Pov Suus
'Nu Matthijs maar laten rijden' fluistert Lotte in mijn oor. We verbreken onze knuffel en ik steek mijn middelvinger op.
Ik pak Matthijs zijn hand en zo lopen we naar de auto. Het was oprecht gezellig met Lotte en Daniel.
Volgens mij konden Matthijs en Daniel het ook goed met elkaar vinden.
'Ahh mijn voeten doen zoveel pijn' zucht ik als we halverwege de parkeerplaats zijn.
Matthijs stopt met lopen en ik kijk hem raar aan. Voordat ik door heb wat er gebeurt tilt hij me op.
'Matt! Wat doe je' roep ik geschrokken. 'Je had toch zere voeten' grijnst hij.
'Je bent best lief' glimlach ik waarna ik hem een kusje op zijn wang geef.
'Weet ik' mompelt hij. We staan ondertussen bij zijn auto. 'Kan jij de sleutel uit mijn zak halen' vraagt hij.
Met een beetje moeite lukt het me en druk ik op ontgrendelen. Onhandig trekt Matthijs de deur open.
Dan laat hij me op de stoel zakken. 'Zit u goed mevrouw' vraagt hij kakkerig.
'Perfect, dankuwel meneer' antwoord ik hem op dezelfde toon. Hij doet de deur dicht en gaat zelf aan de andere kant zitten.
'En wat vond je ervan' vraag ik zodra hij de auto van de parkeerplaats rijdt.
'Ja Lotte kende ik al natuurlijk, en die Daniel is wel een chille gozer' antwoord hij.
'Mooi' mompel ik. Ik zet de muziek aan en zing zachtjes mee. Matthijs pakt mijn hand en focust zich dan weer op de weg.
'Wat doe je morgen' vraag ik hem. 'Trainen, en verder nog niks' zegt hij.
'Oh, ik moet de hele dag weer naar dat ontwerpding' zucht ik. 'Je vond het toch leuk' zegt hij terwijl hij me verbaasd aan kijkt.
'Jawel, er zijn gewoon 2 mensen die ik niet kan uitstaan' grijns ik. 'Dat is niet zo lief' zegt Matthijs streng.
'Jij zat pas ook te zeuren over die buurvrouw Moniek van je' verweet ze hem.
'Ja maar die is gewoon heel raar' verdedigde hij zichzelf. 'Nou deze mensen zijn vervelend' concludeerde ik.
Een halfuurtje later loop ik over de galerij naar haar huis. Beneden staat Matthijs nog dus zwaai ik nog een laatste keer naar hem.
Daarna steek ik de sleutel in het slot en open de deur. In mijn ooghoek zie ik dat Matthijs gas geeft en wegrijdt.
Ik doe de deur achter me dicht. 'Zo eerst die rotschoenen uit' mompel ik.
Daarna stap ik de woonkamer in. Noud zit daar op de bank. 'Hey, is het gelukt met eten' vraag ik hem.
'Ehmm nou ik ben naar tante Celine gegaan' grijnst hij. 'Gosh je bent zo lui, je moet echt leren zelfstandig te worden' zucht ik.
'Hallooo, ze vonden het heel gezellig dat ik kwam hoor' verdedigt hij zichzelf.
'Je bent toch niet gelijk naar huis gegaan daarna' vraag ik. 'Nee, ik heb nog even geschaakt met oom Teun' zegt hij.
'Waar je zin in hebt' mompel ik. 'Het is ook nooit goed' zucht hij. 'Maar was het gezellig.
'Jaa was echt leuk! Oh maar ik heb zo iets stoms gedaan' zeg ik.
'Wat nu weer' vraagt hij. 'Ik mocht rijden in de auto van Matthijs' begin ik.
Aan zijn gezicht te zien begrijpt hij al een beetje wat er toen is gebeurd. 'Het ging perfect, alleen bij het parkeren stond er een paaltje in de weg' zeg ik beschaamd.
'SUUS! Dat meen je niet' gilt hij. 'Sttt, de buren hoeven het niet te horen' sis ik.
'Hoe erg was het' negeert hij me. 'Best wel erg, maar ik mag het niet betalen' zeg ik.
'Daar mag je blij mee zijn dan' grinnikt hij. 'Maar je mag natuurlijk nooit meer in zijn auto' voegt hij er aan toe.
'Nee dat wil ik niet eens meer' glimlach ik.
~~~
'Oeh dan voel je je lullig' roept Milou geschrokken. Vandaag zijn we weer bezig met het ontwerpen van de nieuwe collectie van de winkel waar ik werk.
Nu hebben we even een pauze en zitten we gezellig even te praten. Ik heb haar net verteld over gisteravond.
'Ik schaamde me zo, maar hij wil niet dat ik iets ga betalen' vertel ik. 'Awh dat is wel lief' glimlacht ze.
'Ja maar ik voelde me gewoon schuldig, maar jij bent nog single' informeer ik.
'Ik heb een vriend gehad voor een jaartje ongeveer, maar dat is een halfjaar geleden uitgegaan' vertelt ze.
'Door jou of door hem' vraag ik. 'Beide, ik vond hem nog wel leuk maar het werkte gewoon niet meer' antwoord ze.
'En daar ben je overheen' vraag ik. 'Ja sinds kort wel, hij heeft sinds 2 weken ongeveer ook een nieuwe vriendin' glimlacht ze.
'Oh, dat lijkt me dus zo raar' vertel ik. 'Ja het is een gek idee dat zij hem nu ook gaat leren kennen zoals maar weinig mensen dat doen, maar ik ken haar vaag en ze is volgens mij wel leuk' knikt ze.
'Maar ik gun het hem ook wel weer nu' glimlacht ze. 'Ik denk dat ik vooral jaloers zou zijn'
'Zo zijn de meisjes uitgekletst' vraagt een vrouw overdreven. Zij is dus één van de twee die ik totaal niet mag hier.
'Ja hoor' glimlacht Milou poeslief. 'Of willen jullie nog even buitenspelen, mag ook hoor' lacht ze hard.
'Nee dankje' antwoord ik kort. 'Tss niet zo boos' lacht ze weer waarna ze heupwiegend wegloopt.
'Ik kan haar wel vermoorden' zucht ik. 'Nou laten we dat maar niet doen' grijsnt Milou. 'Maar ik begrijp je helemaal.
Nu komt Lisette langslopen. Mijn baas dus. 'Komen jullie weer meiden' vraagt ze.
Ik kijk Milou lachend aan en knik. 'We komen' glimlacht ze. Waarna we met zijn drieën weer de kamer inlopen.
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...