Pov Suus
'Welom treed u binnen in mijn nederige woning' lach ik naar Matthijs als hij op de galerij staat.
'Dankuwel mevrouw Boer' reageert hij kakkerig. 'Iel ik hoef geen kakker' reageer ik.
'Ik ga alweer' grijnst hij terwijl hij zich omdraait. 'Ehm nee' roep ik terwijl ik zijn hand pak.
'Dan niet' mompelt hij waarna ik een kus krijg. 'Noud' brul ik even naar binnen.
Noud komt de woonkamer uitlopen. 'Oh hi! Ik ben Noud' stelt hij zichzelf voor aan Matthijs. Die stelt zich ook voor.
'Jax is Fleur halen' leg ik Matthijs uit. Hij knikt begrijpend. Ik plof op de bank neer en Matthijs gaat naast me zitten.
Noud was tv aan het kijken en kijkt weer verder. Het is een oude show van Jochem Myjer. Matthijs kijkt al snel gefascineerd mee.
Als hij een grap maakt gaan de 2 helemaal stuk. Ik kijk Matthijs raar aan. 'Is dit ook jou humor' vraag ik verbaasd.
'Schat hij is geweldig' verdedigt hij hem. 'Kijk hij snapt het' reageert Noud enthousiast.
Hij is redelijk fan van alle mogelijke comedians in Nederland. 'Jullie zijn raar' mompel ik.
Ze negeren me en gaan alweer stuk om een opmerking van die gast. Ik pak mijn telefoon en scroll maar wat door insta heen.
Ik hoor de deur opengaan dus dat zijn waarschijnlijk Jax en Fleur. 'Halloooo' brult Jax. Ik hoor Fleur sissen dat hij zachtjes moet doen.
'Halloooo' schreeuwt hij nog een keer. Typisch Jax dit. 'Ey bek dicht! We kijken Jochem Meyjer' brult Noud.
'Wat? We? Suus kijkt dat niet' reageert Jax verbaast vanuit de gang. 'Matthijs wel' roept Noud terug.
'Niet nog iemand die dat kijkt' hoor ik Jax gefrustreerd roepen. Fleur komt de woonkamer binnen lopen.
Ze geeft als eerste Matthijs een knuffel. 'Kijk uit dat ze je niet dumpt met die rare humor van je' fluistert ze hard genoeg zodat ik het kan horen.
'Ja pas maar op hoor' zeg ik met een strenge blik naar Matthijs. 'Dat doe jij niet' grijnst hij.
Jax is naast Noud op de bank gaan zitten en Fleur springt naast hem. 'Als we dan tv kijken dan alsjeblieft iets anders' zeurt Jax.
'Eens' roepen Fleur en ik tegelijk. 'Jullie hebben gewoon geen humor' roept Noud. 'Eens' roept nu Matthijs.
'Het is sowiso 3 tegen 2 dus' zeg ik slim. 'Maar kom je moet je rondleiding nog krijgen' zeg ik tegen Matthijs.
We staan op en lopen naar mijn kamer waar ik op mijn bed neerzak. Matthijs zakt naast me neer.
'Dus Jochem Meyjer fan' plaag ik hem. 'Ja, problemen mee' vraagt hij grijnzend. 'Nee, Noud mag je nu sowiso' lach ik.
'Maar misschien vind ik het wel een afknapper ergens' grijns ik. Matthijs komt boven me hangen.
'Dat vind jij helemaal niet' lacht hij. 'Oh zeker wel' plaag ik. 'Dat neem je terug' sist hij.
'Nee' zeg ik. 'Dan krijg je kieteldood' lacht hij en hij begint er gelijk mee.
'N-neeee' gil ik hysterisch. 'N-niet doen' probeer ik uit te brengen. Iets wat compleet mislukt.
'Wat wil je zeggen schat' vraagt hij poeslief. Ondertussen stopt hij nog steeds niet met kietelen.
'Matt, s-stop' probeer ik uit te brengen. 'Wie moet er stoppen' vraagt hij.
'J-jij' lach ik. 'En wat ben ik' vraagt hij. 'Strontvervelend' grijns ik terwijl ik nog steeds onder dat gekietel uit te komen.
'Verkeerde antwoord, probeer het nog eens' zegt hij met een raar stemmetje. 'Oké, je bent heel lief en knap' lach ik omdat ik weet dat hij dan zal stoppen.
'Goed gedaan Suus! Heel knap' doet hij net alsof ik een klein kind ben. 'Pff je bent niet helemaal 100 hoor' zucht ik.
'En bedankt' grijnst hij. Ondertussen ligt hij naast me op het bed. Ik klim zo over hem heen en zak met mijn volle gewicht bovenop hem
'Hallo wat gaan we doen' vraagt hij verbaasd. 'Geen idee' antwoord ik droog.
'Wat ga jij morgen doen' vraag ik dan. 'Voetballen' lacht hij. 'Best verrassend' mompel ik tegen mezelf.
'Maar jij' vraagt hij. 'Ik moet naar een bespreking over dat ontwerpen van die nieuwe collectie' vertel ik enthousiast.
'Oh tering ik moet me nog voorbereiden' roep ik gestrest terwijl ik van het bed af spring.
Matthijs kijkt me raar aan. Ik plof op mijn bureaustoel en start mijn laptop. Dat duurt nog wel even want het is al een oude.
Ik spaar al een tijdje voor een nieuwe maar het lukt nog niet erg goed. 'Waarom doe je zo gestresst' vraagt Matthijs als ik ongeduldig wacht totdat de laptop klaar is.
'Ik heb morgenochtend die bespreking en ik moet me nog voorbereiden' leg ik hem uit.
'Oh' mompelt hij. 'Mag ik blijven' vraagt hij dan. 'Prima, maar ik ga je niet veel aandacht geven' zeg ik.
De laptop is klaar en haastig typ ik mijn wachtwoord in. Hij gaat natuurlijk 10x fout.
'Relax Suus, heb je oortjes dan kijk ik wel wat en dan raak je niet afgeleid van me' vraagt hij.
Ik haal mijn oortjes onder een stapel blaadjes vandaan en gooi ze naar hem toe. Daarna typ ik nog een keer mijn wachtwoord in. Die deze keer in 1x goed is.
Ik ga aan de slag terwijl Matthijs op mijn bed ligt. Iets in me zegt dat ik er gewoon bij moet gaan liggen.
Maar dan zegt gelukkig een ander stemmetje dat ik dat niet moet doen. Ik wil al heel lang kleding ontwerpen en nu kan het. Deze kans wil ik niet verpesten. En dus zal ik er wat voor moeten doen.
~
Het is 11 uur en ik lig in bed. Matthijs is een uurtje geleden al vertrokken. Ik heb net nog met Jax gepraat.
Hij vond het nog steeds niet helemaal chill maar ergens toch wel fijn dat hij hem nu gezien had.
Ze hebben elkaar eigelijk niet eens gesproken maar dat hoeft ook niet. Dat komt allemaal later wel.
Nu ga ik slapen want morgen word gewoon een best wel belangrijke dag uit mijn leven. En dan wil ik wel goed wakker zijn.
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...