Pov Suus
Mijn telefoon gaat en snel neem ik op. Het is donderdag en ik heb net een shoot gehad en lig nu in een chille outfit op de bank.
'Hallo met Suus Boer' zeg ik aangezien ik het nummer niet ken. 'U bent de zus van Jax toch' zegt de stem aan de andere kant.
Van schrik hou ik mijn adem in en vergeet ik bijna te antwoorden. 'Dat klopt' krijg ik er nog net uit.
'Wij zijn van zijn school, de directeur zou met u en Jax een gesprek willen' vertelt de stem.
'Moet ik me zorgen maken' vraag ik geschrokken denkend aan zijn schorsing van een tijdje terug.
Ik had het gevoel dat het juist weer goed ging. 'Ik weet niet waar het over gaat maar zou u hier om half 4 kunnen zijn' vraagt de vrouw me.
'Ja dat is goed' antwoord ik gestresst. 'Oké bedankt' klinkt de stem waarna er opgehangen wordt.
'Ik tik snel Jax nummer in en druk op bellen terwijl ik naar mijn kamer ren. Ik heb nog maar een halfuurtje en moet me echt omkleden.
'Suus ik weet niet waarom ik met die man moet praten maar ik zweer dat ik niks heb gedaan' ratelt hij zodra hij opneemt.
Ik zet hem op luidspreker en leg mijn telefoon op bed. 'Waarom belt hij dan' vraag ik.
'Dat weet ik niet! Echt niet! Geloof me Suus' ratelt hij in hoorbare paniek. 'Oké Jax relax' zeg ik terwijl ik snel een spijkerbroek aandoe.
'Als je liegt dan zie je Fleur een week niet' begin ik. 'En als ik niet lieg' vraagt hij.
'Komen zij en Matthijs vanavond eten en blijven ze slapen' antwoord ik. 'Daar hebben we toch geen ruimte voor' antwoord hij realistisch.
'Jij en Fleur mogen in mijn bed als jullie maar niks uitspoken, Matthijs en ik gaan wel op de bank' vertel ik.
'Je bent de beste Suus' gilt hij enthousiast. Lachend trek ik een trui over mijn hoofd.
Daarna neem ik mijn telefoon mee naar de badkamer waar ik mijn haar en make-up doe.
'Tenzij je liegt' plaag ik aangezien ik hem nu wel geloof. 'Ik lieg niet Suus, maar zie je zo' roept hij waarna hij ophangt.
20 minuten later loop ik op mijn hakken het schoolplein op. Voor de ingang staat Jax al te wachten.
Ik geef hem een knuffel waarna hij me mee naar binnen trekt. Toch wel een beetje gespannen klop ik op de deur van de directeur.
'Kom maar binnen' klinkt het achter de deur. Ik open hem en stap voor Jax naar binnen.
'Meneer en mevrouw Boer, welkom' glimlacht de man. We gaan zitten en kijken hem afwachtend aan.
'Ik heb jullie hier niet laten komen voor straf hoor, jullie kijken zo bang' glimlacht de directeur vriendelijk.
Een beetje opgelucht haal ik adem. 'Ik heb jullie laten komen omdat we dat altijd doen een tijdje nadat de leerling is geschorst, gewoon om te bespreken hoe alles nu gaat' legt hij uit.
Ik knik begrijpend. 'En in het geval van Jax moet ik zeggen dat het behoorlijk goed gaat' gaat hij verder.
Ik kijk even naar die Jax en die kijkt me grijnzend aan. 'Jax ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de veranderingen in je cijferlijst' zegt de man.
'Je had maar ongeveer 20% kans om over te gaan maar dat gaat nu wel richting 60%' vertelt hij.
'Waarom vertel je me dat niet' vraag ik Jax verbaasd. 'Gewoon' antwoord hij nonchalant zijn schouder ophalend.
Ik schud mijn hoofd en kijk weer naar de directeur. 'Je gedrag gaat ook de goede kant op met een paar uitzonderingen hier en daar maar toch mag ik zeggen dat ik tevreden ben'
'Maar hoe vond je zelf dat het ging' vraagt de man aan Jax. 'Wel goed' antwoordt die.
'Niks bijzonders' vraagt de directeur door. 'Die vrouw van Nederlands mag me nog steeds niet, maar dat maakt me niet zoveel uit' is zijn antwoord.
'Wil je een gesprek met die mevrouw en mij samen of zeg je laat maar gaan' vraagt de man.
'Nee is prima zo' schudt hij zijn hoofd. 'Oké dan was dit het wel, ga zo door Jax' glimlacht de man waarna we allebei een hand krijgen.
Daarna verlaten we het kamertje. 'Ik zei toch dat ik niks had gedaan' grijnst hij.
'Ik weet het, kom we gaan boodschappen doen. Laat je fiets maar staan ik breng je morgen wel' vertel ik hem.
In de auto bel ik snel Matthijs met de boodschap dat hij samen met Fleur om 6 uur naar mij moet komen en dat ze blijven slapen.
~~~
Glimlachend kijk ik naar Fleur en Jax die staan te lachen in de keuken. Het kookproces liep een beetje uit en dus waren we nog niet klaar toen Matthijs en Fleur aankwamen.
Nu kijken Matthijs en Noud naar een oude show van Jochem Meyjer en helpt Fleur mee met koken.
'Suus dit ontploft bijna hoor' roept Jax ineens. 'Dat hoort zo lieve schat' lacht Fleur.
Ik doe een paar stappen naar de twee toe en concludeer dat er niks aan de hand is.
'Kan jij wel koken hè' plaagt Fleur hem. 'Ik kan heel goed koken' schept hij op.
'Macaroni, ei en verder alles uit de frituurpan' haal ik hem uit zijn droom. 'Wist het' grijnst Fleur.
Jax kijkt haar nep gekwetst aan en wil haar kietelen. Ze sputtert tegen maar het lukt hem toch.
'Hij kan ook goed pannekoeken maken' vertel ik. 'D-dan is het allemaal goed' stottert ze tussen het lachen door.
Jax stopt met kietelen en trekt haar lief tegen zich aan. Ze beginnen een zoensessie dus ik besluit ze maar alleen te laten.
'Niks aan laten branden' roep ik nog voordat ik naar de woonkamer loop. 'Duurt het nog lang ik heb honger' zeurt Noud.
'Bijna, tenminste als ze het niet aan laten branden' antwoord ik. 'Nog 2 minuten' roept Jax die het hoorde.
Ik plof nog snel even naast Matthijs en kijk even mee naar de show. Als het liedje van sleutels, pinpas, telefoon komt zing ik enthousiast mee.
Ik vind Jochem Meyjer niet echt leuk maar dit vind ik altijd wel grappig. Matthijs kijkt me vrolijk aan. 'Toch wel leuk'
'Soms' geef ik toe. 'Zie je wel' grijnst hij. 'Ik ben niet gelijk fan hoor' merk ik snel op.
'Primaa, maar dat is alleen omdat je hem niet knap vind' grijnst hij. 'Dat is één van de redenen' lach ik.
Ik druk een kus op zijn lippen en kijk dan naar Noud. 'Begin jij je niet single te voelen tussen de stellen' vraag ik.
Ik zie meteen iets veranderen aan zijn gezicht. 'Noud Boer, wat hou jij voor me achter' vraag ik dreigend.
'Oké, ik praat soort van met een meisje, binnenkort spreken we waarschijnlijk af' bekent hij.
'Wie is het, ken ik haar' intervieuw ik hem. 'Nee via insta, ze heet Raelle' verteld hij.
'Foto' commandeer ik. 'Ik stuur haar insta wel door' zegt hij terwijl hij zijn telefoon pakt.
Een paar seconden later komt er inderdaad een berichtje binnen. Ik klik op haar profiel en bekijk haar account.
'19, Amsterdam, fotografe, een hondje en feesten' concludeer ik uit haar instagram profiel.
'Erg knap' was zijn enige reactie. Matthijs lacht om hem en ik kijk hem stom aan. 'Hoe heb je haar onmoet dan' vraag ik.
'Je bent geen journalist hè' lacht Matthijs. Ik waarschuw hem om stil te zijn en kijk Noud weer aan.
'Ik heb haar gewoon een berichtje gestuurd omdat ik haar knap vond, weet je nu genoeg' verklaart hij.
'Indrukwekkend' lach ik. 'Je moet wat als je de enige single bent in de buurt' lacht hij.
'Maar ze is buiten knap ook echt leuk' vraag ik door. Hij knikt vrolijk. 'Ze is echt een leuk meisje'
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...