Pov Suus
'Fijne dag en tot ziens' zeg ik als de klant de winkel uitloopt. Ik wil snel naar huis want ik ben verkouden en helemaal kapot. Gelukkig mag ik snel gaan.
Thuis aangekomen maak ik gauw eten klaar. Ondertussen app ik Matthijs
Dikkie🐄
Is het heel erg als ik niet ga hardlopen?
Kben verkouden en helemaal dood dus wil vroeg slapen
Is primaa
Beterschapjesss😙We hadden afgesproken om te gaan hardlopen maar ik heb behoeft aan een bad, netflix en vroeg naar bed. En dat is ook precies wat ik vanavond ga doen.
Als ik de afwas heb weggewerkt loop ik naar de badkamer en zet de kraan aan. Ons kleine bad is snel gevuld en ik zet mijn laptop op de rand. Ik kleed me uit en start de film.
Na een uur in bad, verplaats ik naar mijn kamer. Na nog een film ga ik slapen want morgen moet ik werken en dan wil ik wel fit zijn.
~~
'Hooooi' begroet ik Fleur. 'Heyy, jij werkt hier' vraagt ze. 'Jaa klopt! Maar wat kom je doen' vraag ik. 'Beetje gastvrijer mag wel hoor' lacht ze. 'Oh sorry hoor' reageer ik nep verontwaardigd.
We schieten in de lach. 'Ik zoek een leuk jurkje, heb je advies voor me' legt ze uit waarom ze er is.
Ik trek haar mee naar een rek waar een heel leuk jurkje hangt. Ik pak hem en show hem aan haar. 'Ahh jaa die is leuk, die ga ik passen' reageert ze blij.
10 minuten later zwaai ik haar weer uit. Ze is dolblij met haar nieuwe jurkje. Ik heb haar nu drie keer gesproken en ze is echt heel aardig.
Na 20 minuten komt er weer een bekende binnenlopen. Deze keer is het Lotte. Maar ze is niet alleen. Ze is met een jongen.
'Suus dit is Daniel' stelt ze hem voor. Dit is de jongen van haar date dus. Ik stel mezelf voor en vraag dan: wat komen jullie hier doen dan?
'Nou ik wil een nieuwe trui' legt ze uit. Ik knik en zeg: 'Loop met me mee ik weet een leuke!'
Ze lopen braaf mee, ik pak de trui in haar maat en laat hem zien. 'Ohjaa deze is leuk, ik trek hem aan' reageert ze enthousiast.
Terwijl ze haar trui betaalt komt er weer een bekende binnen. Nu is het Carel. We begroeten hem enthousiast. Lotte en Daniel gaan weer weg en nu mag ik Carel helpen.
Terwijl we zoeken naar een leuke trui voor hem vraagt hij inneens: 'Wat vind je nou van Matthijs?'
Ik kijk hem verbaasd aan. Hoezo vraagt hij dat nou weer? 'Gewoon een leuke jongen, meer niet' lieg ik. Hij hoeft niet te weten dat ik hem leuk vind. Dat weet alleen Lotte.
Al zou ik heel graag iets met Matthijs willen hebben, het is beter van niet. En hij hoeft me toch niet. Maar Jax zou me vermoorden en het kan me alleen maar kwetsen. Maar dat doet het nu ook, want ik zie hem dagelijks en moet vriendschappelijk doen.
'Ik geloof je niet Susie' lacht Carel. 'Najaa wat vervelend' lach ik terug. 'Maar waarom vraag je dat' vraag ik dan nieuwsgierig. 'Omdat iedereen kan zien dat jij hem leuk vindt en hij jou' legt hij uit.
Kunnen ze dat echt zien? En hij vindt mij leuk? Onzin, hij lult maar wat. 'Je lult meneer de professor' lach ik. 'Ik ben bloedserieus! Hij durft het je nog niet te vertellen maar het is wel zo' probeert hij me te overtuigen.
'Jaja' lach ik. Ook hij lacht en daarna kletsen we nog wat. We zijn echt goede vrienden geworden!
Pov Matthijs
Terwijl ik op de bank een serie lig te kijken word ik gebeld door Carel. Ik zet de serie op pauze en neem op.
C=carel M=matthijs
C= eyy dikkie
M= hey
C= ik heb haar gesproken en ze vindt je leuk!
M= lul niet!
C= jawel ze gaf niet toe maar ik zag het aan haar ogen
M= *zucht*
C= en je hebt wat beloofd boy!
M= jaaaa komt goed
Dan hang ik op. Shit nu moet ik het doen, anders gaan Carel en Frenkie het zelf vertellen en dat wil ik niet. En ze komt vanavond al. We gaan nu vanavond hardlopen inplaats van gisteren. En ik ben nu al doodsbang!
Handig vangt ze de trui op die ik naar haar gooi. We zijn terug van het hardlopen en zijn van plan een film te gaan kijken. Ik wil het haar nu vertellen maar ik durf eigenlijk nog steeds niet.
Ik plof op de bank onder een kleedje en ze komt er ook bij. Het is even stil en van die stilte maak ik gebruik. 'Suus, ik moet je wat vertellen' begin ik, ja het is slecht heel slecht maar je moet iets. Ze kijkt me een beetje bang aan.
'Sinds ik je een tijdje terug heb leren kennen vind ik je een hele leuk meid! Misschien te leuk! Want misschien ben ik wel verliefd op je' vertel ik haar.
Ja ik weet het, het is niet superromantisch, maar dit voelde goed. Ik kijk haar aan maar ze zegt niks.
F*ck! Als ik het maar niet verpest heb!
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...