deel 16

941 20 3
                                    

Pov Matthijs

'Nouuu' zeurt Suus. Ik ben haar weer aan het pesten. Ze wil een kusje maar ze kan er niet bij.

Dan stampt ze ineens hard op mijn voet. 'Au' roep ik. 'Je moet niet zo vervelend doen' zeurt ze.

'Wat is het probleem' zeg ik terwijl ik voor me uitstaar. Ze grijpt mijn kin en knijpt erin.

Dan trekt ze hem naar beneden. 'Je bent 19 geen 5' zeurt ze. Ik grijns en druk een kusje op haar lippen.

'Nu tevreden' vraag ik. 'Als je mee komt naar de bank en ik je trui mag' antwoord ze.

Ik trek een sprintje naar de bank en roep: 'gewonnen!' 'We deden geen wedstrijd schat' zegt Suus.

'Je kan gewoon niet tegen je verlies' momper ik. 'Pfff jij bent kinderachtig vandaag' zeurt ze.

'En nu je trui graag' zeurt ze door. Ik trek mijn trui over mijn hoofd en geef hem haar.

'Dankje' glimlacht ze waarna ze hem aantrekt. Ik zit aan de ene kant van de bank en zij aan de andere.

Ze kijkt me lachend aan en ik staar haar aan. Ze zegt niks en beiden blijven we elkaar aankijken.

'Wat doe je' vraagt ze zonder ook maar te knipperen. 'Hetzelfde als jij' antwoord ik waarna ik een paar gekke dingen doe met mijn wenkbrauwen.

Ik zie dat ze moeite heeft om haar lachen in te houden. Ik herhaal het nog een keer en dan schiet ze in de lach.

'Je hebt verloren' antwoord ik. Ze klimt naar me toe en gaat voor me zitten.

'Nu ben ik verdrietig' grijnst ze. 'Zo zie je er niet uit' antwoord ik rustig. Meteen trekt ze een zielig gezicht.

'Ik wilde winnen' zegt ze nu zielig. 'Ik was kinderachtig toch' vraag ik. 'Laat mij ook eens' zeurt ze.

'Ik ben jonger dus ik heb er meer recht op' antwoord ik. 'Oké jij wint' geeft ze toe.

'Ik won al vanaf het begin' grijns ik. Suus gaat tegen me aanliggen en pakt haar telefoon.

Ze opent een gesprek op whatsapp. Met Lotte volgens mij. Ze begint druk te typen.

'Ik zit hier' zeg ik droog. 'Hallo ze is op een date ik moet alles weten' verdedigt ze zichzelf.

'Je mag niets een op je telefoon bij een date' reageer ik verontwaardigd.

'Wel als je naar de wc gaat als smoes' grijnst Suus. 'Tsss meiden' zucht ik. 'Pf zonder vrouwen bestond jij niet eens' verdedigd ze haar geslacht.

'Jij ook niet zonder mannen hoor' grijns ik. Dan blijft het verdacht stil voor me. Ze wil me geen gelijk geven.

Ze typt wat en laat dan haar telefoon naast zich glijden. 'Matt' vraagt ze me.

'Hmm' reageer ik. 'Ben je bang dat Jax vervelend tegen je gaat doen' vraagt ze. 'Niet echt, maar jij wel dus' vraag ik.

Het blijft stil. 'Suus' vraag ik. 'Ik wil gewoon niet dat hij vervelend doet maar ik snap ook dat hij het lastig vind' deelt ze haar gedachtes.

'Hmm we zien wel, maak je niet druk schat' fluister ik in haar oor waarna ik een kus op haar hoofd druk.

'Hoe ken je Lotte nou eigenlijk' vraag ik. 'Van klas 1 van de middelbare school, vanaf dag 1 onafscheidelijk' glimlacht ze.

'Welk niveau deed je eigelijk' vraag ik. 'Havo, jij' vraagt ze me. 'Vwo, na de 4e Havo' grijns ik.  'Jij bent ook echt overal aan het winnen vandaag hè' lacht ze.

'Ofcourse' antwoord ik. 'Waarom heb je geen studie gedaan' vraag ik door. Ze kijkt even verdrietig.

'Ik moest geld gaan verdienen wilde we een eigen appartement huren, dan heb je geen geld en tijd voor een studie' antwoord ze.

Ik trek haar dichter naar me toe. 'Had je het gewild' vraag ik. 'Misschien, maar het geeft niet' glimlacht ze met tranen in haar ogen.

'Trots' fluister ik in haar oor. Ze glimlacht en kijkt me aan. 'Je bent lief' fluistert ze.

Pov Suus

'Kom op Jax je kan hem niet altijd ontlopen' zeg ik een beetje gefrustreerd.

'Ik ga hier niet gezellig zitten doen als hij er is' roept hij terug. 'Dan gaan we naar mijn kamer' roep ik.

'Waarom ga je niet naar hem toe, ik snap het niet' zegt hij boos. 'Luister Jax ik snap dat je het moeilijk vind maar het is wel Fleurs broer en mijn vriend' roep ik nu ook boos.

'Je snapt het niet! Dat is juist het probleem' schreeuwt hij waarna hij zijn tas van de grond pakt en naar buiten rent.

Voor dat ik het besef klapt de deur met een harde klap dicht. 'Ben je oké' vraagt Noud lief.

'Ja, dankje' glimlach ik om hem gerust te stellen. Hij loopt op me af en geeft me een knuffel.

Nu lukt het me niet meer om mijn tranen binnen te houden. 'Het geeft niet Suus, je mag boos zijn' troost hij.

'Ik wilde dat ik hem kon begrijpen' snik ik. 'Hij heeft het lastig met alles, hij is nog puber Suus' probeert hij het te verklaren.

'We praten er vanavond wel over' zeg ik waarna ik de tranen van mijn wangen veeg. 'Ik ga' zeg ik en ik loop naar buiten.

Ik vind het gewoon lastig dat Jax niet wil dat ik Matthijs een keer meeneem naar ons appartement.

Ik kan het natuurlijk gewoon doen maar dan heb ik zo'n gezeik met hem en daar heb ik de energie gewoon niet voor.

Maar helaas moet ik gewoon werken en zal ik mijn gedachten even ergens anders op richten.

Gelukkig mag ik wat leuks doen vandaag, de paspoppen nieuwe kleding aandoen.

Het is heerlijk om ze te stylen tot in de accessoires toe.

Ik ben al 3 uur aan het werk en heb net de laatste paspop af als mijn telefoon overgaat.

Ik haal hen uit mijn kontzak en zie dat een voor mij onbekend nummer belt.

Ik heb net pauze en loop dus snel naar het magazijn en daar neem ik op. 'Hallo, met Suus Boer' zeg ik.

'Ja hallo, u bent de zus van Jax Boer toch' zegt de stem aan de andere kant. 'Ja, dat klopt' antwoord ik verbaasd.

'Met de school van Jax, zou u naar school willen komen' zegt ze stem. Ik schrik me helemaal dood.

'W-wat is er aan de hand' stotter ik. 'Dat legt de directeur u wel uit als u hier komt' zegt de vrouw.

'Oké, ik kom eraan' zeg ik gespannen waarna ik ophang.




Ik heb het grootste dillema ooit. Aangezien ik dit boek al bijna heb af geschreven en inspiratie had voor een nieuw boek ben ik dus al aan een nieuw boek begonnen.

Alleen kwam er ineens een idee in me op wat ik wel wil gebruiken maar toch niet. Er gaat dan namelijk een persoon dood en ik weet niet of ik dat de personen wel wil aandoen!

Dus tussen mijn schoolwerk moet ik maar gaan beslissen maar ik weet het gewoon even niet.

Let niet op dit lulverhaal ik moest het even kwijt😂. En nog dikke liefde want we hebben 3k❤

Just Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu