Pov Suus
Gespannen open ik mijn kledingkast. Vandaag heb ik dus de eerste bespreking over het ontwerpen van de eigen collectie van de winkel waar ik werk.
En dus wil ik een goede indruk maken. Ik pak een geruite broek met een zwarte trui. Als schoenen draag ik witte sneakers.
Ik doe mijn horloge om en de trouwring van mijn moeder. Die draag ik altijd maar ik ben altijd bang dat je vinger afgekneld raakt als je hem in de nacht omhoud.
In de keuken werk ik snel een schaaltje yoghurt met appel en kaneel naar binnen. Het vieze schaaltje zet ik in de vaatwasser.
Ik pak mijn tas en stop er mijn spullen in. Dan loop ik het huis uit en neem de trap naar beneden.
25 minuten later parkeer ik mijn auto vlakbij de plek waar de bespreking is. Het is 10 voor 10 en dus ben ik 10 minuten te vroeg.
Ik besluit nog even in de auto te wachten. Na 5 minuten stap ik de auto uit en loop ik onzeker naar het goede adres.
Ik druk op de bel en de deur gaat open. Ik stap naar binnen en word begroet door mijn baas, Lisette.
'Hey Suus, leuk dat je er bent' glimlacht ze lief. 'Alles weer oké met je broertje' vraagt ze.
Nadat ik woensdag weg moest voor Jax heb ik haar niet meer gezien. 'Ja alles is weer goed' antwoord ik maar aangezien ik geen zin heb om de hele situatie uit te leggen.
Ze brengt me naar een kamer met een grote ronde tafel. Er zitten al 4 mensen. 'Ga maar vast zitten' zegt ze me.
Ik ga aarzelend zitten op een stoel naast een meisje met bruin haar. Ze zal ongeveer mijn leeftijd zijn.
'Hoi, ik ben Milou' glimlacht ze. 'Suus' zeg ik. 'En waarom mag jij hier zijn vandaag' vraagt ze me lachend.
Ik werk in de winkel, Lisette, mijn baas, vroeg me ineens' leg ik haar uit. 'En jij'
'Ik doe de mode opleiding hier in Amsterdam. En ze wilden een studente gebruiken, so here I am' grijnst ze.
Er gaat even een steek van jaloezie door me heen. Dat had de opleiding geweest als het niet nodig was om geld te verdienen voor ons appartement en de studie van Noud en Jax.
'Oh gaaf' reageer ik. 'Ja echt wel, studeer jij niet meer' vraagt ze me. Ik schud mijn hoofd en leg kort de situatie uit.
'Oh sorry, ik zal er over ophouden' verontschuldigd ze zich. 'Nee het is oké' glimlach ik.
~~~
'Hoi' begroet ik Matthijs door mijn telefoon. We zijn aan het videobellen.
'Hoi, ging het' vraagt hij me. 'Ja wel goed denk ik' antwoord ik. 'Leuke mensen' vraagt hij door.
'Mwaah, er was wel echt een leuk meisje' glimlach ik als ik aan Milou denk. Ze is echt geweldig.
'Maar jij? Heb je gewonnen' vraag ik hem. 'Natuurlijk, kan niet anders met mij in het team' grijnst hij.
'Arrogant' mompel ik. 'I know' grijnst hij weer. 'Wat doe je morgen' vraagt hij me.
'Werken' zucht ik. 'Ik moet weg met het Nederlands Elftal weet je nog' zegt hij.
'Oh fuck, dan kan ik je niet meer zien' zucht ik geschrokken. 'Heb je nog een keer pauze' vraagt hij.
'Om 12 uur' zeg ik. 'Dan kom ik dan wel even naar de winkel' stelt hij voor. 'Je bent geweldig' roep ik blij.
'Dankje' grijsnt hij. 'Ik stop met complimentjes geven want groeit je ego veel te veel van' zucht ik.
~~~
'Tot ziens' roep ik de klant die ik net geholpen heb na. Ik weet dat ik nu pauze heb en laat de kassa aan een collega over.
Ik loop naar Matthijs die al 5 minuten zit te wachten op een bankje in de winkel.
Ik begroet hem met een kus en trek hem omhoog. 'Kom dan gaan we even naar het magazijn' vertel ik hem.
Hij loopt braaf achter me aan. In het magazijn plof ik op een kruk neer. 'Dus je gaat weg' vraag ik hem met een verdrietig gezicht.
'Ja ik ga je verlaten' zegt hij dramatisch. Ik doe net alsof ik een paar tranen wegveeg.
'Eigenlijk is het best handig, ik ben gewoon weer een weekje single' grijns ik.
'Dat meende jij niet' zegt hij. 'Klopt' geef ik toe. 'Maar een weekje vrij van jou is nooit erg' voeg ik er lachend aan toe.
'Oké dan ga ik weer' grijnst hij. 'Nee neee even wachten, ik heb nog een halfuur pauze en dan mag je weg' hou ik hem tegen.
Een halfuurtje later geef ik hem een lange knuffel. 'Succes schat' fluister ik nog als hij de winkel uitloopt.
We hebben nog helemaal niet lang maar ik weet wel dat ik hem ga missen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als bellen en appen.
~~
'Hoi' begroet Lotte me als ik haar kamer in kom lopen. Ik mompel ook een begroeting en spring op het bankje in haar kamer.
'Hoe is het mijn leukste vriendin' vraagt ze me. 'Goed wel, denk ik' antwoord ik.
'Alles weer oké met Jax' vraagt ze door. 'Hij is nog geschorst dus moet allemaal opdrachten doen enzo, maar we hebben geen ruzie meer ofzo' vertel ik.
'Ik vind het echt knap hoe je dat allemaal doet Suus' zegt ze. Ik weet niet zo goed wat ik moet antwoorden.
'Ik meen het schat' zegt ze. 'Dankje' glimlach ik. 'Hoe is het met Daniël' vraag ik door om de aandacht een beetje van mij af te lijden.
'Hij is zoooooo leuk Suus! We gaan morgen wat doen' vertelt ze met een grote glimlach.
'Leuk Lot' zeg ik blij. Lotte verdient een leuke vriend. 'Maar hoe is het met jou en Matthijs' vraagt ze aan mij.
'Goed, hij is nu weg voor het Nederlands Elftal' antwoord ik. 'Oh lekker rustig dus' grijnst ze.
Ik knik lachend. 'Ohja Suus ik heb een nieuw jurkje maar ik weet nog niet of ik hem ga houden' zegt ze ineens.
'Trek hem eens aan' commandeer ik. Ze pakt een rood jurkje uit de kast en trekt hem snel aan.
Ze draait een rondje en kijkt me vragend aan. 'Heel mooi Lot' antwoord ik oprecht.
Het jurkje sluit perfect aan op haar figuur en haar ogen komen mooi uit. 'Ja echt heel gaaf' zeg ik nog een keer.
'Dan hou ik hem' beslist ze. 'Alleen als je hem zelf leuk vind hoor' zeg ik. 'Jaja ik vind hem leuk, maar ik wilde jou mening' lacht ze.
JE LEEST
Just Friends
Fanfiction⚠️Geschreven in de tijd dat mijn schrijfstijl behoorlijk beroerd was⚠️ De twintig jarige Suus heeft geen gemakkelijk leven aangezien haar ouders op haar dertiende overleden bij een ongeluk. Ze bleef met haar 2 jongere broertjes achter. Nu 7 jaar la...