deel 9

1K 23 5
                                    

Pov Suus

Het is donderdag, aan het einde van september. Iets in me zegt dat het een slechte dag wordt vandaag, maar waarom? Geen idee!

Na een douchebeurt kleed ik mee aan.
Een spijkerbroek, wit truitje, mn schoenen en jas en als laatste mijn rode tas.

Een spijkerbroek, wit truitje, mn schoenen en jas en als laatste mijn rode tas

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik loop de trappen van onze flat af, terwijl ik denk aan gisteravond. Matthijs en ik zijn gaan hardlopen. Het was heel gezellig, maar nu ben ik bang.

Ik denk dat ik hem leuk vind, maar dat is helemaal niet de bedoeling. Want we zijn net goede vrienden geworden.

Vanavond zie ik hem weer, we hebben een gezellig avond met heel veel Ajax mensen. En ik ben een beetje bang om Matthijs weer te zien.

Op mijn werk aangekomen word ik meteen aan het werk gezet. Nu een dagje hard werken dan kan ik vanavond een lekker gezellig avondje hebben.

We zitten bij Mikky en Frenkie in huis. Ik ken ze nog niet zo goed. Wel weet ik dat Matthijs en Frenkie erg goed bevriend zijn. Donny en ik zitten gezellig te praten en de anderen doen ook allemaal hun ding.

Ik sta op om naar de wc te gaan, als ik vlak voor de wc deur sta hoor ik Donny zeggen: 'Suus kunnen we even praten?' Ik draai me om en vraag: 'wat is er?'

De blonde jongen doet een paar stappen naar voren en staat nu wel heel dichtbij. Aangezien ik zo klein ben moet ik behoorlijk naar boven kijken om hem aan te kunnen kijken.

Pov Matthijs

Ik loop naar de wc maar stop als ik Donny heel dichtbij Suus zie staan. Ze hebben mij niet door en ik blijf stil wachten op wat er gaat gebeuren.

Ik zie dat Donny een beetje bukt en inneens drukt hij zijn lippen op de lippen van Suus. In mij breekt iets en boos draai ik me om gooi de deur dicht en verlaat het appartement.

Ze zeggen allemaal dat ik haar leuk vind, het is niet waar! In me knaagt een stemmetje: waarom ben je dan nu zo gekwetst? Ik loop boos naar mijn auto en ga naar huis. Ik ben nu niet in staat om gezellig te doen.

Pov Suus

Ik hoor een deur dichtklappen en merk nu pas wat er gebeurt. Ik zoen met Donny en ik vind hem helemaal niet leuk. Snel trek ik me terug en roep: 'Wat doe je!-'

'Ik..ik.. ehm.. sorry Suus' stamelt hij. 'Ja wat nou sorry' roep ik boos. Daarna verlaat ik de gang en loop boos naar de rest toe.

Ik zoek iemand aan wie ik mijn verhaal kwijt kan. Carel, Hakim en Matthijs ken ik het beste maar die kan ik niet vinden of ze zijn druk in gesprek.

'Suus kom is' roept Mikky dan. Ik loop naar haar toe, ze praat met iemand die Naomi heette volgens mij. 'Wat is er je keek zo zoekend rond' vraagt ze. 'Hmm... ja nou ik zocht iemand om mn verhaal kwijt te kunnen' beken ik. 'Vertel' antwoord Naomi kort.

Ik vertel alles en ze reageren lief en behulpzaam. Na een heel gesprek over Donny en van alles en nog wat ben ik er achter dat het 2 leuke vrouwen zijn. En het dochtertje van Naomi is super schattig!

Iets na 10 uur besluit ik naar huis te gaan. Ik neem afscheid van iedereen en wil naar de deur lopen. Carel rent snel achter me aan en zegt: 'Weet jij waar Matthijs is gebleven?'

Het is waar, ik heb Matthijs niet meer gezien na dat gezeik met Donny. Zou hij ons gezien hebben? Maar waarom is hij dan weg? Ik leg Carel alles uit en hij knikt. 'Ik app hem wel. Stuur een appje als je thuis bent' zegt hij. Ik knik geef hem een laatste knuffel en verlaat dan het appartement.

In bed denk ik nog lang na over Donny. Ik weet 100 procent zeker dat ik hem niet leuk vind. Het is een leuke jongen maar meer niet. En Matthijs dan, ik denk dat ik hem leuk vind.

Maar ik kan het Jax niet aandoen, ik durf het zelf misschien niet eens. En we zijn net goede vrienden en dat durf ik niet op het spel te zetten. Na heel lang denken val ik eindelijk in slaap.

Pov Matthijs

Mn telefoon zoemt en ik zie dat het Carel is. Ik neem hem op en zet hem op luidspreker

Professor📚

Eyy dikkie

Hoi, wat moet je

Waar was je vanavond

Wat boeit jou dat

Het gaat om Suus zeker

Waarom zou het

Omdat ze jou niet meer gezien heeft nadat Donny haar probeerde te zoenen!

De sukkel!

Matt ze wil hem niet! Maar nu
mag je nooit meer zeggen dat je
haar niet leuk vindt

Ik haat je

Ja dus! Kzie je morgen Mat slaaplekker

Carel hangt op en ik blijf verbaasd achter. Ze hebben me dus door, ik hoop maar dat Carel dit niet aan iedereen rond schreeuwt. Achteraf was het ook niet slim om weg te gaan, het valt te veel op.

Boos op mezelf besluit ik maar een rondje te gaan hardlopen. Ik moet mn agressie kwijt.

'Zoo dikkie wanneer ga je dr fixen' lacht Carel zacht. We lopen samen van de kleedkamer naar het trainingsveld. 'Je houd je muil Ca' sis ik.

'Nou vertel' gaat hij rustig door. 'Niet Ca! Ik ga geen vriendschap verpesten! En ze hoeft me toch niet' zeg ik zo zacht mogenlijk. Niet iedereen hoeft dit te weten. 'Dan niet' reageert hij.


Just Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu