deel 30

865 20 1
                                    

Pov Suus

'Suus?' klinkt de vragende stem achter  mij. Het is Matthijs. 'Matt?' herhaal ik op hetzelfde toontje.

'Waarom vraag je aan Carel of ik wegga?' vraagt hij. 'Hij moest zijn kop houden' zucht ik gefrustreerd.

'Maar waarom?' houdt hij vol. 'Omdat hij me vervolgens verteld dat je niet wil gaan door mij en dat is tegen onze afspraak' bijt ik hem toe.

'Ik wilde dat nooit beloven Suus dat weet jij ook' zucht hij. 'Maar dat heb je wel gedaan' verwijt ik hem.

'Suus alsjeblieft! Ik weet het gewoon niet maar ik wil dat je het gewoon aan mij vraagt en niet aan vrienden' smeekt hij.

'Die zijn tenminste wel eerlijk' roep ik gefrustreerd en boos. Hij begrijpt gewoon niet dat ik bang ben voor alles wat er gaat komen.

'Ik kan niet eerlijk zijn als ik het zelf nog niet eens weet!' verdedigt hij zichzelf. 'Het is nog maar maart we hebben nog een paar maanden'

'Dan kan je eerlijk zeggen dat je het niet weet' roep ik boos. 'Suus stop dit alsjeblieft! Ik weet het gewoon nog niet maar je bent de eerste die het hoort' zucht Matthijs nu.

Gefrustreerd hou ik mijn mond. Aangezien ik op de bank zit zakt Matthijs op zijn knieën voor me neer.

'Alsjeblieft Suus! Ik vind dit ook niet leuk' zegt hij met een verdrietige blik in zijn ogen.

Ik kijk hem kort aan maar kan het dan toch niet laten om het een knuffel te geven.

'Sorry muisje' fluistert hij in mijn oor. Ik haal mijn hand door zijn haar en fluister terug: 'Het is oké, ik stelde me aan'

Ik trek hem op de bank en nestel me nu diep in zijn armen. Dat is de plek waar ik me veilig voel. Waar vaak alles even op de achtergrond ligt.

'Dag loveebirdss! Ik ga weg' klinkt de stem van Noud. 'Naar Raelle!' roep ik enthousiast.

'Jup' klinkt het. 'Gedraag je niet als een klootzak dan' adviseer ik hem lachend. 'Haat jou' hoor ik nog waarna de deur dichtklapt.

Ineens bedenk ik dat ik vanavond had gepland om aan mijn toekomstige merk te werken.

Ik schiet overeind. 'Wat ga jij doen' vraagt Matthijs verbaasd. 'Ik moest werken a-' begin ik.

Maar zijn sterke arm trekt me terug. 'Zeker niet, wij gaan lekker niks doen' lacht hij.

'Matt please!' smeek ik hem terwijl ik me los probeer te maken. 'Neee, jij gaat relaxen' zegt hij terwijl hij me zo beet houd dat het geen pijn doet maar ik ook niet los kan komen.

'Sukkel' mompel ik. 'Leuke sukkel' grijnst Matthijs. 'Arrogante sukkel' verbeter ik hem.

'Ook goed, muisje mag de film kiezen' antwoord hij. 'Baywatch' zeg ik terwijl ik Netflix open.

'Heb ik al gezien' protesteert Matthijs.  'Ik al drie keer, Zac Efron is knap' vertel ik hem.

'Raar weer' hoor ik hem mompelen. Ik  trek er niks van aan en nestel me in zijn armen.

Ik start de film en ga al snel voor de vierde keer stuk om het personage Ronnie.

Ondertussen verplaats ik mezelf wel tien keer aangezien ik maar geen lekkere houding kan vinden.

'Muisje lig stil!' sist Matthijs. 'Ik dacht dat je niet naar de film keek' vraag ik hem zonder weg te kijken van de tv terwijl ik mijn been verplaats.

'Nee, maar je wiebelt zo' moppert hij. Ik verplaats nog een keer mijn been en concludeer dan dat ik goed lig.

'Nu ga ik stil liggen' vertel ik Matthijs waarna hij een tevreden geluidje produceert.

~~~

'Ik ben er weer' klinkt het ruim drie uur en 2 films later. 'Was het gezellig?'  vraag ik Noud.

'Jaaa, we hebben volgende week weer afgesproken' vertelt hij met een vrolijk gezicht.

'Awwwh, klein broertje word groot' glimlach ik. 'Moet je er aan herinneren dat ik flink wat centimeters groter ben' dreigt hij.

'Ook een flink aantal kilo zwaarder' grijns ik. 'Dat is redelijk logisch als je ook groter bent' reageert hij.

'Heeft hij een punt' steunt Matthijs hem. 'Sukkel' mompel ik. 'Leuke sukkel' reageert hij hetzelfde als eerder deze middag.

'Ik ga dit gesprek niet nog een keer voeren lieve schat' vertel ik hem. 'Ik ga koken Suus' zegt Noud nog voordat hij wegloopt.

'Huh! Waarom?' vraag ik verbaasd aangezien het mijn beurt is om te koken.

'Gewoon, zin in' lacht hij voordat hij al dansend zijn kamer in gaat. 'Die is vrolijk' concludeer ik.

'Leuk meisje blijkbaar' zegt Matthijs. 'Wie ik?' doe ik net alsof ik dom ben. 'Slim muisje wel' merkt hij sarcastisch op.

'Hellloooo people' klinkt het nu vrolijk. Het is Jax. 'Waarom ben jij ook  in een goede bui?' vraag ik nogal verbaasd.

'Is dat raar?' is zijn reactie. 'Laat me raden, die komt bij Fleur vandaan' grijnst Matthijs.

Jax knikt bevestigend. 'Zie je, het zijn de meisjes' zegt Matthijs. Jax kijkt een beetje raar.

'Noud kwam vrolijk thuis na die date van hem' verduidelijk ik. 'Ohjaaa. Ik ga hem intervieweeen! Doei' lacht hij terwijl hij met grote sprongen naar hun kamer loopt.

'Als jullie vrolijk worden van meisjes waarom ben jij dan niet vrolijk?' vraag ik Matthijs nep gekwets.

'Dat komt pas als ik weg ga, maar ik ben best vrolijk' zegt hij waarna hij een overdeven glimlach op zijn gezicht tovert.

'Uitslover' grijns ik waarna ik een kus op zijn lippen druk. Daarna laat ik me op zijn borst vallen. 'Ik hou van je'

Just Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu