ik terwijl hij een stomp in zijn buik krijgt. 'Lets gooo' roep ik enthousiast terwijl ik zijn hand pak en hem naar de garage trek.
Vandaag gaan we onze twee katjes ophalen. We hebben ze een tijdje terug al uitgezocht maar toen bleven ze nog bij hun moeder.
~~~
Een uurtje later zingen we lachend mee met de muziek in de auto. We zijn onderweg naar huis en hebben onze katjes mee.
Ik mocht namen kiezen. Het werden Nala en Mimi. Ze zijn echt heel schattig.
Opnieuw een uur later lig ik op de grond met Nala op mijn schoot. Naast me ligt Matthijs met Mimi in zijn armen.
Ik kijk glimlachend toe hij het katje knuffelt. Ik hou zoveel van hem.
De afgelopen jaren zagen we elkaar weinig. Maar we zijn het bewijs dat een relatie op afstand gewoon kan.
Het was soms moeilijk en op sommige momenten was ik er helemaal klaar mee.
Maar ondanks alles ben ik ontzetend blij dat Lotte me op date liet gaan met Carel. Anders had ik Matthijs nooit ontmoet.
En natuurlijk voor het feit dat Matthijs me durfde te vertellen dat hij me leuk vond want anders hadden we nog steeds vrienden geweest.
'Waar denk je aan' haalt Matthijs me uit mijn gedachten. 'Jou' antwoord ik naar waarheid.
'Cliché' grijnst hij. 'Maar waar' vertel ik hem. 'Ik dacht gewoon aan het feit dat ik dankbaar ben voor die date met Carel'
'Anders ik wel' grijnst hij terwijl hij me tegen hem aandrukt. Ik sla mijn armen om hem heen en zo liggen we knuffelend op de grond met twee jonge katjes om ons heen.
Alles is perfect. Mijn dromen zijn uitgekomen. Ik ben dankbaar en gelukkig.
'Ik hou van je' zijn de woorden die me nog breder doen glimlachen als Matthijs ze uitspreekt en me daarna nog dichter tegen hem aandrukt.
Heyy, dit is het einde van dit boek. Ik wil jullie oprecht bedanken voor het lezen. We gaan nu al richting de 8k reads waar ik echt trots op ben. De intro van mijn nieuwe fanfictie staat ook al online. Hij heet 'verloren'
XXX
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...