deel 10

1K 21 1
                                    

Pov Suus

'Boys ik ben weg' roep ik naar Noud en Jax. Ze gillen wat terug maar dat hoor ik al niet meer.

Ik sprint de trappen af en zie de auto van Carel al staan. Hij, Lotte en ik gaan vanavond samen wat eten. En Lotte kookt, want dat kan ze bijzonder goed. Ze wou eerst zelfs een koksopleiding gaan doen.

'Heb je nog met Donny gepraat' vraag Carel. 'Hoe zou ik het moeten doen' reageer ik. 'Misschien moet je hem appen' stelt hij voor.

'En dan' reageer ik weer kort. 'Stel je voor even te praten' gaat Carel verder. 'Legt hij uit waarom hij het deed en jij wat jij voelt. Dan is het voor jullie allebei duidelijk' praat hij verder.

Ik knik, hij heeft een punt. Ik zit ondertussen in een grote groepsapp met allemaal mensen van Ajax en dus heb ik Donny's nummer. Ik besluit maar te appen

Donny

Heyy kunnen we binnekort even praten?

Ja lijkt me goed plan!
Zaterdag na de wedstrijd misschien? Ik begreep dat je kwam

Ja is goed, zie je in de
spelershome dan!

👍

Ondertussen hield ik Carel op de hoogte van het gesprek. Als ik mn telefoon weg leg zegt hij: 'wedden dat Don dit ook wilde maar niet durfde te appen!'

'Dan is het maar goed dat ik het heb gedaan' lach ik.

Ondertussen zijn we bij Lotte aan gekomen. We lopen naar binnen en ik begroet haar met een knuffel, Carel doet hetzelfde.

'En Lot hoe was die Daniel' vraagt Carel nieuwsgierig als hij is. Daniel is de jongen waar Lotte gisteren mee op date is geweest.

Ik kijk naar Lotte en ik zie een glimlach op haar gezicht. 'We gaan volgende week weer op date! En hij is echt heel leuk' lacht ze blij.

Automatisch krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Ik ben blij voor Lotte, ze is een topper en verdiend een hele leuke vriend. En als het aan haar ligt heeft ze die volgens mij binnenkort.


'Ca doe nou niet zo bijdehand' roept Lotte. We doen een spelletje uitbeelden en Carel wist maar al te goed dat een kameel 2 bulten had. Maar Lotte beelde hem uit met 1 bult.

'Ze noemen me niet voor niks professor' lacht Carel. Lotte steekt haar tong uit. Ik schiet in de lach om dit gesprek.

Carel en ik zitten weer in de auto, eigenlijk best gek dat Carel me ophaalt en brengt want hij woont naast Lotte! Maar goed.

'Ca hoe zit het met de liefde' vraag ik. Ik hou zijn gezicht goed in de gaten en ik zie hem blozen. Hij doet net of hij druk op de weg let. 'Ca' herhaal ik.

'Oké ik vind iemand leuk maar zij mij niet' geeft hij toe. 'En dat weet je zeker' vraag ik. 'Ja dat heeft ze me zelf verteld' zegt hij.

'Hoe kende je haar dan' vraag ik. 'Kato is de dochter van vrienden van mijn ouders' zegt hij. Ik neem maar aan dat Kato dat meisje is. Ik vraag maar niet verder want hij lijkt het niet leuk te vinden.

'Ik hou al op Ca' fluister ik. 'Het is oké' antwoordt hij. Als hij voor mijn huis parkeert geef ik hem een onhandige knuffel en stap dan uit.

Pov Matthijs

Fleur en Wouter zitten bij mij thuis op de bank. We hebben net een spelletje gedaan en Wouter en ik doen nu nog een potje Fifa. Fleur is verdiept in haar telefoon.

Als ons potje af is en ik zo als altijd weer heb verloren kijk ik naar Fleur. Ze is heeft een grote glimlach op haar gezicht en ze is de hele tijd aan het typen.

'Wie is er zo leuk Fleurtje' plaag ik. Geschrokken kijkt ze op, ik zie haar een beetje rood worden. 'Ehmm niks hoor gewoon een vriendin' stamelt ze.

'Onzin schat, dit is al 2 dagen zo en jij bent niet lesbisch' zegt Wouter. Ik schiet in de lach en zeg: 'Je hoort het! Wie is het?'

'Niemand' antwoordt ze kort. 'Wij horen het als eerste' beveel ik.

Ze zegt al niks meer en typt weer verder. Wouter en ik kijken elkaar lachend aan.

Pov Suus

Gespannen loop ik de spelershome in. Ajax heeft net gewonnen en nu ga ik met Donny praten. Daar aangekomen is hij er nog niet natuurlijk.

Ik praat met Mikky en dan komt Carel binnen. Hij loopt naar me toe, ik begroet hem met een knuffel. 'Succes zoo' fluistert hij in mijn oor. 'Dankje' fluister ik terug.

Dan zie ik Donny in mijn ooghoek staan. 'Ik moet even praten Mik' zeg ik. Daarna loop ik naar hem toe. We zoeken een rustig plekje op.

Dan is het even heel ongemakkelijk stil. 'Sorry het was niet zo gepland' verbreekt Donny de stilte. 'Dat had ik door' antwoord ik kort.

'Kijk ik vind je leuk, en ik hoopte dat jij mij ook leuk vond. Maar dat bleek niet zo te zijn' zegt hij terwijl hij bloost.

'Kijk Don ik vind je een aardige gast, maar verder gaan mijn gevoelens niet. En dat is rot voor jou, maar dat zal je moeten accepteren. Sorry' zeg ik hem.

Hij knikt en zegt: het is oké vergeet het maar dan ga ik proberen jou te vergeten! Maar dat zal moeilijk worden! 'Sorry Don' fluister ik. Ik geef hem een knuffel en loop dan weg.

Ik voel me rot, want ik heb hem pijn gedaan. En dat is niet mijn bedoeling. Ik had ook kunnen doen alsof ik hem leuk vond, maar dat komt later toch uit en dan heb je een probleem. Het komt ook wel goed, maar nu is het even rot.

Just Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu